Formule 1 není vlastně sport, tvrdí bývalý pilot Manoru Max Chilton

Albert Hadáček, 20. prosince 2017, 20:24 Google+

Max Chilton, jenž v královně motorsportu závodil v letech 2013 a 2014 v barvách Manoru, se pustil do kritiky současných výkonnostních rozdílů.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 24.12. 16:23) Napište svůj názor
Chilton, Max

Chilton, Max | foto: Manor Racing

Sdílejte článek

Šestadvacetiletý Brit Max Chilton byl po dvou sezónách ve Formuli 1 nucen změnit působiště a přesunul se do zámoří, kde jezdí v tamní sérii vozů s otevřenými kokpity - IndyCar.

"Problémem Formule 1 v současnosti je, že rozdíl mezi prvním a posledním vozem jsou čtyři vteřiny na kolo. To vlastně není sport. Ve sportu by měli mít všichni rovné nebo alespoň velmi podobné podmínky," řekl Brit.

"Motorsport samozřejmě nikdy takový nebude. Je to nemožné, ale IndyCar se tomu v příštím roce přiblíží jako nikdo dříve. Všichni budou mít stejný aerodynamický balík a rozdíl mezi motory je minimální, takže bychom měli mít slušné závody," pokračoval Brit.

Max Chilton do povědomí vstoupil i díky čtvrtému místu v letošní Indy 500, kde závodil mimo jiné i proti Fernandu Alonsovi. "Vždycky jsem Alonsa považoval za jednoho z nejlepších v F1. Vím, že je neuvěřitelně talentovaný a rychlý. Pár lidí říkalo, že Indy vypadá hodně snadně, takže jsem vlastně rád, že nevyhrál, jelikož bychom pak byli za hlupáky. On ale řekl pár hezkých věcí o tom, jaká to pro něj byla výzva a že jsme všichni extrémně stateční. Jednou by se rád vrátil. Myslím si, že nám prokázal velkou laskavost, když si s námi přišel zazávodit."

Vytisknout

Diskuze: Formule 1 není vlastně sport, tvrdí bývalý pilot Manoru Max Chilton

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 24.12.2017 16:23 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Model Mercedesu při počítačových simulacích

Brawn je svým aerodynamickým výzkumem nadšen. Předčí týmy, F1 ale za světem…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud