DISKUZE K ČLÁNKU McLaren uznává, že mu Red Bull během zimy utekl. Proč věří, že se dostane na jeho úroveň?

I když měl loni McLaren srovnatelné šasi s Red Bullem, v Austrálii za ním zaostával skoro o sekundu. Proč, to vysvětluje jeho závodní ředitel Eric Boullier. Zároveň uvádí důvody pro důvěru, že se jeho konkurenceschopnost zlepší.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLaren uznává, že mu Red Bull během zimy utekl. Proč věří, že se dostane na jeho úroveň?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 123, poslední 05.04.2018 09:52 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 7 lidí) 28.03.2018 16:09
Tak někdo titulky, jiný články. 04 Že měl… »
» airwar1939 (Hlasovali 5 lidé) 28.03.2018 18:05
Je zajímavé, že McLaren umí postavit špičkové… »
» jako (Hlasovali 5 lidé) 28.03.2018 19:43
Docela zábava jak někdo může být hloupí a pořád… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

jon

jon

194.228.59.XXX
Souhlas.
Ta loňská Belgie bylo podle mě hop nebo trop. Bylo to v době, kdy byl Ála už silně nespokojen, tak to podle mě zkusili. On je na Spa všeobecně silný, tak mu zkusili dát materiál. Jako mnohokrát předtím a párkrát potom to jako vždy nevyšlo. Že to tak dopadne, na to by si vsadil asi i Alonso. V tu 1%-ní šanci, že to dopadne, věřil asi jen Hasegawa. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

77.104.216.XXX
Ta Belgie bylo myšleno než odpadl, ale napsal jsem to blbě. Než mu začal haprovat motor jel moc hezky a dokonce mohl chvilku závodit. Zároveň je, ale pravdou, že to nebylo jenom spolehlivostí, ale i tou "super" spotřebou H, na kterou moc nekoukal a i kdyby mu motor neodešel, nemohl podle mě dojet do cíle.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Eh, promiň. Špatně jsem si vyložil tu větu v závorce o RbR - tovární tým. Původně jsem si to spojil k tomu McL. Takže beru zpět a tím pádem úplně souhlas. Továrny si pojedou tam, kde sami chtějí a zákazníci s tím nehnou. Stejně tak FIA a Liberty ...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel003369

uzivatel003369

82.117.139.XXX
Když myslíš. 18

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Na vysoký přítlak museli jet i v Malajsii, Singapuru, Japonsku, Španělsku, USA a Emirátech. Jinde ho asi určitě nejeli nijak extra velký. Bylo by zajímavé porovnat rychlost v apexu zatáčky Parabolica. V Monze jeli určitě minimální přítlak a přímo v apexu motor nemá vliv. V Monze jeli všichni na minimální přítlak a je to asi jediná zatáčka, kde se to dá dobře porovnat. Motor od Hondy jel loni opravdu bídně, o tom nepolemizuji, ale s tou šasí to podle mě bylo trochu dvousečné. Pokud se snažím minimalizovat rozměry šasí v zadní části velikostí motoru a od designu bočnic řešit systém chlazení, tak to sice může ve finále znamenat velký přínos výkonnosti šasí, ale na druhou stranu to poznamená motor. Jestli to ostatní více dimenzují, asi vědí proč a prokazatelně to mělo kýžené výsledky. Ale jestli to byla jen cesta McLarenu k minimalizování ztrát, které by tam byly tak jako tak, to nám ukáže budoucnost. Zatím se zdá, že to MGU-H dělají snad z papíru, když se to podělá i v šasí, která je tomu motoru více podřízená.
O SPA kterého roku mluvíš? Loni tam Alonso nedojel a Stoffela od přídělu kola zachránil SC, který vyjel těsně cca kolo před tím, než by ho mávli modrou. Po SC se propadl znovu o cca 60 vteřin, ale to nebudu brát v potaz. Zasekl se za tradičně pomalým Palmerem.
Máš pravdu v tom, že McLaren budí emoce a je o něj zájem. Alespoň ze strany fanoušků a doufejme, že to nyní vidí i sponzoři. Pouze fanoušci jim budoucnost v F1 moc nezaručí, pokud tedy houfně neobjednávají oficiální merchandise po tunách, byť si v tom tričku a kšiltovce sednou k TV anebo to rozdají rodině.
Co se týká toho zero konceptu, už jsem to naznačil výše. Nejsem si jist, zda je to ta správná cesta. Hybridy jsou sice hodně výkonné a účinné, ale zdá se, že jejich nároky na správný provoz vyžadují veliké kompromisy v designu šasí. McLaren letos s designem očividně přestřelil a trochu mi to navozuje paralelu s vyšším výkonem motoru. Renault má již spolehlivý motor s mírným deficitem na Mercedes. Ale má také asi jiné nároky na chlazení kritických komponent a není jedno, jak se celý systém do šasí poskládá. V tom má McLaren skluz, zkušenosti od roku 2014 se v tomto ohledu opravdu nedají dohnat za zimu. Ale třeba si vše spočítali lépe než RB a jejich koncept zafunguje lépe a po vyladění to opravdu přinese plody a solidní základ pro příští sezónu, kdy už to rozbalí naplno. Osobně tomu nevěřím, ale odepisoval by je jen blázen. Přeci jen jsou pořád ještě v kurzu a mají solidní technické zázemí. Williams a Sauber jedou už jen z podstaty a přežívají. Tam musím souhlasit, že jsou na tom opravdu bídně. A máš pravdu v tom, že šasí STR je dost možná lepší.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Dokugan

Dokugan

77.236.208.XXX
No, pokud si vezmeme maximální rychlosti (pamatuju si jen testy), tak TR bylo daleko před McL. Podle nevýkonnosti v prvním závodě předpokládám, že Honda neudělala nijak výrazný posun ve výkonu oproti Renaultu. Považujme tedy rozdíly ve výkonu obou motorů za srovnatelné s loňským rokem. Loni byl McL výrazně ze všech nejpomalejší na rovinkách, TR bylo někde v průměru, nebo lehce za ním. V letošních testech byl McL nejpomalejší na rovinkách, TR někde v průměru, nebo lehce nad ním. V loňském roce ztrácel McL na rovinkách v průměru 20 km/h (číslo z Austinu) na prvního, letos v testech se to pohybovalo někde na úrovni 17 km/h. TR loni v Austinu ztrácelo cca 10 km/h na nejrychlejšího, letos v Barceloně to bylo 10 km/h. Každý bystrý si již mohl všimnout, že McL je nejpomalejší jak s motorem Honda, tak motorem Reanult. Jelikož však víme, že TR v porovnání s ostatními zůstalo svou rychlostí zhruba tam, kde je, můžeme předpokládat, že v loňském roce ztrácel McL na rovinkách jenom díky šasi a nastavením přítlaku zhruba 10 km/h. Opět jsou to jen přibližné údaje, nechce se mi to hledat. Z GPS údajů můžeme vyčíst, že v zatáčkách, které se nejedou pod plným plynem (tedy žádný vliv výkonu motoru), byl McL zhruba někde na úrovni RB, Ferrari a Mercedesu. Zároveň však na rovinkách ztrácel díky šasi 10 km/h, zbytek díky motoru, pokud vezmeme porovnání TR a McL koncem loňského roku a začátkem letošního, jak již bylo naznačeno. Takže tolik k tomu nejlepšímu šasi minulý rok. Stačí takové porovnání čísel, nebo si pořád pojedete svoji?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

77.104.216.XXX
Teď mě ještě ke všem těm našim názorům napadl ještě jeden. Vlastně je docela sympatické, že se u McL na nic nevymlouvají a otevřeně hovoří o tom, že jim RbR přes zimu utekl.
Podle mě klidně mohli říci, že zatímco RbR dělal další krok vpřed, oni se díky změně motoru musí učit od znovu chodit, protože vlastně udělali krok zpět. To by pak ale spousta kritiků McL měla zase průpovídky ohledně namyšlenost, neprokazatelnosti atd. Takže toto vyjádření se dá z druhé strany chápat i jako sebemrskačství.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

77.104.216.XXX
No podle prvního víkendu FI udělalo krok špatným směrem. Nevím zda je to o zdrojích (asi to má velký vliv), ale podle mě někde rozhodli špatně ve vývoji. Kdyby ztráceli postupně tak je to jasně o zdrojích, ale oni už teď jsou trochu jinde než se čekalo. Uvidíme, třeba se vrátí, zvolí jiný směr a bude to lepší.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

77.104.216.XXX
Opět budu vypadat jako rejpal, ale můžeš mi napsat kde jsem psal něco o továrním tým McL ???? Je tam pouze věta, že to zkusili s H a to nedopadlo. To, že před vstupem M do MS jako továrního skončila i jejich exkluzivita (vlastně se dalo samozřejmě hovořit o továrním týmu) ze strany motoru od M, tady snad ví každý, to jsou jasné věci, které očekávám, že diskutující znají.
PS: v diskusích očekávám hovor o aktuálním tématu, v tomto směru a v této diskusi je celkem zbytečné rozebírat co bylo před osmi lety. Aktuálně je průšvih s H a snaha to nějak napravit. Nevidím jediný důvod proč by jsme si tu měli honit tričko kdo z nás si víc pamatuje nebo, kdo z nás toho dokáže více vyhledat na netu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

77.104.216.XXX
No já jsem to loni vnímal tak, že na rychlých okruzích tlačil přítlak na minimum právě v tebou uváděném možném rozmezí a na vysoký přítlak jeli pouze okruhy jako Maďarsko, Monako atd., kde prostě ten rozdíl na rovinkách není tak markantní. Nevím to, ale podle toho jak kde jeli a designu zejména zadního křídla mi to tak prostě vyšlo. Jinak si nedokážu vysvětlit jak by ve SPA mohl s traktorem od H dojet FA na 10 místě Jenom asi se 40 s ztráty na prvního, nebo StV sedmej v Malajsii. Jak na tom motor od H je jsme všichni viděli minulý týden a nic na tom nemění ani to, že TR mělo málo času na šasí, ale to už bych se opakoval. To šasí od TR tak špatné jak dopadli prostě není. To jsem přesvědčen, že hůř jsou na tom u S, FI a W. Myslím, že není potřeba rozebírat každé slovo od McL. Je o ně zájem a tak se o nich mluví a píše nejvíce a i diskuse zde dokazují, že McL prostě stále divácky táhne i po těch útrapách. I to co jsem zmiňoval já s těma 14 dnama se dá pochopit, prostě si mysleli, že to dohnali a realita je jiná. Prostě to není tak jednoduché, navíc, když chtějí zachovat svůj zero koncept co nejvíce a např. uložení chladičů mají úplně jiné než R a RBR. Prostě chtějí být nejlepší a zkouší alternativy, protože když pojedou stejnou linku jako RbR jenom těžko je předčí. Prostě musí vymyslet něco jiného, tak to zkoušej.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
FI teda letos nevím.....nemaj peníze. Těžko říci...letos čekám útlum a ne malý.Ač tvrdá spekulace z mé strany.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Však já jim dávám čas. Jen mě prostě dráždí těma PR. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Tak z obrazovky, či internetu výkonost šáska nelze poznat. Holt smůla. 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
No to jo, já právě počítám že 4 místo si brzy budeme vyjíždět zcela vlastními silami, no a naopak to někdy se štěstěnou nevyjde nám, ale kdyby to klaplo tak, že to 4 místo v tabulce už prostě nepustíme, vůbec bych se nezlobil. Jinak stále trochu počítám i s FI, ověřená kvalita posledních let a také maj velmi slušné jezdce, a nejsou daleko. Oni vždy zaberou až po pár závodech, až to přijde tak snad už McLaren bude jinde 11

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Umístění moc neřeším, to ne vždy odraží současnou výkonost. Mně zajimá posun v před a co nejmenší časová ztráta na špičku a hlavně RB, tam to lze porovnat v zásadě přesně. 03 Jasně, za dobré umístění budu rád ale zcela haluzovou bednu si nepřeji. 11 Musí to být podložené i výkoností a ve více závodech,Je jasné, že bedna bude vždy i o štěstí, ale když bude značně lepší výkonost, bude to lepší. 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Vydrž, v Barceloně se to poprvé rozsekne, zda to co mají připravené funguje a nebo ne. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
I štěstěna tomu chtěla že výsledkově je McLaren od začátku čtvrtým nejlepším týmem. Jsem zvědav zda se jim to podaří udržet tak že na té čtvrté příčce již nezavrávorají, nebyl by to špatný kousek. Renault ale ztrácí jen 5 bodů a HAAS vypadá že má něco navíc v tom kvalifikačním režimu, no s vylepšením by se to McLarenu mohlo povést. Bude to bitka, pár závodů určitě 03

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Martane není to zvláštní. Koukám že jsi nepochopil že se bavíme loňském šásku....

A k poslední větě....a s čím jezdí RB že kritizuješ Renault motor? Tipuji že s hodinovým motorem. No naběhl sis jak na vidle. Choď jsem častěji....zlepší se tvůj přehled jak to vlastně je. 13

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jako

jako

46.135.22.XXX
Aha, tak ty budeš jeden z těch co nechápe rozdíl mezi letošním a loňským posuzovánim šasi Mclaren. Tak ještě jednou... Loni, loni měl Mclaren špičkové šasi. Letos i sám McLaren ti řekne že šasi nemají tak dobre kvůli jasným důvodům, chystají spoustu vylepšení a co se týče první kvalifikace a závodu je zřejmé že nemají šasi na úrovni nejlepšího RB ani Mercedesu a Ferrari.Proto to slovo ASI. Ale někteří lide budou tvrdit že Mclaren se chvasta že má špičkové šasi,i když samy představitele McL říkají něco jiného. To už je vazne hloupá demagogie.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Musím Tě opravit. McL od roku 2010 není tovární tým. V roce 2010 už místo Brawnu byl Mercedes GP, který převzal statut tovární stáje. Ale McL se tehdy stále těšil nadstandardní podpory, která rok od roku slábla. V roce 2013 už se z nich stal řadový zákaznický tým a už tehdy začaly námluvy s Hondou.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama