"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

PH, 20. května 2024, 09:00 Google+

Italská stáj do Imoly dovezla velký balík vylepšení, v závodě však vybojovala jen bronz. Věří ale, že pokud by lépe zvládla kvalifikaci, tak měla dostatečnou rychlost na to, aby v neděli dojela na prvním a druhém místě.

Počet komentářů:  22 komentářů (Poslední 22.05. 18:41) Napište svůj názor
Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Velká cena Emilia Romagna přinesla napínavou koncovku, když Lando Norris stíhal Maxe Verstappena a cílem projel jen o 7 desetin za ním. Třetímu Leclercovi scházelo necelých osm sekund: "Pro mě jde o dobrou zprávu, je to dobrá zpráva pro F1 i pro šampionát," hodnotí Frederic Vasseur.

Máme tři týmy, které dělilo po 70 kolech 7 sekund, což je méně než desetina na kolo. téměř stejné to bylo od počátku víkendu Příští týden začínáme v Monaku na odlišné konfiguraci okruhu s odlišnými zatáčkami od nuly," těší se šéf Ferrari.

Scuderia o víkendu nasadila na svůj vůz velké novinky, s nimiž ovládla páteční tréninky. V kvalifikaci ale nestačila na Verstappena a dvojici McLarenu. Pokud by obsadila první řadu, pak by podle jejich šéfa díky skvělé závodní rychlosti také vyhrála.

Chladicí otvor bočnic (1) má prodloužený horní okraj, což umožňuje konvexnější tvar spodní části a větší podseknutí (2).Vertikální otvor (3) nyní slouží výlučně pro chlazení. Nové křidélko (4) nahrazuje výstupní otvor odstraněného S-kanálu.Nová podlaha (5 a 6) doznala úpravu generátorů vírů, přepracovány byly okraje difuzoru.Nový chladicí otvor (7) nahradil předchozí žebrování, upraveny byly také bočnice (8) zadního křídla.

Chladicí otvor bočnic (1) má prodloužený horní okraj, což umožňuje konvexnější tvar spodní části a větší podseknutí (2).Vertikální otvor (3) nyní slouží výlučně pro chlazení. Nové křidélko (4) nahrazuje výstupní otvor odstraněného S-kanálu.Nová podlaha (5 a 6) doznala úpravu generátorů vírů, přepracovány byly okraje difuzoru.Nový chladicí otvor (7) nahradil předchozí žebrování, upraveny byly také bočnice (8) zadního křídla. | zdroj: Giorgio Piola

"Celkově mám smíšené pocity kvůli tomu, že jsme udělali pokrok a McLarenu se podařilo totéž. Nyní moc neztrácíme. Jsem trochu frustrovaný, protože pokud bychom obsadili první a druhé místo v kvalifikaci, tak si myslím, že bychom na prvním a druhém místě dojeli i v závodě. Pokud nám něco scházelo, tak to bylo o den dříve v kvalifikaci, nikoliv v závodě," popisuje Vasseur.

Jeho pilot Charles Leclerc s ním souhlasí: "Naše závodní rychlost je velmi, velmi silná. Jsem větším optimistou než v sobotu po kvalifikaci, protože to je místo, kde o takovém víkendu ztrácíme."

Podezřívavý je nicméně vůči chování pohonných jednotek soupeřů: "O všechno jsme přicházeli na rovinkách. Dělají něco podivného s energií, z pohledu motoru - McLaren a Red Bull. Podíváme se na to. Jakmile to spravíme, tak budeme mít skutečnou šanci dostat se na ten nejvyšší stupínek na pódiu."

Vytisknout

Diskuze: "Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 22.05.2024 18:41 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 22 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  2. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  3. "Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

  4. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud