Ocon osvětluje pozadí své nehody, měl opravdu namále + VIDEO

Robert RoBertino Pavelka, 24. července 2023, 19:45 Google+

Tým Alpine určitě neodjíždí z Maďarska pozitivně naladěn. Křehká šňůra bodovaných přídělů se přetrhla tím nejhorším způsobem - oba vozy de facto skončily po několika metrech po startu. Vše ostatní už byla jenom agónie a oddálení nevyhnutelného.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Esteban Ocon popsal přesně následek postartovní kolize - moc k smíchu mu přitom nebylo

Esteban Ocon popsal přesně následek postartovní kolize - moc k smíchu mu přitom nebylo | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Jak uvedl Číňan Guanyu Zhou, po startovních problémech musel celou proceduru po zhasnutí červených světel na Hungaroringu začít znovu. Tím se přes něj přehnalo téměř celé startovní pole. Zhou, snažící se eliminovat škody, šel před první zatáčkou na brzdy a popostrčil zezadu Ricciardův vůz. Navrátilec na scénu GP v řetězové reakci pokračoval a zasáhl Alpine Estebana Ocona. Francouz se svým monopostem vyletěl do vzduchu a dopadl na pravé zadní kolo týmového kolegy Gaslyho, jenž se pokoušel probít vpřed po levém okraji tratě.

Pierre se vrátil k mechanikům s defektem zmíněného kola, poškozeným zadním křídlem a dírou v krytu motoru. Mechanikům stačil jediný pohled, aby jim bylo jasné, že je konec. Ocon ještě obkroužil jedno kolo a poté se stáhl do boxů na pokyn týmu. Ačkoliv na jeho voze nebyl žádný viditelný defekt, jak Ocon přiznal, byl tu zásadní problém.

"Přišel náraz zezadu, když jsem najížděl do zatáčky 1. Byla to chyba Zhoua, jedoucího vzadu. Byla to opravdu obrovská rána. Auto nejdřív zadní částí bylo tři nebo čtyři metry ve vzduchu, pak jsem letěl snad patnáct metrů, neuvěřitelné. Po dopadu to byla další pecka. Moje sedadlo se přitom rozlomilo na dva kusy. Takže to leccos vypovídá o síle nárazu. Bohužel, obě auta tak byla vyřazena - je to také důsledek, když startujete zezadu. Někteří piloti mají tendenci víc riskovat. Věděli jsme to a také jsme na to doplatili. Ale další závod už je tento víkend, tak na to chceme rychle zapomenout," popisuje nehodu Ocon.

Guanyu Zhou byl penalizován pěti trestnými vteřinami a na jeho "konto hříchů" přibyly dva body. Stewardi se ztotožnili s tvrzením Daniela Ricciarda, že právě Číňan byl tím, kdo "... spustil řetězovou reakci." Australan nakonec vyvázl z celé šlamastyky bez důsledků.

img-responsive

Otmar Szafnauer vysvětlil, proč sedačka nemohla vydržet | foto: Sahara Force India

"I když se jednalo o incident v prvním kole, kdy je pilotům uprostřed několika vozům umožněna jistá benevolence, tento konkrétní incident takovým případem nebyl. Zhou odstartoval pomalu a při nájezdu do zatáčky nedostatečně zpomalil, což mělo za následek zbytečnou kolizi," uvádí se v odůvodnění uděleného trestu.

U Alpine určitě nevládla nijak optimistická nálada, ale Gasly a týmový šéf Otmar Szafnauer připustili, že by v Maďarsku asi tak jako tak velkou díru do světa neudělali. "Celý víkend nám chybělo tempo, nebyli jsme dostatečně rychlí," kriticky popsal situaci Gasly. Šéf týmu kolizi vyhodnotil jako "... bowling v první zatáčce." Vyjádřil se i k Oconově újmě: "Sedačka je lehká, vyrobená z karbonu, takže když přijde náraz za určitých okolností, rozlomí se."

Vytisknout

Diskuze: Ocon osvětluje pozadí své nehody, měl opravdu namále + VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton s Mercedesem W14

Šéf Mercedesu uznává, že kvůli vlastním chybám při práci s pneumatikami přišli…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud