DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari na mnoho způsobů s lehkou nostalgií na úvod
Sezóna se nám pomalu láme do poslední čtvrtiny a i když se zdá být rozhodnuto (ačkoliv i James Bond tvrdil Never Say Never Again), svět se baví zmrtvýchvstáním nejpilnějšího účastníka Formule 1. Každopádně zdaleka nejenom Ferrari je v centru dění.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ferrari na mnoho způsobů s lehkou nostalgií na úvod
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
tom11
11:54 28.09.2019 185.99.177.XXXRoBerino, opět parádní počtení, díky moc. k výroku o "polidštění" Hama díky nějaké té chybičce se hrdě hlásím a myslím, že na tom není nic špatného. chyby děláme určitě úplně všichni. ať už v práci, v životě, ve sportu.... chyby prostě k životu patří. ovšem v nějaké přiměřené míře. o té míře můžeme diskutovat, ale to je tak vše, co se s tím dá dělat . pro mě pilot, který za celou sezonu neudělá jedinou chybu, pořádně neprojeví emoce a je "studenej čumák" není vůbec zajímavej a beru ho sice jako super profíka, ale oblíbený u mě nebude. takže Hamova chyba jej v mých očích opravdu polidštila a vůbec se za to nestydím
PS: podzimní sraz v Hříměždicích jsem bohužel taky "nedal", ale pro příští sezonu si to dávám jako zcela zásadní cíl -
-
Mike17
21:13 25.09.2019 185.149.130.XXXJestli by se TO TAK PROBÍRALO? To by se nikdo ani nezmínil. Jedině by se tu několik lidí pustilo do Vettela, jak dostal další nakládačku. Na téma režie by padlo maximálně to, že Ferrari dostalo konečně rozum.
Věř mi, to je léty prověřená zkušenost.-
Situs
21:38 25.09.2019 88.102.38.XXXBýt to obráceně tak tu z fandů Vettela lítaj blesky jak Seba Ferrari hodilo přes palubu, a bylo by tomu tak
A že jsi se ještě nevyjádřil ty, bylo jejich počínání k jezdcům dle tebe v pořádku? Já bych to totiž uznal i obráceně a prostě se k vítězi kvalifikace a průběžnému lídrovi závodu nezachovali fér. To že bych si při tom do vás rýpl jak chutná jeho dlouholetá polívčička, no jéje *14-
Mike17
16:44 26.09.2019 185.149.130.XXXFakt? Kolik blesků jsi napočítal po Bahrajnu, Spa, nebo Monze? Nevím, jestli vůbec padla nějaká výčitka na Ferrari. Ale to bude samozřejmě něco jiného. Pletu se?
A ty bys to uznal i obráceně??? To je vtip? V Austrálii jsi to předvedl jasně. Vettel byl lepší v kvalifikaci, byl před Leclercem po většinu závodu a napsal jsi spoustu pohorsenych komentářů, že měli Leclerca pustit. Tak si prosím nech řeči o rovném přístupu.
Prostě chtěli podseknout Hama a Vettelovi se podařilo podseknout i Leclerca. Na tom není co řešit. Kdyby šel první Leclerc a zdržel by se v provozu, bylo by tu stejně 33 stran komentářů. Jako to bylo v Monaku 2017. O tom už napsaly také stovky komentářů a přitom je to přesně to, co jste chtěli teď. -
-
-
-
-
GRAHAM
09:00 25.09.2019 77.236.218.XXXV tomto případě fakt nevěřím že by Ferrari chtělo dostat Vettela před Leclerka.
Kdyby Hamilton zajel v tom samém kole co Vettel pro pneumatiky, což mohl a nikdo to dopředu nevěděl zda to neudělá, bylo po double. Leclerk sám řekl, že už by moc zrychlit nemohl, protože měl pneumatiky out.
Ale je potřeba vymýšlet příběhy že jo.
-
Situs
09:10 25.09.2019 88.102.38.XXXChtělo nechtělo, to můžeš spekulovat, ale jisté je že dostalo
Ale máš pravdu v tom že udělat to Hamilton který byl hned za Leclercem tak je s největší pravděpodobností po double a z výhry se těšil Hamilton. To že to neudělali byla pro červený docela klika. Hrozilo to, a mohli tomu zabránit jediným způsobem, povolat tam Leclerca který si to okno před Grosjeanem s Hulkem vytvořil jako první-
GRAHAM
09:51 25.09.2019 77.236.218.XXXAno to mohli, ale tam byla velká nejistota ( bráno v daném čase závodu) , jak to dopadne. Tím že to udělali takhle, měli "jistotu" že aspoň jedno červené auto bude mít šanci vyhrát. Obráceně to tak nebylo. To že to Leclerk odprdnul, je nasnadě, ale nebyl to úmysl, či preference Vettela. Oni chtěli vyhrát aspoň s jedním autem. To byla preference.
Jasně chápu, že pokud někdo fandí jezdci, tak to může zkritizovat a chápu že chce aby se jelo na prvního v závodě. Jenže to bylo velké riziko že pak nebude nic....
Bylo by zajimavé, kdyby v téhle "šlamastice" byl Mercedes ...věřím že by Bottas LH pustil....a teď co je správné.
je potřeba se definovat o co jde, zda o úspěch týmu a nebo jednotlivce a nebo to rozumně vyvážit, což imho Ferrari udělalo. Týmový výkon pomohl eliminovat Mercedes. Kdyby jel Leclerk a Vettel jen na svoje výsledky, mohlo to skončit prohrou.A teď jak z toho ven....když LH "dominuje".
Ani já nemám rád , když jeden jezdec (třeba LH) má pomoc od kolegy a dva konkurenti se melou a nepomůžou si v ničem. Viz Alonso + Hamilton vs KR.....to se to pak jezdí.....a je to na kvedlačku. Dva se melou a třetí se směje a čtvrtej nosí vodu. Pak nezbejvá než se přizpůsobit. A pak je z toho mela.... bohužel to nemá uplně řešení.
-
Situs
11:15 25.09.2019 88.102.38.XXXKonečně od tebe čtu rozumný komentář který používá hlavu a ne jen napadání. Ta nejistota jak to dopadne byla v tu chvíli v jakémkoli případě. Teď zpětně víme že overcut pro Hamiltona nebyl dobrá cesta takže při zaměření jen na undercut by jediné správné řešení bylo povolat Leclerca jako prvního, to by Ferrari zpětně vědět co teď taky asi udělalo. Ale po válce je každý generál, o to mi fakt nejde a v tu chvíli nešlo vyloučit že overcut Hamiltona bude fungovat. Jde čistě jen o tu kritiku když vnímáš jezdce, v tomto případě Leclerca. Leclerc udělal co měl pro tým a pro Vettela aby ten získal pozici, doplatil na to i pozicí vlastní. Dle mě nespravedlivý 1-2 a jestli přemýšleli o tom prohození, zajímali by mě argumenty proč se přiklonili k tomu že to není správné. Mohu jen spekulovat, ale nevěřím že je to proto že to tak cítili fér. Jak jsem psal, možná pohlavek za Monzu, možná prostě Leclerc dvojka a hotovo, možná pomoc Vettelovi po psychické stránce mělo přednost, možná si taky jen řekli že Seb by stejně neuhnul a jen by bylo ještě hůře. Nevím, ale jen vím že normálně bych čekal že pozice takto ztracená mu bude vrácena.-
GRAHAM
11:49 25.09.2019 77.236.218.XXXTým je více než jezdec. Jsou věci nespravedlivé a nejde s tím nic dělat. Oni nejeli na Seba , ale na Ferrari, aby byl úspěch. A ten se dostavil. Jiný mód imho neexistuje a proto to nechali být. Udělali vše proto, aby byli úspěšní bez odhledu na jezdce. V tomto závodě za mne správný přístup.-
-
odin
21:13 25.09.2019 77.240.103.XXXGRAHAM tvrdí, že tým je víc než jednotlivec, čili preferuje tým (nejspíše i fandí týmu McLaren, že?) a tím pádem se taky stotožňuje s týmovými praktikami (režiemi, podrazy a jinými lumpárnami).
Ale co je moc je příliš. Já jsem na pohádky už docela dost starej. A dělá mi potíž uvěřit, že Ferrari nejelo na Vettela, ale na tým. Zásadní rozpor vidím v tom, že ačkoliv byl Leclerk po celý víkend lepším pilotem, dokonce byl i lépe postavený v celkovém hodnocení šampionátu (čímž občas GRAHAM též argumentuje), tým ho odsunul za svého kolegu. Pořadí 1.Vettel 2.Leclerk zisk Ferrari 43bodů do PK. Kdyby bylo pořadí 1.Leclerk 2.Vettel o kolik méně by získalo Ferrari do PK??? Mně to vychází prašť, jako uhoď. A zařídit toto pořadí mohli také. Takže Ferrari nejelo na tým, ale na Vettela.
Situsi u tebe se mi líbí, jak konečně začínáš vnímat věci, (v případě Leclerka), které jsi dříve nevnímal, nebo vnímat odmítal (v případě Kimiho). On tě někdy tým odsoudí do role dvojky a ani o tom nevíš. V momentě, kdy to zjistíš, je už pozdě s tím něco udělat. Rozdíl mezi Kimim a Charlesem vidím jediný. Zatímco Kimi vždycky jen řekl, že nechápe, proč stavěli tak brzy, nebo pozdě, když on se cítil tak a tak a nejsme spokojeni s tím, jak to dopadlo a tím to skončilo, tak Monačan vykřičel veškerou svoji flustraci do vysílačky ještě během závodu. A proto se to více propírá, ale podstata věci je naprosto stejná. Jo a ještě jeden rozdíl mezi nimi je. ChL v poslední době poráží Seba v kvaldách. Ale Ferrari brzy příjde na to, jak mu zatnout tipec.
Tým je víc než jednotlivec. A dal by někdo z vás z hlavy dohromady vítěze PK za posledních cca 40 let? Já ne, ale jednotlivce bych asi dal. (Možná proto, že fandím jednotlivcům a proto mě víc zajímají mistři světa této kategorie).-
Situs
21:48 25.09.2019 88.102.38.XXXGraham mi přišel že týmovku fakt nemá rád a ten boj jezdců uvnitř týmu chce. Skoro jsem z něj měl pocit že by nejraději rozdělil boxy jako já a každej měl svoje stání Ale k něčemu došlo a tady je najednou tým všechno a jezdec je jen podřízený a hotovo.
Jinak ten přístup Leclerca je opravdu jiný a ten směr "takhle kluci ne" tam musí vidět každý. To že by mu zatli tipec v rychlosti, na to raději fakt nechci myslet. Na to má snad kolem sebe pár těch správných lidí co to nepřipustí.-
odin
06:15 26.09.2019 77.240.103.XXXTak ono to tak samozřejmě je, že jezdec je podřízený, ale pak nelze tvrdit, že tým jel na tým, když dobrovolně poslal svého lídra závodu dozadu. Ferrari stavělo oběma svými piloty prakticky dle doporučení Pirelli v jeden okamžik. Oběma dali stejné pneu, jen pro Vettela určili výhodnější (dřívější) zastávku. Pro mne tento přístup není přístup týmu, který chce zajistit maximum bodů. To, že to nakonec tak dopadlo je částečně dílem náhody. To, že se Vettel dostal před svého kolegu byl záměr. Víc k tomu nemám.
Až nechají Leclerka párkrát kroužit na pneumatikách 7 kol po smrti a nabírat každým kolem o 2 sec. větší ztrátu, nebo až mu naordinují o zastávku více a dají mu na dva stinty ty nejtvrdší, tedy nejpomalejší pneu, pak poznáš, jak to u Ferrari chodí.-
Situs
09:44 27.09.2019 88.102.38.XXXPravdou je že Ferrari má nakonec double jenom proto protože to Mercedes s Hamiltonem prokaučoval. To že Leclerca nepovolalo do boxů v tom daném kole byl risk v tom že Ferrari nebude mít vítězství žádné. Leclerc tam jel pomalu aby tam nevzniklo okno k podseknutí, ale když tam vznikne pomalu jedoucím Grosjeanem a zajetím do boxů těch před ním tak ho nesmyslně nechají všanc Hamiltonovi. Po válce je každý generál, ale taky se u Ferrari tak často ptát zda tam někdo pracuje i pro toho druhého je až katastrofální. Je zarážející jak na Leclerca příliš často zapomíná jeho inženýr a neuvědomuje si dost podstatných věcí v zásadních chvílích.-
odin
20:41 27.09.2019 77.240.103.XXXPřesně tak. Vnímáš to podobně, jako já. Po boji je každý generálem, to je fakt. Přesto si stojím za tím, co jsem popsal. Myslím, že konzervativní strategie (dle mne) by Ferrari a Leclerkovi na 99,9% zajistila vítězství. To by ho musel Hamík podseknout a k tomu se evidentně neměl, spíše mi připadalo, že Mercedes dělá vše pro to, aby vyprovokoval Ferrari k zastávkám před nimi.
Mně dráždí názory jako, že Ferrari díky podseknutí Leclerka Vettelem si zajistilo vítězství alespoň jedním pilotem. To je ubohý a bohapustý žvást a stojím si za tím, že pitstop v opačném pořadí by jim zajistil vítězství na mnohem více procent, než pokus o podseknutí ChL a LH.
U Ferrari byly jsou a budou vždycky machinace s jejich piloty. Já tu na to stále upozorňuji a jsem vnímán jako, že je nenávidím, či nenávidím Vettela (jejich jedničky). Na svoji obhajobu uvádím dvojí fakta. Zákaz týmové režie byl kvůli A1 Ringu 2002 a TR Ferrari. A jedním z hlavních důvodů zrušení zákazu týmové režie byl opět kousek za kterým stálo Ferrari. Ona známá hláška "Fernando je rychlejší, potvrď, že rozumíš..." Tento tým si z nějakých zákazů vůbec nic nedělá a TR praktikoval před zákazem, během zákazu i po zákazu a to způsoby značně extrémními. TR k Ferrari patří a kvůli nim byla zakázána i znovu povolena. Čímž samozřejmě nechci tvrdit, že ostatní týmy jsou svatoušci. To rozhodně ne. Jen u Ferrari je všudepřítomná.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-