DISKUZE K ČLÁNKU McLaren uznává, že mu Red Bull během zimy utekl. Proč věří, že se dostane na jeho úroveň?

I když měl loni McLaren srovnatelné šasi s Red Bullem, v Austrálii za ním zaostával skoro o sekundu. Proč, to vysvětluje jeho závodní ředitel Eric Boullier. Zároveň uvádí důvody pro důvěru, že se jeho konkurenceschopnost zlepší.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLaren uznává, že mu Red Bull během zimy utekl. Proč věří, že se dostane na jeho úroveň?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 123, poslední 05.04.2018 09:52 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Ligier

    Ligier

    37.188.157.XXX
    Todle jsou fakt články... Že měl MC Laren super šasi to ví každý... Odkud? Jo Honda stala za prd. Ale letošní srovnání je jasné se stejným motorem má MC Laren problém i s Renaultem. Prostě letí zatím tam, kam Williams pár let zpět. A kam kdysi Lotus, Brabham a další. Zatím teda světlo na konci tunelu nevidím. Za roky co F1 sleduji už takhle dopadlo týmů... A s delší tradici než MC Laren

    + 2 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Je to rozhovor. 03 A myslíš že F1 funguje každý rok takto?
      [odkaz na stránku]

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      85.70.164.XXX
      Když víš jak se vše posunulo a proč tak přesto ti přišlo úvodní představení McLarenu tak špatný? No jako může je někdo odepisovat, no oni sami sebe ještě určitě ne, a já taky ještě ne. Počkat si do půlky sezony a zhodnotit jejich přibližování se ke špičce mi přijde fér, neslyším od nich výmluvy, a rozhodně se ve výhledu nikam neschovávají, cíl je jasný.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Víš mě přijde, že pro tyhle fanoušky je lepší, to pojmout jako Wiliams a někteří další,... ty nic neříkají,zůčastní se, vydělají peníze, 4 motory nechtějí, mot. módy nepotřebují, odkrouží to a jde se na další rok. Vydělano... Ten který chce závodit , nastavuje si velké cíle, snaží se, je pak za troubu když se nedaří. A teď co je lepší.... 17

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000820

      uzivatel000820

      185.156.120.XXX
      Souhlas, ten historický pohled je důležitý, taky pamatuju týmy, které byly velké a dnes ani neexistují nebo spíše mají úplně jiného majitele.

      Taky člověka napadne, že když odešel Adrian Newey, tak to šlo jak s Williamsem, tak teď s McLarenem postupně dolů, zajímavá paralela.

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Ligier nebere vůbec v potaz, že Mclaren měl strašně málo času na nové šásko a to že i konkurence se zlepšila. Ale ok, čas ukáže...třeba má pravdu, jen mě to přijde morousovité. 12

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        AN už je pryč strašně dlouho. Mclaren nemá zase tak špatné oddělení pro šasko a aero...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Tak někdo titulky, jiný články. 04 Že měl McLaren loni super šasi, to ví to celý padok, týmy mají GPS a další údaje - nikdo z nich to nikdy nezpochybňoval, pouze potvrzoval. Šlo to vidět i loni z rychlostí a časů v sektorech. Ale když chceš předstírat, že je země plochá a nejde to dokázat, budiž. 03
      A McLaren letí kam? Vždyť letos dosáhl největšího zlepšení ze všech týmů, v jediném závodě získal 40 % bodů z celé loňské sezóny. Pokud skončí pátý, bude to mega úspěch proti loňsku.

      + 7 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.228.XXX
        Pokud skončí pátý (což je myslím docela realistická vyhlídka), bude to určitě mega postup proti loňsku. Ale bude to pro tým McLarenovských ambicí a historie úspěch?

        Cēterum autem cēnseō, halo esse dēlendam.

        + 4 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          78.157.160.XXX
          Po těch posledních třech sezónách by to úspěch byl - splní tím svá očekávání po rozchodu s Hondou. A za rok - dva třeba boj o pódia a vítězství, o kterých mluvili. Pokud si někdo myslel, že vymění Hondu za Renault a hned vyhrají titul, tak to bylo hodně bláhové - v současné době, s automobilkami a soupeři, kteří jsou se zdroji jinde. Je to běh na delší trať a oni vědí.

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • rock

            rock

            37.188.228.XXX
            Že vyhrají titul, s tím jsem nepočítal. Koneckonců nepočítám s tím, že by ho vyhrálo Ferrari nebo Red Bull. Ale doufal jsem, že budou v reálných bojích o bednu a oni zatím budou v reálných bojích o jednotky bodů. No jo no, myslel jsem, že -s odhlédnutím od nákladů na motory- mají budget vyšší než třeba Renault.

            Cēterum autem cēnseō, halo esse dēlendam.

            + 2 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Petr

              Petr

              78.157.160.XXX
              Jo to beru, z tohoto pohledu to může být zklamání. Třeba ke konci sezóny nějaké to pódium urvou.. chystají hodně zlepšení. Pokud letos skončí čtvrtí, tak to možná budeš hodnotit jako úspěch i ty. A toho Kata už nech bejt, to už zavání spamováním - k tobě mi to nesedí 03

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • Pikaso

      Pikaso

      77.104.216.XXX
      No pokud nevidíš světlo na konci tunelu, tak máš asi zavřené oči. Já ho tam tedy konečně po třech letech vidím a teď jde jenom o to, zda se McL vydá správným směrem.
      Na ostatní otázky jsi již odpověď dostal a pokud nevěříš vyjádření odborníků z konkurenčních stájí, je to tvé právo. A pokud tě nepřesvědčil ani výsledek GP Austrálie asi to každý čteme jinak. Proč asi McL jezdil na konci sezony na bodech (když mu H dovolila milostivě dojet závod) a TR bylo jediné, které letos v Austrálii dostalo kolo ??? Všichni víme, že 5 místo a oba vozy na bodech bylo více než na co McL v reálném čase měl, a že to bylo do značné míry ovlivněno štěstím, ale i v normálním závodě by minimálně FA na bodech dojel, ale TR by dostalo ne jedno, ale dvě kola. No a pokud si myslíš, že postavit šásko kolem nového motoru je legrace, tak žiješ v nějakém jiném světě. No a to co řekl EB byla jenom část problému. Ne jenom, že museli kompletně předělat zadní část auta, ale zcela určitě tomu museli přizpůsobit i předek včetně předního křídla. V F1 totiž nelze udělat hybrid v oblasti šasí. Tedy jedinou chybou McL zatím bylo partnerství s H, ale to mohl tehdy jen těžko někdo předpokládat, když sebevědomí Japonci tvrdili jak to zvládnou.
      Tedy na tvé soudy si počkám minimálně 5 závodů a pak budu teprve někoho soudit.
      Mě osobně mrzí jediné. EB už v prosinci loni říkal, že 14 dohnali a není to problém a teď potvrdil, že to tak není. To je asi jediný rozpor, který jemu a McL lze v současné době vytknout.
      Problém je totiž zcela jinde a srovnáš nesrovnatelné. Jak RbR tak R pracují na tomto voze kontinuálně již druhým rokem a dá se mluvit o evoluci jejich aut, zatím co McL bohužel staví vlastně od září zcela nové auto, tak myslím, že trochu času si zaslouží. Navíc si nekladou cíle o tom, že letos budou válcovat M a F, ale chtějí se reálně dotáhnout na RbR, což je sice obrovský cíl, ale i přesto realistický. No a jak je tu trefně mnohokrát napsáno, počkejme si těch pár závodů. Za mě i maličký posun v každém závodě bude super.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ligier

        Ligier

        176.74.136.XXX
        Pokud se MC Laren zvedne budu rád. Ale zatím tam vidím jen velké proslovy a nejde o letošek. Jen jsem konstatoval dojem nic víc nic min. Na rozdíl od většiny zdejších nejsem fanoušek jedné stáje ale F1. A ten koloběh stáji tam holt je. Já bych taky rád aby tam ty stáje co jsem znal byly... Ale prostě se to mění. Nikdo nemá patent na vítězství a úspěch. I když posledních osm let je to vážně nuda...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Ligier

        Ligier

        176.74.136.XXX
        A jak to víš krom PR keců?

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          možná by stálo za úvahu, podívat se na ten závod reálným pohledem. Alonso měl neuvěřitelné štěstí, že dojel 5. Nemohla za to výkonost auta, ale ohromná hromada štěstí (stejně jako nikdo nemůže tvrdit, že ferrari je po tomhle závodě favorit na titul). Jejich reálná výkonnost je na úrovni konce bodované desítky a při shodě okolností se nejspíš můžou pohybovat výš a při neuvěřitelné souhře okolností mohou i získat bednu, případně vyhrát. Ale uvěřit tomu, že dokáží stáhnout 2s na red bull, který je znám asi nejlepším sezoním vývojem je utopie...

          + 2 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        je úsměvné, jak mcl je "omluven" protože měl málo času na vyladění šasi na motor, ale TR je v pytli jenom kvůli hondě, přestože má nesrovnatelně menší zdroje než mcl, ale jejich šasi je určitě plně optimalizováno a za neúspěch může honda. Vážně brilantní názor!
        Ale s red bullem s tebou souhlasím, mcl nemá šanci ho letos dohnat

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pikaso

          Pikaso

          77.104.216.XXX
          je úsměvné, že aby jsi mohl něco napsat, vybereš si úplně něco jiného než o čem se mluví. Ale pokud ti to tak vadí, samozřejmě, že i TR je omluveno, že nemá dokonalé šasí. Nikdo ani já jsem je nekritizoval, jenom jsem shrnul fakta. Časově na tom byli stejně jako McL. O tom se tady, ale nediskutuje. Zmíněno je to pouze v té souvislosti s výkonem loňského šasí Mcl a výkonu motoru. To co s tím šrotem (motor H) dokázal McL ke konci sezony asi nebylo o motoru.
          Jak sám píšeš tak u TR mají ještě menší zdroje než u McL, ale i přesto byli rovněž schopni postavit v minulosti dosti kvalitní šasí, dokonce i lepší než podstatně "větší" břatříček. Pokud to mám ale tedy z tvého pohledu doladit dokonce tak můj názor je jednoduchý.¨
          McL to poladí a bude prohánět RBR, ale TR, i když to poladí pořád budou mít co dělat s dojížděním na bodech. To bude hodně záviset na tom jak málo zdrojů mají u FI a W. Ano Mcl se podle mě s Renaultem za stávajícího rozdání karet jenom těžko stane bojovníkem o titul, ale to si bohužel myslím i o RbR, ale rozhodně se dostanou dál než s H. Ale to už jsem tady psal mockrát. Jedinou šancí McL bylo ono spojení s nezávislým dodavatel PhJ, ale to bohužel nedopadlo a tak dokud tam budou továrny jenom hodně těžko se stane, že je budou McL nebo i RbR porážet. (Konec konců i v době dominance RbR to vlastně byl tovární tým.) A nejsou to jenom zdroje, ale jsou to i možnosti továren ovlivnit své zákazník. I když říkají, že mají to samé, tak tomu snad nikdy nikdo nevěřil. Možná to tak bylo právě u R, ale jakmile začnou reálně bojovat o špici oni samy, tak prostě nedopustí, aby je porazil zákazník.
          No, ale to už jsem daleko od tohoto tématu. Nakonec snad jenom doplním, že ani nikdo od McL netvrdí, že by mohli bojovat o titul v tomto roce, ale kvůli akcionářům, nemohou prostě říci co tady píšu a všichni to vědí.
          PS: teď jsem vynechal R, tak si můžeš zase rejpnout z tohoto směru. Rád ti odpovím i na to, protože v rovnici RbR-McL je samozřejmě nutno kalkulovat i s tím, že nejlepší pokrok udělá právě R a bude prohánět nebo i porážet oba zákazníky.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        194.228.59.XXX
        Když tohle je také hodně dvousečné, Petře. Hojně se mluvilo též o tom, že McL postavil šasí na hodně vysoký přítlak. Motor byl stejně na prd, tak se snažili se takto připravit na těch pár tratí, kde mohli alespoň něco urvat. Což byl v mých očích sympatický počin, ale mohlo to toto tvrzení zkreslovat. Že do nich v paddocku nikdo nešil bylo mimo jiné proto, že ostatní jsou solidární. Do zraněného na zemi se nekope a Hondu jim loni prokazatelně nezáviděl ani Sauber, když radši podepsali znovu s Ferrari a ochotně jim dají víc za aktuální jednotky.
        Přenést kvality toho šasí s integrací nové jednotky je nemožné. Ale spoustu vychytávek by se použít dalo. Letos musí obětovat trochu přítlaku a nahnat ten grip jinde. Tak, jak to léta dělá a s ohledem na deficit výkonu motoru vyvíjí RB. To je podle mě hlavní důvod, proč jim RB dává takový obklad.
        Jestli se jim to ve finále povede už tuto sezónu, budou u mě mít palec hodně nahoře. Jsem stále toho názoru, že už od roku 2013 tahají za hodně krátký konec provazu v porovnání s Ferrari, Mercedesem a RB. Ale rád budu vyveden z omylu. 04

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          Takže mají říkat nevíme, uvidíme, zkusím se zlepšit.......ano šlo by to, viz Kimi....Počkejte a uvidíme co se stane. 11

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          78.157.160.XXX
          Není pravda, že McL postavil loni šasi na "hodně vysoký přítlak," o tom zas něco vím. Možná to je od těch, co šíří bludy o tom, jak chtěli aby Honda vypadala hloupě a raději obětovali výsledk. Motor byl naprd, to máš pravdu, ale museli kvůli tomu dělat kompromisy v oblasti aera a volit nižší odpor - vím, jak vybírali, kudy se budou ve vývoji ubírat a který díly nasadí a které ne. I tak byli na rovinkách za statisty, 100 koní prostě byla brutální ztráta.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Petr

            Petr

            78.157.160.XXX
            Ale to nikdo nepopírá, že měli štěstí - ani McLaren v oficiálním prohlášení po závodě. Každopádně předvedli největší zlepšení ze všech týmů, Toro Rosso se díky Hondě nejvíce propadlo. A v závodě byl McLaren špici ještě blíže než v kvalifikaci.

            Ale copak to nepatří k závodění, že někdo udělá chybu v boxech, že někdo odpadne a někdy vyjede safety car? Alonso na Sainze tlačil, ten udělal chybu.. to je taková klika? McLaren byl připraven a ty příležitosti využil. Piloti pod tlakem chyby dělají. A že vyhrál Vettel, na to se není třeba dívat reálným pohledem? Nebo na Bottase - ten by se nikdy na body nedostal, nebýt VSC. Pokud jsi sledoval strategie, tak to fungovalo i pro Red Bull. Využili toho oba a Verstappen nebýt smyku, tak zřejmě skončí na bedně. To všechno je tak "neuvěřitelné štěstí," které ale vadí jen u Alonsa? Ano, měl kliku, stejně jako pár dalších, ale ten obrovský progres v relativní konkurenceschopnosti tam jasně vidět je. Ale chce to ten reálný pohled 03

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            77.236.218.XXX
            Stačí se podívat jaký tam jsou jména. 11 Jaké vytvořily šásko v minulém roce. Viz přizpěvek podemnou. A vydrž, věřím že to i letos dokáží, ač může to být běh na dlouhou trať. Když ne, bude to ke kritice. Ale je to sport s předponou moto.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            194.228.59.XXX
            Tak to nemusí být o tom, že by Honda měla vypadat hloupě. Dokážu si představit, že si v tomto mohli klidně nalít čistého vína a domluvit se na tom. Přeci jen i pro Hondu by bylo lepší mít pár slušných výsledků, než celý rok bídu.
            Jen k tomu přítlaku. Netvrdím, že to tak muselo být, ale na druhou stranu neměli zrovna extra životnost pneumatik. Vím, že to často bylo kvůli nutnosti přehnaně pozdního brzdění, aby Alonso měl šanci alespoň o náznak útoku. Ale zpomalovalo jim to taky hodně agresivně (v porovnání s těmi, kde bojovali), což by mi také napovídalo o slušné porci přítlaku.
            Dobře, když opustíme tuto domněnku nebo možná spíš fámu, jak se dá přes zimu ztratit 3 vteřiny z rychlosti (vezmu-li v potaz sekundu zisku na motoru a to, že šasí byla loni na úrovni RB)? To je stejný rozdíl, jako je mezi Mercedesem a Force Indií nebo Ferrari a Sauberem. Integrace nového motoru - OK. Force India ale také přepracovávala koncept a Sauber asi nemá cenu komentovat, ať dělal cokoli. Neříkej mi, že McL by se (byť v kratším čase) zmohl odvést práci na úrovni těchto dvou stájí (v porovnání se špičkou na stejném PU). Ta časová vyjádření beru hodně orientačně, ale pokud mám věřit tomu, co McL říká a měli to nějakým způsobem změřené a ověřené, tak to tak +- vychází.
            V mém případě to je hlavní důvod, proč jsem z nich silně rozpačitý a opravdu nevím, čemu mám věřit. Opřít se teď mohu jen o reálný výsledek, který víceméně pouze podtrhl to, co se od testů očekávalo a bylo to 1000x vyvraceno, že se to nemůže stát. A stalo se. Páté místo je fajn, ale ruku na srdce, napůl bylo utrpěno. Štěstí přeje připraveným, ale reálně porazili Renault jen díky Alonsovi a jeho neuvěřitelném nasazení.

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Pikaso

              Pikaso

              62.240.164.XXX
              Vím, že diskutuješ s Petrem, ale přesto si dovolím jeden nesouhlas. Tvoje rovnítko mezi opotřebením pneu a vysoký přítlak mi jako laikovi moc nedává smysl. Osobně bych to viděl přesně obráceně. Čím větší přtlak tím menší opotřebení, protože nedochází k tolika proklouznutím ani probrždění, protože to auto prostě lépe drží na silnici(je tam tlačeno větší silou). Naopak nízký přítlak větší opotřebení, protože je to všechno obráceně díky většímu prokluzování a probržďování. Takže se rád nechám poučit od někoho kdo si je opravdu jistej, protože tomu rozumí.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jon

                jon

                194.228.59.XXX
                Záleží hodně i na dalším nastavení. Ale obecně při vyšším přítlaku můžeš hodně tlačit na pilu. Později a agresivněji brzdit, mít agresivnější přiblížení apexu, čímž se gumy více zatěžují a zahřívají. V rychlých zatáčkách a akceleraci ve vyšších rychlostech je to výhoda (méně se smýkají gumy), ale jinde moc ne. Vždy se proto hledá ideální rovnováha (=vyvážení vozu).
                Ale neříkám, že to musel být případ McL. Zmínil jsem to jen proto, že mi to přišlo jako možné pojítko.
                Nejde mi o kydání hnoje, ale rád bych se dobral nějaké reality, od které se odrážejí ta prohlášení. Kdyby byla historie prohlášení v duchu toho, že loni nad šasí mávli rukou a doklepali rok utrpení s průměrnou šasí, výměna motorů by nás aktuálně zrychlila o vteřinu (řečeno loni), a letos rok začal tak, jak začal, ani bych se nad tím nepozastavil. Viděl bych to tak, že udělali nějaký bianco koncept, dali do něj nový pohon a budou to vyvíjet. RB má proti ním náskok od 2014, tak bych nečekal zázrak a držel jim palce.
                Což jim držím i tak, ale jsem u toho dost rozpačitý a napadá mě prostě pořád hodně otázek. Jenže se mi většinou dostane odpovědi takové, že to prostě bude tak a onak, protože to tak v McL prohlásili. Pokud bych měl logicky vycházet z prohlášení a reality (podle dosavadního trendu), tak mi z toho vyjde, že bude hůř. Což bych nerad, protože si po těch 3 letech zaslouží trochu rehabilitace.

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            194.228.59.XXX
            Musím Tě opravit. McL od roku 2010 není tovární tým. V roce 2010 už místo Brawnu byl Mercedes GP, který převzal statut tovární stáje. Ale McL se tehdy stále těšil nadstandardní podpory, která rok od roku slábla. V roce 2013 už se z nich stal řadový zákaznický tým a už tehdy začaly námluvy s Hondou.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.218.XXX
              Vydrž, v Barceloně se to poprvé rozsekne, zda to co mají připravené funguje a nebo ne. 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Pikaso

              Pikaso

              77.104.216.XXX
              No já jsem to loni vnímal tak, že na rychlých okruzích tlačil přítlak na minimum právě v tebou uváděném možném rozmezí a na vysoký přítlak jeli pouze okruhy jako Maďarsko, Monako atd., kde prostě ten rozdíl na rovinkách není tak markantní. Nevím to, ale podle toho jak kde jeli a designu zejména zadního křídla mi to tak prostě vyšlo. Jinak si nedokážu vysvětlit jak by ve SPA mohl s traktorem od H dojet FA na 10 místě Jenom asi se 40 s ztráty na prvního, nebo StV sedmej v Malajsii. Jak na tom motor od H je jsme všichni viděli minulý týden a nic na tom nemění ani to, že TR mělo málo času na šasí, ale to už bych se opakoval. To šasí od TR tak špatné jak dopadli prostě není. To jsem přesvědčen, že hůř jsou na tom u S, FI a W. Myslím, že není potřeba rozebírat každé slovo od McL. Je o ně zájem a tak se o nich mluví a píše nejvíce a i diskuse zde dokazují, že McL prostě stále divácky táhne i po těch útrapách. I to co jsem zmiňoval já s těma 14 dnama se dá pochopit, prostě si mysleli, že to dohnali a realita je jiná. Prostě to není tak jednoduché, navíc, když chtějí zachovat svůj zero koncept co nejvíce a např. uložení chladičů mají úplně jiné než R a RBR. Prostě chtějí být nejlepší a zkouší alternativy, protože když pojedou stejnou linku jako RbR jenom těžko je předčí. Prostě musí vymyslet něco jiného, tak to zkoušej.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Pikaso

              Pikaso

              77.104.216.XXX
              Opět budu vypadat jako rejpal, ale můžeš mi napsat kde jsem psal něco o továrním tým McL ???? Je tam pouze věta, že to zkusili s H a to nedopadlo. To, že před vstupem M do MS jako továrního skončila i jejich exkluzivita (vlastně se dalo samozřejmě hovořit o továrním týmu) ze strany motoru od M, tady snad ví každý, to jsou jasné věci, které očekávám, že diskutující znají.
              PS: v diskusích očekávám hovor o aktuálním tématu, v tomto směru a v této diskusi je celkem zbytečné rozebírat co bylo před osmi lety. Aktuálně je průšvih s H a snaha to nějak napravit. Nevidím jediný důvod proč by jsme si tu měli honit tričko kdo z nás si víc pamatuje nebo, kdo z nás toho dokáže více vyhledat na netu.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jon

                jon

                194.228.59.XXX
                Na vysoký přítlak museli jet i v Malajsii, Singapuru, Japonsku, Španělsku, USA a Emirátech. Jinde ho asi určitě nejeli nijak extra velký. Bylo by zajímavé porovnat rychlost v apexu zatáčky Parabolica. V Monze jeli určitě minimální přítlak a přímo v apexu motor nemá vliv. V Monze jeli všichni na minimální přítlak a je to asi jediná zatáčka, kde se to dá dobře porovnat. Motor od Hondy jel loni opravdu bídně, o tom nepolemizuji, ale s tou šasí to podle mě bylo trochu dvousečné. Pokud se snažím minimalizovat rozměry šasí v zadní části velikostí motoru a od designu bočnic řešit systém chlazení, tak to sice může ve finále znamenat velký přínos výkonnosti šasí, ale na druhou stranu to poznamená motor. Jestli to ostatní více dimenzují, asi vědí proč a prokazatelně to mělo kýžené výsledky. Ale jestli to byla jen cesta McLarenu k minimalizování ztrát, které by tam byly tak jako tak, to nám ukáže budoucnost. Zatím se zdá, že to MGU-H dělají snad z papíru, když se to podělá i v šasí, která je tomu motoru více podřízená.
                O SPA kterého roku mluvíš? Loni tam Alonso nedojel a Stoffela od přídělu kola zachránil SC, který vyjel těsně cca kolo před tím, než by ho mávli modrou. Po SC se propadl znovu o cca 60 vteřin, ale to nebudu brát v potaz. Zasekl se za tradičně pomalým Palmerem.
                Máš pravdu v tom, že McLaren budí emoce a je o něj zájem. Alespoň ze strany fanoušků a doufejme, že to nyní vidí i sponzoři. Pouze fanoušci jim budoucnost v F1 moc nezaručí, pokud tedy houfně neobjednávají oficiální merchandise po tunách, byť si v tom tričku a kšiltovce sednou k TV anebo to rozdají rodině.
                Co se týká toho zero konceptu, už jsem to naznačil výše. Nejsem si jist, zda je to ta správná cesta. Hybridy jsou sice hodně výkonné a účinné, ale zdá se, že jejich nároky na správný provoz vyžadují veliké kompromisy v designu šasí. McLaren letos s designem očividně přestřelil a trochu mi to navozuje paralelu s vyšším výkonem motoru. Renault má již spolehlivý motor s mírným deficitem na Mercedes. Ale má také asi jiné nároky na chlazení kritických komponent a není jedno, jak se celý systém do šasí poskládá. V tom má McLaren skluz, zkušenosti od roku 2014 se v tomto ohledu opravdu nedají dohnat za zimu. Ale třeba si vše spočítali lépe než RB a jejich koncept zafunguje lépe a po vyladění to opravdu přinese plody a solidní základ pro příští sezónu, kdy už to rozbalí naplno. Osobně tomu nevěřím, ale odepisoval by je jen blázen. Přeci jen jsou pořád ještě v kurzu a mají solidní technické zázemí. Williams a Sauber jedou už jen z podstaty a přežívají. Tam musím souhlasit, že jsou na tom opravdu bídně. A máš pravdu v tom, že šasí STR je dost možná lepší.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • jon

                jon

                194.228.59.XXX
                Eh, promiň. Špatně jsem si vyložil tu větu v závorce o RbR - tovární tým. Původně jsem si to spojil k tomu McL. Takže beru zpět a tím pádem úplně souhlas. Továrny si pojedou tam, kde sami chtějí a zákazníci s tím nehnou. Stejně tak FIA a Liberty ...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Pikaso

                  Pikaso

                  77.104.216.XXX
                  Ta Belgie bylo myšleno než odpadl, ale napsal jsem to blbě. Než mu začal haprovat motor jel moc hezky a dokonce mohl chvilku závodit. Zároveň je, ale pravdou, že to nebylo jenom spolehlivostí, ale i tou "super" spotřebou H, na kterou moc nekoukal a i kdyby mu motor neodešel, nemohl podle mě dojet do cíle.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jon

                    jon

                    194.228.59.XXX
                    Souhlas.
                    Ta loňská Belgie bylo podle mě hop nebo trop. Bylo to v době, kdy byl Ála už silně nespokojen, tak to podle mě zkusili. On je na Spa všeobecně silný, tak mu zkusili dát materiál. Jako mnohokrát předtím a párkrát potom to jako vždy nevyšlo. Že to tak dopadne, na to by si vsadil asi i Alonso. V tu 1%-ní šanci, že to dopadne, věřil asi jen Hasegawa. 04

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama