Marko: Renault začal s vývojem motoru pozdě, Ricciardo zatím zaostává

BŽ, 16. dubna 2014, 18:45 Google+

Helmut Marko: Zvuk motorů by se měl změnit. F1 děláme pro diváky, ne pro inženýry.

Počet komentářů:  28 komentářů (Poslední 18.04. 15:10) Napište svůj názor
Marko, Helmut

Marko, Helmut | foto: GEPA pictures GmbH

Sdílejte článek

Věříte, že v nejbližších závodech dosáhne Red Bull žádoucího pokroku?
Helmut Marko (HM): „Teď se na věci díváme víc optimisticky, protože jsme ještě neodhalili celý potenciál naší pohonné jednotky. Víme, nakolik efektivní je turbomotor, a že zatím nefunguje tak, jak by měl. Ale tým se zlepšuje

Co se týče jezdců, Ricciardo zatím zaostává, ale bude jezdit na úrovni Lewise Hamiltona. Tým je v dobré formě, ale k problémům s motorem se přidaly další nepříjemnosti, jako je diskvalifikace Ricciarda v Austrálii. Přesto bude Red Bull bojovat až do konce.“

Budou vozy Red Bull bojovat o vítězství na domácí Velké ceně Rakouska?
HM:
„Všechno záleží na práci s motorem, my s tím nemůžeme udělat nic. My jsme připravili vůz, to byl náš díl práce. Ale do rakouského závodu se musíme zlepšit. Možná se do té doby změní i zvuk motoru, aby se situace v této oblasti zlepšila. My děláme F1 pro diváky, ne pro inženýry.“

Má se v této věci něco změnit?
HM:
„Musí se změnit. Jde o to, aby se závody fanouškům zamlouvaly. Také máme na tom zájem, protože jim prodáváme energetické nápoje a Ferrari automobily. Koneckonců – F1 je marketingová záležitost.“

Co je možné udělat se zvukem motorů?
HM:
„Upravit turbodmychadlo není lehké, ale technické možnosti existují, proto výzkum pokračuje. Mercedes nechce ztratit svou převahu, ale někdy se musí dívat i kolem sebe.“

Co se Renaultu nepodařilo?
HM:
„Přiznali si mnoho chyb. Nejsme spokojeni s tím, že k nám nebyli vždy upřímní. V současnosti ale úzce spolupracujeme nejen s nimi, ale i s Toro Rosso. V Renaultu, podobně jako u Ferrari, začali s vývojem nového motoru pozdě. Samozřejmě diskutujeme s Lucou di Montezemolem i bez Nikiho Laudy, i když se mu to nelíbí.“

Existuje reálný způsob, jak nahradit chybějících 80 koní?
HM:
„V minulých letech jsme byli zvyklí jezdit i se slabším motorem, protože jsme měli převahu v jiných oblastech. Ale 80 koní je příliš, zejména když situaci ztěžuje zlá ovladatelnost. Navíc Mercedes má po závodě k dispozici ještě 6 kg paliva a my musíme šetřit každý gram. Mají výkonnější a ekonomičtější motor s lepší ovladatelností.“

Nemáte pocit, že Rakousko považuje lidi z Red Bull Racing za místní hrdiny?
HM:
„V každém případě nás vnímají velmi dobře, i když tomu tak nebylo vždy. V posledních letech se situace zlepšila.“

V F1 nemá Rakousko své jezdecké zastoupení. Objeví se nějaký Rakušan ve Vašem mládežnickém programu?
HM:
„Naším cílem je objevit jezdce, který je schopen vítězit v závodě F1. Když takový neexistuje, my ho neumíme vytvořit. Pro nás není problémem uvést do F1 rakouského jezdce, ale pro nás by nebylo výhrou, kdyby jezdil vzadu. Zatím nevím o vhodném kandidátovi. Uvidíme, jak si Lucas Auer povede v F3. V průběhu testů nijak neoslnil, ale možná se zlepší.“

Budete se o Auera zajímat, když bude v této sezoně úspěšný?
HM:
„Sám vidíte, že znám detaily. Ale my hledáme jezdce na celém světě. Nemá smysl prosadit rakouského jezdce, který nemá v F1 šanci vyhrát závod. Jezdci na úrovni Kvjata – to jsou výjimky. A co Ricciardo? Mnozí ho kritizovali, fanoušci chtěli, abychom angažovali Kimiho Räikkönena. Ale v Red Bullu naštěstí pracují odborníci, kteří vidí daleko dopředu.“

Vytisknout

Diskuze: Marko: Renault začal s vývojem motoru pozdě, Ricciardo zatím zaostává

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 28, poslední 18.04.2014 15:10 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 28 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink v Singapuru patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Charles Leclerc v závodě v Monaku

Úvodní trénink v Singapuru byl v režii Leclerca

Max Verstappen v zádově v Kanadě

Red Bull má po Pérezově nehodě starosti. Už zjistil, kdy a kde udělal ve vývoji chybu

Kolize Sainze s Pérezem v Baku

Sainz a Pérez se vzájemně obviňují z kolize, komisaři mají jasno + VIDEO

Sergio Pérez měl našlápnuto k lepšímu výsledku, ale skončil předčasně v předposledním kole (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

Oscar Piastri se dočkal vítězství díky vlastnímu dobrému výkonu (ilustrační foto)

GP ÁZERBAJDŽÁNU: Piastri ustál Leclercovy ataky, Monačan ani napočtvrté nezúročil pole-position

Lewis Hamilton v závodě v Austrálii

Lewise Hamiltona na startovním roštu v Baku neuvidíme

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Lowe: Hamilton je znovu na vrcholu svého jezdeckého umění

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

  2. Sainz a Pérez se vzájemně obviňují z kolize, komisaři mají jasno + VIDEO

  3. GP ÁZERBAJDŽÁNU: Piastri ustál Leclercovy ataky, Monačan ani napočtvrté nezúročil pole-position

  4. Lewise Hamiltona na startovním roštu v Baku neuvidíme

  5. PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

  6. Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud