Shrnutí prvních testů ve Valencii

Petr Hlawiczka, 4. února 2010, 12:00 Google+

Od pondělí do středy jsme mohli poprvé při skupinovém testu sledovat v akci nové vozy. Pojďme se za nimi krátce ohlédnout.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 04.02. 16:53) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Počasí týmům ve Španělsku přálo - rána byla sice chladná (kolem 5 °C), ale odpoledne teploty vyšplhaly k 15 °C. Svit slunce ohříval asfalt někdy až k 30 °C.

Vozy prokazovaly na první testy překvapivou spolehlivost. Červené vlajky zavlály každý den pouze jednou (a to ještě v úterý Renault nechal záměrně kroužit Kubicu, dokud mu nedojde palivo, což se za nespolehlivost považovat nedá). Nejvíce se asi zdrželo v pondělí Toro Rosso kvůli potížím s převodovkou, včera Mercedes kvůli problémům s hydraulikou. Vrásky mechanikům přidělali také Hülkenberg s De la Rosou po vzájemné kolizi.

K vidění nebyl žádný kouř z motorů ani jiné vážné technické problémy. S drobnými se týmy však jistě potýkaly, ale to už k ladění nových vozů patří. Většina týmů se potýkala s nedotáčivostí, což je dáno delším rozvorem i užšími předními pneumatikami - s tím si však do prvních závodů poradí (např. změnou rozložení hmotnosti).

McLaren MP4-25

Cosworth, jenž se po pár letech vrací do F1, také prokázal solidní spolehlivost. Pouze jednou zůstal stát na trati jím poháněný vůz - to když v pondělí 30 min před koncem zůstal na trati stát Barrichello (údajně kvůli škrticí klapky). Týmy zpočátku ale ještě nevyužívaly maximálních otáček.

Malovat přesné obrázky o výkonnosti jednotlivých vozů z dosažených časů v prvním testu nemá úplně smysl. O nejrychlejším to nic nevypovídá - maximálně se dá začít odhadovat, kdo má problémy. Mnohé týmy navíc jezdí ještě se starými díly (finální budou vozy až na startu v Bahrajnu), neznáme nastavení ani množství paliva, s jakým jednotlivá kola zajížděly. Na pomalém okruhu ve Valencii se ani nemohly projevit silné či slabé stránky aerodynamiky monopostů, spíše jejich mechanické vlastnosti.

Ferrari F10

Ferrari zdá se vyhrabalo z loňského svrabu, po všechny tři dny zajíždělo nejrychlejší časy. BMW Sauber jim byl v otázce rychlosti těsně v patách, špatně na tom není ani McLaren, který dosahoval nejvyšších maximálních rychlostí. Williams po skončení vehementně zdůrazňoval, že jejich bídné časy jsou dány množstvím paliva, nikoliv výkonností.

Test poutal překvapivou pozornost médií i fanoušků - včera před okruhem stála 4 km fronta aut, navštívilo ho přes 36 tisíc diváků (60 tisíc dohromady za tři dny). Lidé chtěli vidět v akci své tři domácí piloty, obzvlášť Alonsa (krom Alguersuariho a De la Rosy) ve Ferrari a návrat Michaela Schumachera za volant. Ten se postaral v pondělí na chvíli o velké překvapení, když na závěr zajel čas o 4 vteřiny rychlejší než konkurence. Později se ukázalo, že si pouze v praxi otestoval Ecclestonův nápad se zkratkami na trati.

Všechny týmy (krom Toro Rosso) ujely v testech přes tisíc km, nejvíce Ferrari - 1417,8 km. Nasbíraly cenná data pro příští test a také pro své simulátory.

Nejvíce dat pro své motory nasbíralo Ferrari, jehož agregáty využívá krom týmu z Maranella i Toro Rosso a nově také BMW Sauber. S Mercedesem jezdil krom stáje ze Stuttgartu také McLaren.


Pro srovnání uvádím grafické shrnutí odjeté vzdálenosti ve dvou grafech.

Další test se uskuteční příští týden opět ve Španělsku, tentokrát v Jerezu. K výše zmiňovaným sedmi týmům by se měli již přidat také Force India, Virgin Racing a Red Bull. A obzvlášť u posledního týmu jsem zvědavý, co vymyslel Adrian Newey - nejslepší návrhář monopostů F1 v současné době. Myslím, že se máme na co těšit.

Vytisknout

Diskuze: Shrnutí prvních testů ve Valencii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 04.02.2010 16:53 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Schumacher po testech: Konkurence je dnes silnější

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud