Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

Petr Hlawiczka, 13. prosince 2017, 06:30 Google+

Podle Jusukeho Hasegawy, který měl u Hondy na starosti projekt F1, pro ně bylo ukončení partnerství s McLarenem úlevou. A problém nespočíval v lidech.

Počet komentářů:  31 komentářů (Poslední 16.12. 16:44) Napište svůj názor
Partnerství s McLarenem ani zdaleka nepřineslo kýžené výsledky, proto po letní přestávce došlo k rozchodu

Partnerství s McLarenem ani zdaleka nepřineslo kýžené výsledky, proto po letní přestávce došlo k rozchodu | foto: McLaren

Sdílejte článek

Netrpělivost a frustrace McLarenu z nespolehlivosti a nekonkurenceschopnosti japonské pohonné jednotky narostly do té míry, že se rozhodl ukončit vztah s Hondou, který měl trvat nejméně 10 let. Ta příští rok bude svými agregáty zásobovat Toro Rosso.

"Ano, je to úleva. Je fajn se soustředit na příští sezónu. Možná nám to nebudete věřit, ale nemyslím si, že bychom [McLaren - Honda] měli nějaký lidský problém. S McLarenem máme velmi dobrý vztah," vysvětluje Hasegawa, jenž minulý týden skončil v roli šéfa F1 projektu Hondy.

img-responsive

Pohonná jednotka Honda RA617H, kterou byl v sezóně 2017 vybaven McLaren MCL32 | foto: Honda Racing F1

Ta jeho pozici, v níž měl na starosti vývoj motorů v Sakuře i závodní činnosti, rozdělila na dvě části. Technickým ředitelem se zaměřením na závodní a testovací činnosti na okruhu byl jmenován Tojoharu Tanabe, provozním ředitelem továrny v Sakuře se stal Jasuaki Asaki. Hasegawa se bude od 1. ledna 2018 věnovat jiným věcem v rámci silničního výzkumu a vývoje.

"Necítím nic jako čerstvý začátek, jde pro nás zkrátka o soustředění na to, abychom motor zlepšili. Z tohoto pohledu se nic nemění, stále je na nás vyvíjen zevnitř i zvnějšku obrovský tlak. Jsem si celkem jistý spolupráci s Toro Rosso, což je vzrušující," pokračuje Hasegawa, jenž začátkem minulého roku převzal vedení F1 projektu po Jasuhisovi Arajovi.

img-responsive

Jusuke Hasegawa (vlevo) končí, s McLarenem podle něj neměli žádný lidský problém | foto: Honda Racing F1

"Jde o novou výzvu. Je to velmi vzrušující, když máte více informací a vytváříte nové vztahy s odlišnou skupinou lidí. Ale jak jsem se už zmínil, nemáme v plánu měnit koncept motoru, takže z tohoto pohledu jsme už začali vývoj motoru pro příští rok. Pro naši vývojovou skupinu v tom tedy není velký rozdíl," upřesňuje Japonec.

Mrzí jej, že partnerství s McLarenem nemohlo pokračovat, Honda se proto nyní zaměří na zlepšení své reputace: "Samozřejmě je nešťastné, že se rozhodli pro jiný motor příští rok. Pro ně jde ale o součást strategie a my to musíme respektovat. Musíme být silným výrobcem, aby si nás v budoucnu společně s ostatními týmy chtěli vybrat."

Google+ Vytisknout

Diskuze: Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 31, poslední 16.12.2017 16:44 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 31 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Stoffel Vandoorne v tréninku v Bahrajnu

McLaren ví, že musí zlepšit maximální rychlost. V Ázerbájdžánu by se mu to mohlo vymstít...

RTL centrum

Formuli 1 si nově naladíte v UHD! Víte kde?

Doposud byla zrcátka na kokpitu

FIA povolila týmům umístit zrcátka na nové místo. Jak se vozy F1 změní?

Daniel Ricciardo se velmi těšil ze svého vítězství v závodě v Číně

Red Bull dal Ricciardovi lhůtu pro podepsání smlouvy

Nico Hülkenberg a Carlos Sainz v závodě v Melbourne v Austrálii

Sainz s Hülkenbergem jsou klíčem pro hladší vývoj vozu, chválí Bell

Haasu se vstup do sezony moc díky smůle nevydařil, auto má ale dobré

Dle Haasu měli hlavní rivalové, McLaren a Renault, zatím štěstí

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pascal Wehrlein by rád v F1 pokračoval, žel moc možností už nemá

Zaslouží si Wehrlein místo v F1? Podle Wolffa má poslední naději

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. FIA povolila týmům umístit zrcátka na nové místo. Jak se vozy F1 změní?

  2. Toro Rosso využívá svou zbraň z LMP1

  3. Räikkönen: Rozložení sil v F1 by se mohlo měnit závod od závodu

  4. Rosberg opouští Kubicův management. Co je příčinou?

  5. Red Bull dal Ricciardovi lhůtu pro podepsání smlouvy

  6. Hamilton bude pokračovat s Mercedesem i příští rok, tvrdí Lauda. "Je to jen o detailech"

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud