DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari na mnoho způsobů s lehkou nostalgií na úvod

Sezóna se nám pomalu láme do poslední čtvrtiny a i když se zdá být rozhodnuto (ačkoliv i James Bond tvrdil Never Say Never Again), svět se baví zmrtvýchvstáním nejpilnějšího účastníka Formule 1. Každopádně zdaleka nejenom Ferrari je v centru dění.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari na mnoho způsobů s lehkou nostalgií na úvod

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 107, poslední 28.09.2019 11:54 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovalo 10 lidí) 24.09.2019 15:39
nepřidal by evidentně nikdo, kdyby hamilton mohl… »
» GRAHAM (Hlasovalo 9 lidí) 24.09.2019 16:37
Já jsem klidnej. 12 Ale tobě Vettel straší v… »
» GRAHAM (Hlasovalo 8 lidí) 24.09.2019 15:20
Jasně Leclerc by přidal, Hamilton taky, Vettel by… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

tom11

tom11

185.99.177.XXX
RoBerino, opět parádní počtení, díky moc. k výroku o "polidštění" Hama díky nějaké té chybičce se hrdě hlásím a myslím, že na tom není nic špatného. chyby děláme určitě úplně všichni. ať už v práci, v životě, ve sportu.... chyby prostě k životu patří. ovšem v nějaké přiměřené míře. o té míře můžeme diskutovat, ale to je tak vše, co se s tím dá dělat 03. pro mě pilot, který za celou sezonu neudělá jedinou chybu, pořádně neprojeví emoce a je "studenej čumák" není vůbec zajímavej a beru ho sice jako super profíka, ale oblíbený u mě nebude. takže Hamova chyba jej v mých očích opravdu polidštila a vůbec se za to nestydím 11
PS: podzimní sraz v Hříměždicích jsem bohužel taky "nedal", ale pro příští sezonu si to dávám jako zcela zásadní cíl 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Přesně tak. Vnímáš to podobně, jako já. Po boji je každý generálem, to je fakt. Přesto si stojím za tím, co jsem popsal. Myslím, že konzervativní strategie (dle mne) by Ferrari a Leclerkovi na 99,9% zajistila vítězství. To by ho musel Hamík podseknout a k tomu se evidentně neměl, spíše mi připadalo, že Mercedes dělá vše pro to, aby vyprovokoval Ferrari k zastávkám před nimi.

Mně dráždí názory jako, že Ferrari díky podseknutí Leclerka Vettelem si zajistilo vítězství alespoň jedním pilotem. To je ubohý a bohapustý žvást a stojím si za tím, že pitstop v opačném pořadí by jim zajistil vítězství na mnohem více procent, než pokus o podseknutí ChL a LH.
U Ferrari byly jsou a budou vždycky machinace s jejich piloty. Já tu na to stále upozorňuji a jsem vnímán jako, že je nenávidím, či nenávidím Vettela (jejich jedničky). Na svoji obhajobu uvádím dvojí fakta. Zákaz týmové režie byl kvůli A1 Ringu 2002 a TR Ferrari. A jedním z hlavních důvodů zrušení zákazu týmové režie byl opět kousek za kterým stálo Ferrari. Ona známá hláška "Fernando je rychlejší, potvrď, že rozumíš..." Tento tým si z nějakých zákazů vůbec nic nedělá a TR praktikoval před zákazem, během zákazu i po zákazu a to způsoby značně extrémními. TR k Ferrari patří a kvůli nim byla zakázána i znovu povolena. Čímž samozřejmě nechci tvrdit, že ostatní týmy jsou svatoušci. To rozhodně ne. Jen u Ferrari je všudepřítomná. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
Pravdou je že Ferrari má nakonec double jenom proto protože to Mercedes s Hamiltonem prokaučoval. To že Leclerca nepovolalo do boxů v tom daném kole byl risk v tom že Ferrari nebude mít vítězství žádné. Leclerc tam jel pomalu aby tam nevzniklo okno k podseknutí, ale když tam vznikne pomalu jedoucím Grosjeanem a zajetím do boxů těch před ním tak ho nesmyslně nechají všanc Hamiltonovi. Po válce je každý generál, ale taky se u Ferrari tak často ptát zda tam někdo pracuje i pro toho druhého je až katastrofální. Je zarážející jak na Leclerca příliš často zapomíná jeho inženýr a neuvědomuje si dost podstatných věcí v zásadních chvílích.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
Doporučuji [odkaz na stránku] aby jsi byl v obraze.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
Vettel tam žádný příkaz ať pustí Leclerca nedostal, naopak Leclerc tam neuposlechl pokyn Ferrari aby zůstal za Vettelem 12 Nerozšiřuj tady lži.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Za to, že Vettel slyšel v rádiu, že má Leclerca pustit? Nebo to není týmová režie? Hmmm, to se asi nepočítá. Jak jinak. Ukázka, jak nemáš problém to vidět na obou stranách. 03

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
Za co bych měl počítat blesky v Bahrajnu? Leclerc byl prostě rychlejší a i přes zákaz ho předjel no, to je toho. Co máš prosím tě namysli?

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Co se týče Ferrari, tak tvrdím, že neměl co ztratit ani ten ve předu. Stavěli oba v okně podle doporučení Pirelli pro jednozastávkovou strategii. Jen si prodloužili první stint a mohli-měli (dle Pirelli) nazout žluté. Oběma pilotům dali bílé. Jsem přesvědčen, že kdyby stavěl první ChL, tak LH do boxů nejede. A i kdyby jel, tak na pořadí to nemá žádný vliv. (To by museli v boxech Ferrari udělat fatální chybu). Běžně se tato šablona pitstopů používá, když chce tým zachovat pořadí svých pilotů. Je to logické. Opotřebované měkké gumy už nemají takovou výkonnost a nové tvrdší v kombinaci s lehčím autem jsou rychlejší. Čili ten, který přezuje dříve získává výhodu a tím i navyšuje (nebo maže) časový náskok (ztrátu). V následujícím kole by záleželo, zda by Lewis zajížděl k pitstopu též. Ale podle mne to nemělo smysl, tak si dovolím tvrdit, že by ho Mercedes nechal venku. A Vettel by si s klidem dojel pro nové pneu a byl by druhý.
Podle mého by konzervativní strategie Ferrari dvou zastávek ve dvou kolech v pořadí ChL a SV, vedla ke stejnému zisku bodů pro tým, jako podraz na Leclerka. Protože vše mohl změnit pouze Mercedes Hamiltonovou zastávkou. A jsem na 99% přesvědčen, že by ve stejném kole jako by stavěl ChL do boxů nejeli. Jelikož by jim to s největší pravděpodobností přeskočení Leclerka nezaručilo. Oni se snažili udělat něco jiného, aby vyhráli, druhé místo je nezajímalo.
Měnit pořadí pilotů po pitstopech u Ferrari by byla asi stejná trapárna, jakou předvedl Mergl. A já jsem přesvědčen, že to ani Ferrari nemělo v úmyslu. Oni předvedli variaci na Malajsii 2013 a ta jim vyšla k naprosté spokojenosti všech. Tedy až na jednoho. A ono se také může stát, že tomu jednomu seberou chuť i motivaci závodit, stejně jako Kimimu a o PK bude rozhodnuto. Pak si budou volat Leclerka na kobereček, stejně jako to dělali s Raikkonenem. On si musí i tým uvědomit, co vlastně chce? Buď chtějí aby jim dvojka (a Binotto Leclerka označil za dvojku už na začátku sezóny) vozila potřebné body do PK, pak ji ale nesmějí podrážet, když veze maximum možných bodů. Nebo chtějí preferovat za každou cenu jedničku. To je můj názor. A věřím, že podobný názor řeší vedení Ferrari též, protože jestli to neřeší, tak mají po ambicích letos a příští rok taky. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Fakt? Kolik blesků jsi napočítal po Bahrajnu, Spa, nebo Monze? Nevím, jestli vůbec padla nějaká výčitka na Ferrari. Ale to bude samozřejmě něco jiného. Pletu se?
A ty bys to uznal i obráceně??? To je vtip? V Austrálii jsi to předvedl jasně. Vettel byl lepší v kvalifikaci, byl před Leclercem po většinu závodu a napsal jsi spoustu pohorsenych komentářů, že měli Leclerca pustit. Tak si prosím nech řeči o rovném přístupu. 03
Prostě chtěli podseknout Hama a Vettelovi se podařilo podseknout i Leclerca. Na tom není co řešit. Kdyby šel první Leclerc a zdržel by se v provozu, bylo by tu stejně 33 stran komentářů. Jako to bylo v Monaku 2017. O tom už napsaly také stovky komentářů a přitom je to přesně to, co jste chtěli teď.

+ 1 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Co se týká TR u Mercedesu, to byla ostuda. O tom žádná. Mercedes vidí ve Ferrari rostoucí hrozbu, tak se snaží zajišťovat maximum bodů pro Lewise, ale mám trochu obavu, aby si tím nezavařili v PK. Pokud si Ferrari podrží formu a Max bude zlobit, tak těch cca 130 bodů nemusí být do konce sezóny dostatek a ztrátu týmového poháru by představenstvo neslo hodně těžce.
Co se týká Ferrari. Sám víš, že Vettela nemám rád. Ale chování Ferrari v Singapuru rozumím. Není to poprvé, co se stalo, že každá strana garáže si hlídala své soupeře a díky tomu se pomíchalo pořadí i mezi stájovými kolegy. Mohl mu Vettel vrátit vítězství, když už jeli na prvním a druhém místě. Teoreticky ano. Prakticky už je to horší a v tomto případě se stáj zachovala správně. Kdyby do tohoto uměle zasáhla, LeClerc by se mohl rozloučit s pouštěním pokud by jel jinou strategii v budoucnu.
Když se oprostím od toho, komu se to stalo, je to klasický neduh špičkové stáje, která bojuje o vítězství. To váhání a čekání na reakci soupeře je kolikrát likvidační. Mercedesu se to za poslední roky stalo nespočetněkrát. Já u toho taky vždy žasl, proč mají tak hloupou strategii. Odpověď je jednoduchá. Auto vpředu se snaží jen na jistotu. Pokud má náskok pár vteřin na svého kolegu a za nimi je 5 a více vteřin díra, je to pohoda. Ale pokud je za nimi halda vlčáků, dělají se podobná rozhodnutí těžce. Profitoval z toho především Vettel, ale dovolím si říci, že kdyby měli pozice obráceně, Ferrari udělá to samé. Ten vzadu nemá tolik co ztratit ...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Tak ono to tak samozřejmě je, že jezdec je podřízený, ale pak nelze tvrdit, že tým jel na tým, když dobrovolně poslal svého lídra závodu dozadu. Ferrari stavělo oběma svými piloty prakticky dle doporučení Pirelli v jeden okamžik. Oběma dali stejné pneu, jen pro Vettela určili výhodnější (dřívější) zastávku. Pro mne tento přístup není přístup týmu, který chce zajistit maximum bodů. To, že to nakonec tak dopadlo je částečně dílem náhody. To, že se Vettel dostal před svého kolegu byl záměr. Víc k tomu nemám.

Až nechají Leclerka párkrát kroužit na pneumatikách 7 kol po smrti a nabírat každým kolem o 2 sec. větší ztrátu, nebo až mu naordinují o zastávku více a dají mu na dva stinty ty nejtvrdší, tedy nejpomalejší pneu, pak poznáš, jak to u Ferrari chodí.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
Graham mi přišel že týmovku fakt nemá rád a ten boj jezdců uvnitř týmu chce. Skoro jsem z něj měl pocit že by nejraději rozdělil boxy jako já a každej měl svoje stání 11 Ale k něčemu došlo a tady je najednou tým všechno a jezdec je jen podřízený a hotovo.

Jinak ten přístup Leclerca je opravdu jiný a ten směr "takhle kluci ne" tam musí vidět každý. To že by mu zatli tipec v rychlosti, na to raději fakt nechci myslet. Na to má snad kolem sebe pár těch správných lidí co to nepřipustí.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
Být to obráceně tak tu z fandů Vettela lítaj blesky jak Seba Ferrari hodilo přes palubu, a bylo by tomu tak 03

A že jsi se ještě nevyjádřil ty, bylo jejich počínání k jezdcům dle tebe v pořádku? Já bych to totiž uznal i obráceně a prostě se k vítězi kvalifikace a průběžnému lídrovi závodu nezachovali fér. To že bych si při tom do vás rýpl jak chutná jeho dlouholetá polívčička, no jéje *14

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Stačí, když přijedete na sraz. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
GRAHAM tvrdí, že tým je víc než jednotlivec, čili preferuje tým (nejspíše i fandí týmu McLaren, že?) a tím pádem se taky stotožňuje s týmovými praktikami (režiemi, podrazy a jinými lumpárnami).
Ale co je moc je příliš. Já jsem na pohádky už docela dost starej. A dělá mi potíž uvěřit, že Ferrari nejelo na Vettela, ale na tým. Zásadní rozpor vidím v tom, že ačkoliv byl Leclerk po celý víkend lepším pilotem, dokonce byl i lépe postavený v celkovém hodnocení šampionátu (čímž občas GRAHAM též argumentuje), tým ho odsunul za svého kolegu. Pořadí 1.Vettel 2.Leclerk zisk Ferrari 43bodů do PK. Kdyby bylo pořadí 1.Leclerk 2.Vettel o kolik méně by získalo Ferrari do PK??? Mně to vychází prašť, jako uhoď. A zařídit toto pořadí mohli také. Takže Ferrari nejelo na tým, ale na Vettela.
Situsi u tebe se mi líbí, jak konečně začínáš vnímat věci, (v případě Leclerka), které jsi dříve nevnímal, nebo vnímat odmítal (v případě Kimiho). On tě někdy tým odsoudí do role dvojky a ani o tom nevíš. V momentě, kdy to zjistíš, je už pozdě s tím něco udělat. Rozdíl mezi Kimim a Charlesem vidím jediný. Zatímco Kimi vždycky jen řekl, že nechápe, proč stavěli tak brzy, nebo pozdě, když on se cítil tak a tak a nejsme spokojeni s tím, jak to dopadlo a tím to skončilo, tak Monačan vykřičel veškerou svoji flustraci do vysílačky ještě během závodu. A proto se to více propírá, ale podstata věci je naprosto stejná. Jo a ještě jeden rozdíl mezi nimi je. ChL v poslední době poráží Seba v kvaldách. Ale Ferrari brzy příjde na to, jak mu zatnout tipec.
Tým je víc než jednotlivec. A dal by někdo z vás z hlavy dohromady vítěze PK za posledních cca 40 let? Já ne, ale jednotlivce bych asi dal. 03 (Možná proto, že fandím jednotlivcům a proto mě víc zajímají mistři světa této kategorie).

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Jestli by se TO TAK PROBÍRALO? To by se nikdo ani nezmínil. Jedině by se tu několik lidí pustilo do Vettela, jak dostal další nakládačku. Na téma režie by padlo maximálně to, že Ferrari dostalo konečně rozum. 12

Věř mi, to je léty prověřená zkušenost. 03

+ 1 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Roman

Roman

188.175.112.XXX
Vážně by mě zajímalo, jestli by se to tak probíralo a napadalo Vettela, kdyby ty pozice byli obráceně. LeClerk by se dřívějším pitstopem dostal před Vettela. Jestli pak, by místní hejtři, to taky tak hrozně kritizovali??? 03

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
Tým je víc než jezdec, ale neměl by jsi ignorovat ambice jezdců a jejich vlastní výsledky a zásluhy na nich. Teda pokud nemáš vyloženě dvojku, pak ohledy brát nemusíš. Tady se s tou nespravedlivostí dalo něco dělat, nevím proč píšeš že ne.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Tým je více než jezdec. Jsou věci nespravedlivé a nejde s tím nic dělat. Oni nejeli na Seba , ale na Ferrari, aby byl úspěch. A ten se dostavil. Jiný mód imho neexistuje a proto to nechali být. Udělali vše proto, aby byli úspěšní bez odhledu na jezdce. V tomto závodě za mne správný přístup.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
Konečně od tebe čtu rozumný komentář který používá hlavu a ne jen napadání. Ta nejistota jak to dopadne byla v tu chvíli v jakémkoli případě. Teď zpětně víme že overcut pro Hamiltona nebyl dobrá cesta takže při zaměření jen na undercut by jediné správné řešení bylo povolat Leclerca jako prvního, to by Ferrari zpětně vědět co teď taky asi udělalo. Ale po válce je každý generál, o to mi fakt nejde a v tu chvíli nešlo vyloučit že overcut Hamiltona bude fungovat. Jde čistě jen o tu kritiku když vnímáš jezdce, v tomto případě Leclerca. Leclerc udělal co měl pro tým a pro Vettela aby ten získal pozici, doplatil na to i pozicí vlastní. Dle mě nespravedlivý 1-2 a jestli přemýšleli o tom prohození, zajímali by mě argumenty proč se přiklonili k tomu že to není správné. Mohu jen spekulovat, ale nevěřím že je to proto že to tak cítili fér. Jak jsem psal, možná pohlavek za Monzu, možná prostě Leclerc dvojka a hotovo, možná pomoc Vettelovi po psychické stránce mělo přednost, možná si taky jen řekli že Seb by stejně neuhnul a jen by bylo ještě hůře. Nevím, ale jen vím že normálně bych čekal že pozice takto ztracená mu bude vrácena.

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama