Ferrari ukázalo F12tdf, Aventador SV si dá k snídani

ar6, 14. října 2015, 05:25 Aktualizováno 14.10.2015, 17:31 Google+

O extrémní verzi Ferrari F12berlinetta se spekuluje už docela dlouho. Jednou to měla být F12 Speciale, jindy zase F12 GTO nebo F12 SA. Italský hřebec ale zase zvolil vlastní cestu a kat Lamborghini Aventador Superveloce se tak jmenuje F12tdf.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Přední části dominuje nový nárazník, Ferrari F12tds.

Přední části dominuje nový nárazník, Ferrari F12tds. | foto: Ferrari S.p.a.

Sdílejte článek

Zkratka tdf skutečně odkazuje na závod Tour de France, avšak jeho automobilovou verzi, jíž Ferrari dominovalo v padesátých a šedesátých letech. Nejúspěšnější je z tohoto pohledu model 250 GTO se čtyřmi po sobě jdoucími výhrami.

Konec ale minulosti, protože hřebec s 6.3litrovým dvanáctiválcem o výkonu 780 koní při 8500 ot./min s točivým momentem 705 Nm při 6750 ot./min je ryzí přítomností. Jak můžete jednoduše vydedukovat, motor má o 40 koní a 15 Nm více než v sérii, jeho maximum otáček za minutu je navíc 8900. S motorem je spjata specificky naladěná verze dvouspojkové převodovky F1 s o šest procent kratšími stupni, což pomáhá k 30procentnímu nárůstu rychlosti při přeřazování a dokonce 40procentnímu nárůstu rychlosti při podřazování.

V Maranellu si dostatečně vyhráli také s podvozkem, takže tu máme například systém Virtual Short Wheelbase, což je natáčení kol zadní nápravy, nebo rozšířené nápravy. Přední pneumatiky mají rozměr 275/30, ty zadní dokonce 315/15, v obou případech jsou gumy nazuty na 20palcových kolech. Z aerodynamického hlediska asi nejvíce pomáhá zcela nový přední nárazník, „žábry“ na zadních blatnících a spoiler, prodloužený o 60 mm a zvýšený o 30 mm. Vůbec celá zadní část doznala asi největších nejen vzhledových změn, když zahrnuje třeba také přepracovaný difuzor se třemi aktivními klapkami. Výsledkem je přítlak 230 kilogramů, generovaný při 200 km/h.

Na mnoho prvků karosérie i interiéru byla použita uhlíková vlákna, kabina je navíc místo kůže čalouněná Alcantarou. To pomohlo snížit hmotnost o 110 kilogramů na suchých 1415 kilo (rozložení 46:54). Všechny změny v oblasti motoru, podvozku i aerodynamiky daly dohromady akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, z 0 na 200 km/h za 7,9 sekundy, maximální rychlost přes 340 km/h a okruh ve Fioranu za 1 minutu a 21 sekund. Udávaná spotřeba 15,4 l/100 km je spíše úsměvná než reálná.

Ukočírovat takovou masu výkonu musí karbonové kotouče s jednodílnými třmeny. Udávaná hodnota pro zastavení za 100 km/h je 30,5 metru, z 200 km/h je to 121 metrů. Vyrobeno bude jen 799 F12tdf a přesto, že cenu výrobce nezveřejnil, dá se čekat, že se po nich jen zapráší.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari ukázalo F12tdf, Aventador SV si dá k snídani

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Přední část bude budit vzhledové kontroverze, Toyota Prius.

Nový Prius rozdmýchal vášně, jeho vzhled se nebude líbit každému

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud