DISKUZE K ČLÁNKU McLaren uznává, že mu Red Bull během zimy utekl. Proč věří, že se dostane na jeho úroveň?

I když měl loni McLaren srovnatelné šasi s Red Bullem, v Austrálii za ním zaostával skoro o sekundu. Proč, to vysvětluje jeho závodní ředitel Eric Boullier. Zároveň uvádí důvody pro důvěru, že se jeho konkurenceschopnost zlepší.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLaren uznává, že mu Red Bull během zimy utekl. Proč věří, že se dostane na jeho úroveň?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 123, poslední 05.04.2018 09:52 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 7 lidí) 28.03.2018 16:09
Tak někdo titulky, jiný články. 04 Že měl… »
» airwar1939 (Hlasovali 5 lidé) 28.03.2018 18:05
Je zajímavé, že McLaren umí postavit špičkové… »
» jako (Hlasovali 5 lidé) 28.03.2018 19:43
Docela zábava jak někdo může být hloupí a pořád… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Situs

Situs

85.70.164.XXX
Nestihli to no, jistě že je to jejich problém, jen se k tomu vyjádřili proč se tak stalo. Austrálie dopadla jak dopadla takže fatální důsledky to nemá a teď uvidíme jak si povedou v Bahrajnu a v Číně. Postupem času s nasazováním balíku určený pro Austrálii, což už začíná, už třeba nebudou muset těžit z chyb ostatních aby byli nejlepší ze zbytku světa, ale nabídnutou šanci pro první závod správně využili, v závodě na rozdíl od jiných nechybovali, a brali vítanej bonus 03

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Záleží hodně i na dalším nastavení. Ale obecně při vyšším přítlaku můžeš hodně tlačit na pilu. Později a agresivněji brzdit, mít agresivnější přiblížení apexu, čímž se gumy více zatěžují a zahřívají. V rychlých zatáčkách a akceleraci ve vyšších rychlostech je to výhoda (méně se smýkají gumy), ale jinde moc ne. Vždy se proto hledá ideální rovnováha (=vyvážení vozu).
Ale neříkám, že to musel být případ McL. Zmínil jsem to jen proto, že mi to přišlo jako možné pojítko.
Nejde mi o kydání hnoje, ale rád bych se dobral nějaké reality, od které se odrážejí ta prohlášení. Kdyby byla historie prohlášení v duchu toho, že loni nad šasí mávli rukou a doklepali rok utrpení s průměrnou šasí, výměna motorů by nás aktuálně zrychlila o vteřinu (řečeno loni), a letos rok začal tak, jak začal, ani bych se nad tím nepozastavil. Viděl bych to tak, že udělali nějaký bianco koncept, dali do něj nový pohon a budou to vyvíjet. RB má proti ním náskok od 2014, tak bych nečekal zázrak a držel jim palce.
Což jim držím i tak, ale jsem u toho dost rozpačitý a napadá mě prostě pořád hodně otázek. Jenže se mi většinou dostane odpovědi takové, že to prostě bude tak a onak, protože to tak v McL prohlásili. Pokud bych měl logicky vycházet z prohlášení a reality (podle dosavadního trendu), tak mi z toho vyjde, že bude hůř. Což bych nerad, protože si po těch 3 letech zaslouží trochu rehabilitace.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

62.240.164.XXX
Vím, že diskutuješ s Petrem, ale přesto si dovolím jeden nesouhlas. Tvoje rovnítko mezi opotřebením pneu a vysoký přítlak mi jako laikovi moc nedává smysl. Osobně bych to viděl přesně obráceně. Čím větší přtlak tím menší opotřebení, protože nedochází k tolika proklouznutím ani probrždění, protože to auto prostě lépe drží na silnici(je tam tlačeno větší silou). Naopak nízký přítlak větší opotřebení, protože je to všechno obráceně díky většímu prokluzování a probržďování. Takže se rád nechám poučit od někoho kdo si je opravdu jistej, protože tomu rozumí.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000820

uzivatel000820

185.156.120.XXX
Taky jsem si říkal, jaká je to náhoda, holt smůla :-)

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000820

uzivatel000820

185.156.120.XXX
Tahle diskuze je vážně zvláštní... Prostě McLaren má špičkové šasi a tečka. O tom se nediskutuje.

Mě by, ale zajímalo co je "špičkové"? Když je tedy "ASI čtvrté" tzn. někde mezi RedBullem a Renaultem, Hassem? Tam je mimochodem dost velká mezera, která se může ještě zvětšovat. Čtvrté místo také znamená při dojetí všech až sedmé místo mezi jezdci. Mě to tam nesedí, špička v šasi je první trojka a RedBull jen díky tomu, že těží právě z něj a genetiky Adriana Neweyho. Ale proti gustu... můžeme brát, že špičkové šasi má i Renault, jen ten motor, že... 12
...

Příspěvek byl redakčně upraven.

+ 2 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Tak to nemusí být o tom, že by Honda měla vypadat hloupě. Dokážu si představit, že si v tomto mohli klidně nalít čistého vína a domluvit se na tom. Přeci jen i pro Hondu by bylo lepší mít pár slušných výsledků, než celý rok bídu.
Jen k tomu přítlaku. Netvrdím, že to tak muselo být, ale na druhou stranu neměli zrovna extra životnost pneumatik. Vím, že to často bylo kvůli nutnosti přehnaně pozdního brzdění, aby Alonso měl šanci alespoň o náznak útoku. Ale zpomalovalo jim to taky hodně agresivně (v porovnání s těmi, kde bojovali), což by mi také napovídalo o slušné porci přítlaku.
Dobře, když opustíme tuto domněnku nebo možná spíš fámu, jak se dá přes zimu ztratit 3 vteřiny z rychlosti (vezmu-li v potaz sekundu zisku na motoru a to, že šasí byla loni na úrovni RB)? To je stejný rozdíl, jako je mezi Mercedesem a Force Indií nebo Ferrari a Sauberem. Integrace nového motoru - OK. Force India ale také přepracovávala koncept a Sauber asi nemá cenu komentovat, ať dělal cokoli. Neříkej mi, že McL by se (byť v kratším čase) zmohl odvést práci na úrovni těchto dvou stájí (v porovnání se špičkou na stejném PU). Ta časová vyjádření beru hodně orientačně, ale pokud mám věřit tomu, co McL říká a měli to nějakým způsobem změřené a ověřené, tak to tak +- vychází.
V mém případě to je hlavní důvod, proč jsem z nich silně rozpačitý a opravdu nevím, čemu mám věřit. Opřít se teď mohu jen o reálný výsledek, který víceméně pouze podtrhl to, co se od testů očekávalo a bylo to 1000x vyvraceno, že se to nemůže stát. A stalo se. Páté místo je fajn, ale ruku na srdce, napůl bylo utrpěno. Štěstí přeje připraveným, ale reálně porazili Renault jen díky Alonsovi a jeho neuvěřitelném nasazení.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Stačí se podívat jaký tam jsou jména. 11 Jaké vytvořily šásko v minulém roce. Viz přizpěvek podemnou. A vydrž, věřím že to i letos dokáží, ač může to být běh na dlouhou trať. Když ne, bude to ke kritice. Ale je to sport s předponou moto.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.160.XXX
Ale to nikdo nepopírá, že měli štěstí - ani McLaren v oficiálním prohlášení po závodě. Každopádně předvedli největší zlepšení ze všech týmů, Toro Rosso se díky Hondě nejvíce propadlo. A v závodě byl McLaren špici ještě blíže než v kvalifikaci.

Ale copak to nepatří k závodění, že někdo udělá chybu v boxech, že někdo odpadne a někdy vyjede safety car? Alonso na Sainze tlačil, ten udělal chybu.. to je taková klika? McLaren byl připraven a ty příležitosti využil. Piloti pod tlakem chyby dělají. A že vyhrál Vettel, na to se není třeba dívat reálným pohledem? Nebo na Bottase - ten by se nikdy na body nedostal, nebýt VSC. Pokud jsi sledoval strategie, tak to fungovalo i pro Red Bull. Využili toho oba a Verstappen nebýt smyku, tak zřejmě skončí na bedně. To všechno je tak "neuvěřitelné štěstí," které ale vadí jen u Alonsa? Ano, měl kliku, stejně jako pár dalších, ale ten obrovský progres v relativní konkurenceschopnosti tam jasně vidět je. Ale chce to ten reálný pohled 03

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.160.XXX
Není pravda, že McL postavil loni šasi na "hodně vysoký přítlak," o tom zas něco vím. Možná to je od těch, co šíří bludy o tom, jak chtěli aby Honda vypadala hloupě a raději obětovali výsledk. Motor byl naprd, to máš pravdu, ale museli kvůli tomu dělat kompromisy v oblasti aera a volit nižší odpor - vím, jak vybírali, kudy se budou ve vývoji ubírat a který díly nasadí a které ne. I tak byli na rovinkách za statisty, 100 koní prostě byla brutální ztráta.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Takže mají říkat nevíme, uvidíme, zkusím se zlepšit.......ano šlo by to, viz Kimi....Počkejte a uvidíme co se stane. 11

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Airwere a dle čeho ty to poznáš? Nemáš jediný údaj dle kterého to ty můžeš poznat a pak to zde tvrdit.Jen odhaduješ. Když dáš čísla proč to tak je(bylo), můžeme to probrat. Pochopitelně sem nedáš nic a budeš jen spekulovat, odhadovat a říkat své pocity. 11

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Souhlas se vším. Trochu se ale obávám toho scénáře přesunu zdrojů na další rok. Je jasné, že to od jisté chvíle jinak nejde, ale při stabilitě pravidel je to cesta do pekel (jinými slovy k Williamsu ... ostatní nezmiňuji, na chvostu není nikdo jiný s tak úspěšnou historií).

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Otázkou je, jak moc se to dá vyvíjet. Ferrari jim sice něco dá, ale pochybuji, že jim dá celý projekt. Podle mě zaplatí, dostanou křídlo s obecnými daty a s tím pak klušou do Dallary, aby tomu přizpůsobili jejich řešení. Možná jim letos Ferrari dalo ještě pár "taháků" navíc, tak proto jim to sedlo na první dobrou. Ale jestli mají možnosti a zdroje to nějak rozvinout, babo raď. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
V případě Ferrari a Mercedesu jsem si jistý, že jejich motory tam budou jen do té doby, dokud tam budou mít stáj. Potom už to pro ně nebude mít smysl. Leda by ty motory byl business a mohli na tom vydělat nebo aby to šlo nula od nuly. Pak by s tím asi neměli problém. Jenže na nulu od nuly nebo aby na tom měli profit. To by musela FIA prohlásit, že už není zelená, protože umí sice vymyslet fajn věc, ale prachy na to nikdo nemá. I když to bude nějaký nový moderní hybrid, stejně to spolkne v řádu stamilionů EUR na prvotní vývoj. Budou tam rozdíly ve výkonech, takže se stejně bude vyvíjet a bude to tam, kde to je. Takže se pak smyčkou dostáváme k plombovaným motorům od jednoho výrobce, které se budou losovat. Máš tu pohárovou třídu a z F1 se stane o chlup lepší F2.
Když se na to podíváš z hlediska výdajů a získaných bodů, tak jsou na tom automobilky hodně špatně. Horší dokázal být jen McL, ale víme proč. I když ve finále to samotný McL až tolik nestálo, docela slušně se na tom podílela Honda. Ale F1 byla vždy taková. Rozdíl byl v tom, že dnes už je všechno maximálně spolehlivé a bohatí moc nechybují. K tomu platí nejlepší piloti, kteří také moc nechybují. Prostor pro malou stáj, která nemá škváru ani na vývoj, ani na profi pilota a musí to odkroužit s platičem typu Trolla, je tak malý, že o něm ani nemá smysl mluvit.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Teoreticky ano, ale prakticky to moc nevidím. Koncern nemá problém si udělat tým pro jinou konstruktérskou sérii a v tom tunelu si potom testovat co chce. V ofiko tunelu to tam pak budou testovat "na první dobrou" a nikdo jim nic nedokáže. Budou do nich rýpat a chtít je za to vyloučit. Zvednou se i s motory a budou bojkotovat rozjetou sezónu. Tahle hra stejně nemá moc řešení. Ideálně asi zlepšit finanční model pro stafáž a nechat to tak, jak to je. Udělat nějaký návrh, aby bylo možné stafáž držet cca do vteřiny a půl od špičky, aby tam byla alespoň nějaká šance na zázrak. Na to by asi přistoupili.
Ale zakázat nejbohatšímu týpkovi v baru točit rundy na jeho účet nejde. Když to uděláš, odejde sám. Nebude se mu chtít přestat, budeš ho muset vyhodit. Jisté je, že už tam nebude a bar bude na suchu nebo za své. Stejně to budou mít i koncerny. Honí si tam triko a je to pro ně prestižní klání hlavně mezi nimi. Buď jim to tam budou trpět nebo si půjdou poměřovat pindíky někam jinam, kde jim to budou trpět.
Vezmi si jen příklad Force Indie. Neuvěřitelně šikovná stáj, parádní poměr vynaložených prostředků na získané body. To paskvilní HALO je totálně odepsalo. Museli zásadně překopat koncept a buď to mohli udělat jako velcí a nasypat do toho, jenže za co by pak vyvíjeli v sezóně. Je to bludný kruh.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Když tohle je také hodně dvousečné, Petře. Hojně se mluvilo též o tom, že McL postavil šasí na hodně vysoký přítlak. Motor byl stejně na prd, tak se snažili se takto připravit na těch pár tratí, kde mohli alespoň něco urvat. Což byl v mých očích sympatický počin, ale mohlo to toto tvrzení zkreslovat. Že do nich v paddocku nikdo nešil bylo mimo jiné proto, že ostatní jsou solidární. Do zraněného na zemi se nekope a Hondu jim loni prokazatelně nezáviděl ani Sauber, když radši podepsali znovu s Ferrari a ochotně jim dají víc za aktuální jednotky.
Přenést kvality toho šasí s integrací nové jednotky je nemožné. Ale spoustu vychytávek by se použít dalo. Letos musí obětovat trochu přítlaku a nahnat ten grip jinde. Tak, jak to léta dělá a s ohledem na deficit výkonu motoru vyvíjí RB. To je podle mě hlavní důvod, proč jim RB dává takový obklad.
Jestli se jim to ve finále povede už tuto sezónu, budou u mě mít palec hodně nahoře. Jsem stále toho názoru, že už od roku 2013 tahají za hodně krátký konec provazu v porovnání s Ferrari, Mercedesem a RB. Ale rád budu vyveden z omylu. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jako

jako

46.135.22.XXX
Jo souhlasím. Jako loni v Barceloně Alonso všem výstřel zrak, když tam byl nejlepší po top trojce v kvalde.A to měli hrozný deficit v motoru. Už jen tam se ukázalo to šasi. Letos samozřejmě ještě to šasi nemají takove s očividych důvodu. (viz.muj příspěvek vyse). Ale díky vylepšením půjdou před Haas a R. Ale v Bahrainu a Číně to budou mít ještě těžké. Ale v Barce už je zajedou.A budou se přibližovat RB. Ten si myslím letos nebude mít takový progres během sezóny,protoze to šasi mají výborne už teď.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

77.104.216.XXX
je úsměvné, že aby jsi mohl něco napsat, vybereš si úplně něco jiného než o čem se mluví. Ale pokud ti to tak vadí, samozřejmě, že i TR je omluveno, že nemá dokonalé šasí. Nikdo ani já jsem je nekritizoval, jenom jsem shrnul fakta. Časově na tom byli stejně jako McL. O tom se tady, ale nediskutuje. Zmíněno je to pouze v té souvislosti s výkonem loňského šasí Mcl a výkonu motoru. To co s tím šrotem (motor H) dokázal McL ke konci sezony asi nebylo o motoru.
Jak sám píšeš tak u TR mají ještě menší zdroje než u McL, ale i přesto byli rovněž schopni postavit v minulosti dosti kvalitní šasí, dokonce i lepší než podstatně "větší" břatříček. Pokud to mám ale tedy z tvého pohledu doladit dokonce tak můj názor je jednoduchý.¨
McL to poladí a bude prohánět RBR, ale TR, i když to poladí pořád budou mít co dělat s dojížděním na bodech. To bude hodně záviset na tom jak málo zdrojů mají u FI a W. Ano Mcl se podle mě s Renaultem za stávajícího rozdání karet jenom těžko stane bojovníkem o titul, ale to si bohužel myslím i o RbR, ale rozhodně se dostanou dál než s H. Ale to už jsem tady psal mockrát. Jedinou šancí McL bylo ono spojení s nezávislým dodavatel PhJ, ale to bohužel nedopadlo a tak dokud tam budou továrny jenom hodně těžko se stane, že je budou McL nebo i RbR porážet. (Konec konců i v době dominance RbR to vlastně byl tovární tým.) A nejsou to jenom zdroje, ale jsou to i možnosti továren ovlivnit své zákazník. I když říkají, že mají to samé, tak tomu snad nikdy nikdo nevěřil. Možná to tak bylo právě u R, ale jakmile začnou reálně bojovat o špici oni samy, tak prostě nedopustí, aby je porazil zákazník.
No, ale to už jsem daleko od tohoto tématu. Nakonec snad jenom doplním, že ani nikdo od McL netvrdí, že by mohli bojovat o titul v tomto roce, ale kvůli akcionářům, nemohou prostě říci co tady píšu a všichni to vědí.
PS: teď jsem vynechal R, tak si můžeš zase rejpnout z tohoto směru. Rád ti odpovím i na to, protože v rovnici RbR-McL je samozřejmě nutno kalkulovat i s tím, že nejlepší pokrok udělá právě R a bude prohánět nebo i porážet oba zákazníky.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

89.24.50.XXX
Samozřejmě, že McL měl hodně dobré šasi loni vz 6 místo v Maďarsku a dokonce 7 místo v Malajsii, já bych si tipl, že McLaren vývojem předčí Haas i Renault, podle mě je spíše otázkou, kdy se tak stane a myslím si, že už vBarceloně může McL klidně budouvat náskok pro svý 4 místo, každopádně až příjdou vylpešení a začnou optimalizovat motor Renault budou jen silnější a silnější

+ 5 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jako

jako

46.135.22.XXX
Docela zábava jak někdo může být hloupí a pořád mluvit o tom že loni neměl Mclaren jedno z nejlepších šasi. I když je to všeobecně známá věc a loni to věděli všechny týmy, i široká (rozumějíci F1) veřejnost. Ale je vidět že Mclaren i tady láká pozitivně i negativně nejvíce lidí a je to nejdiskutavanejsi tým letošního roku.

Jinak hovořit o letošním šasi Mclaren, je celkem předčasné. Ale nějak ho hanit je vcelku mimo, když už po prvním závodě je zřejmé že mají šasi docela dobre i přes všechny kompromisy.Mají šasi ASI čtvrte nejlepší.Ale o to budou bojovat během příštích závodu s Renaultem a Haasem.. Pak se jim trošku vzdali. Mají jedno z nejlepších tech.center a stejný rozpočet jako Renault. Těm moc Haas stíhat nebude.

+ 5 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama