Nemůžete vyjet zasněžený kopec? Návod, který uměli už i naši dědové

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 2. ledna 2018, 16:47 Aktualizováno 3.1.2018, 12:58 Google+

Internet je plný rad, jak řídit na sněhu. Takřka pokaždé se však opakuje totéž: kvalitní zimní obutí, plynulost a procvičování. Co když ale máte nové zimní pneumatiky, řídíte plynule a stále se vám nedaří vyjet zasněžený kopec k vašemu domu či chalupě? Vezměte to na zpátečku!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Ještě než se pustíme do couvání je však vhodné si připomenout i další možnosti. Při jízdě do zasněženého kopce je vždy důležité nabrat ještě pod kopcem rychlost a během stoupání ji udržovat. Může to sice znít zvláštně nebo nebezpečně, ovšem řada řidičů dělá právě tu chybu, že jedou příliš pomalu a uprostřed kopce se jejich vůz zcela zastaví. Rozjet se pak bývá velice náročné a většinou to končí couváním dolů pod kopec a dalšími pokusy.

Častým problémem také bývá "necitlivost" s plynovým pedálem. Během jízdy je totiž nutné přidávat plyn plynule a rovnoměrně. Kola se sice budou protáčet, ovšem dokud vůz výrazně nezpomaluje, nic se neděje. Mnoho řidičů se však lekne a během zpomalování prudce přidají plyn. Kola se tak prudce protočí, vy přijdete o poslední zbytky trakce a zůstáváte viset na mrtvém bodě.

Praktická ukázka couvání na sněhu (2:39) | zdroj: youtube.com

Pokud tedy všechny konvenční metody selhaly, a situace to umožňuje, můžete se pustit do couvání. Jedná se o poměrně starý trik, který je určen výhradně pro vozidla s předním náhonem. Jakmile totiž začnete couvat, přesune se veškerá setrvačnost na hnaná kola, na které už tak působí váha motoru a částečně i posádky na předních sedadlech. Vůz tak získává maximální možnou trakci a vaše šance na úspěšné zdolání kopce se tak mnohonásobně zvyšuje.

Tato metoda však není všespásná a rozhodně ji nezkoušejte na frekventovaných veřejných silnicích. Navíc je potřeba dokonale zvládat couvání a udržovat si přehled o dění kolem celého vozu, takže pokud nejste zkušenými řidiči, raději se rovnou uchylte k shánění sněžných řetězů či posypového materiálu. Ostatně na prudkých kopcích nebo zledovatělém podkladu vám stejně nic jiného nezbude.

Vytisknout

Diskuze: Nemůžete vyjet zasněžený kopec? Návod, který uměli už i naši dědové

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

reklama

Doporučujeme

Novoroční požár podpálil černý Dodge Charger

Na takový novoroční ohňostroj se jen tak rychle nezapomene

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud