12:25 31.03.2018
194.228.59.XXX
Na vysoký přítlak museli jet i v Malajsii, Singapuru, Japonsku, Španělsku, USA a Emirátech. Jinde ho asi určitě nejeli nijak extra velký. Bylo by zajímavé porovnat rychlost v apexu zatáčky Parabolica. V Monze jeli určitě minimální přítlak a přímo v apexu motor nemá vliv. V Monze jeli všichni na minimální přítlak a je to asi jediná zatáčka, kde se to dá dobře porovnat. Motor od Hondy jel loni opravdu bídně, o tom nepolemizuji, ale s tou šasí to podle mě bylo trochu dvousečné. Pokud se snažím minimalizovat rozměry šasí v zadní části velikostí motoru a od designu bočnic řešit systém chlazení, tak to sice může ve finále znamenat velký přínos výkonnosti šasí, ale na druhou stranu to poznamená motor. Jestli to ostatní více dimenzují, asi vědí proč a prokazatelně to mělo kýžené výsledky. Ale jestli to byla jen cesta McLarenu k minimalizování ztrát, které by tam byly tak jako tak, to nám ukáže budoucnost. Zatím se zdá, že to MGU-H dělají snad z papíru, když se to podělá i v šasí, která je tomu motoru více podřízená.
O SPA kterého roku mluvíš? Loni tam Alonso nedojel a Stoffela od přídělu kola zachránil SC, který vyjel těsně cca kolo před tím, než by ho mávli modrou. Po SC se propadl znovu o cca 60 vteřin, ale to nebudu brát v potaz. Zasekl se za tradičně pomalým Palmerem.
Máš pravdu v tom, že McLaren budí emoce a je o něj zájem. Alespoň ze strany fanoušků a doufejme, že to nyní vidí i sponzoři. Pouze fanoušci jim budoucnost v F1 moc nezaručí, pokud tedy houfně neobjednávají oficiální merchandise po tunách, byť si v tom tričku a kšiltovce sednou k TV anebo to rozdají rodině.
Co se týká toho zero konceptu, už jsem to naznačil výše. Nejsem si jist, zda je to ta správná cesta. Hybridy jsou sice hodně výkonné a účinné, ale zdá se, že jejich nároky na správný provoz vyžadují veliké kompromisy v designu šasí. McLaren letos s designem očividně přestřelil a trochu mi to navozuje paralelu s vyšším výkonem motoru. Renault má již spolehlivý motor s mírným deficitem na Mercedes. Ale má také asi jiné nároky na chlazení kritických komponent a není jedno, jak se celý systém do šasí poskládá. V tom má McLaren skluz, zkušenosti od roku 2014 se v tomto ohledu opravdu nedají dohnat za zimu. Ale třeba si vše spočítali lépe než RB a jejich koncept zafunguje lépe a po vyladění to opravdu přinese plody a solidní základ pro příští sezónu, kdy už to rozbalí naplno. Osobně tomu nevěřím, ale odepisoval by je jen blázen. Přeci jen jsou pořád ještě v kurzu a mají solidní technické zázemí. Williams a Sauber jedou už jen z podstaty a přežívají. Tam musím souhlasit, že jsou na tom opravdu bídně. A máš pravdu v tom, že šasí STR je dost možná lepší.