Proč?

Michal Schmoranzer, 24. října 2003, 19:01 Google+

Svět je malý, bezvýznamný a slabý. Ze světa se ozývají pocity prázdnoty spojené s tragickým úmrtím. Proč?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Proč musel zhasnout lidský život, ještě před tím, než člověk mohl dokázat, co umí? Proč musel Tony Renna zemřít?

Je to ozvěna, linoucí se třetí zatáčkou v Indianapolis, v slzách příbuzných a v srdcích fanoušků. Proč se to stalo zrovna po sezoně a při základním testování pneumatik? Proč on? Proč teď? Proč tady?

Třikrát proč...

Proč vůbec milujeme tento barbarský sport, jako je závodědní? Tony Renna si jistě uvědomoval, jaké nebezpečí ne něj číhá v takto šílených rychlostech. Je pravda, že Renna zemřel při práci, která ho bavila..., kterou miloval. Ale poč lidé umírají při konání něčeho, co milují? Protože se přibližují něčemu s vášní která neospravedlňuje smrt. tento sport samozřejmě nechce ztratit své fanoušky, ale to zapálení a žár, který sport inspiruje, ztrácí své ostří, když činí oběti, a navíc tak mladé a nadějné. Renna se rozhodl, aniž by si řekl: Proč? nebo proč ne?
Ani jiní mnozí lidé nenajdou ani špetku odvahy se sami sebe zeptat...

Proč?

Proč se tyto vozy dostanou do vzduchu a proč je neudrží ani ochrané oplocení? Předstírali jsme, že si myslíme, že vozy, které se dostanou do vzduchu jsou bezpečné. Ale vše je naprosto jinak. O tom jsme se mohli přesvědčit před dvěma týdny v Texasu, kde si hodně fanoušků myslelo, že Kenny Brack svou nehodu nepřežije. Naštěstí se Brack i přes vážná zranění vrátí zpět do normálního života. Brackova nehoda byla vesměs podobná nehodě Jeffa Krosnoffa na městském okruhu v Torontu v roce 1996. Jeff Krosnoff a Tony Renna neměli to štěstí, aby přežili. Rennův vůz vzlétl do vzduchu a přistál až za ochranným oplocením.

Závodní vozy nebudou nikdy na 100% bezpečné. Proč nikdo nemůže zaručit, že se vůz nedostane mezi diváky? Ochranné oplocení, které by tomu mělo zabránit vypadá jak po útoku tyrannosaura ve filmu Jurský Park?

Proč si závodní osud vybral někoho, kdo stělesňoval člověka, který mohl mít vše, a to vše v závodnické podobě? Tony Renna splatil své dluhy. A splatil je mnohonásobně. A za co vůbec zapaltil? Byl jedním ze závodníků týmu kelley v uplynulém roce. Neodjel ale celou sezonu, pouze pár závodů. Žádný nabitý program, žádný zlom v kariéře. Závodit za tým Ganassi v roce 2004 se zdálo, jako zlom v karéře mladého prspektivního jezdce. Mohl se dostat mezi nejlepší jezdce celého seríalu a mezi nejlepší jezdce na celém světě, ale sport, nekdy dokáže věci, o kterých se nám nezdálo ani v našich nejčernějších snech. Příběh mladého talentovaného závodníka se skvělou perspektivou, který svému řemeslu obětoval vše už z amerických okruhových sérií už známe. A není to tak dávno... Nebo je? Že by čtyři roky byla dlouhá doba? V roce 1999 ztratil ne ovále ve Fontaně svůj život Greg Moore, který havarolval v desátém kole po restartu závodu. Moore najel na obrubník, který byl vedle traťi a to ho katapultovalo do vzduchu a poslalo přímo proti betonové zdi. Náraz do zdi v rychlost 345 km/h se nedal přežít.

Proč?

To je jediné, co mohu říci, protože smrt mladého jezdce nám nedává žádné odpovědi, nýbrž samé otázky.

Proč sledujeme závodění? Odpoví nám na to úvodní závod sezony v Homestead v únoru? Na to neexistuje odpověď.

A už dost bylo otázek. Všichni si jen přejeme, aby si motoristický sport přestal brát oběti na životech. Ale proti tomu nmůžeme nic dělat. Všechno co můžeme udělat je položit si otázku: "Proč?"
Vytisknout

Diskuze: Proč?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

Gold Coast: Junqueira s PP a mistrovským bodem - anotační foto

Gold Coast: Junqueira s PP a mistrovským bodem

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud