DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari na mnoho způsobů s lehkou nostalgií na úvod

Sezóna se nám pomalu láme do poslední čtvrtiny a i když se zdá být rozhodnuto (ačkoliv i James Bond tvrdil Never Say Never Again), svět se baví zmrtvýchvstáním nejpilnějšího účastníka Formule 1. Každopádně zdaleka nejenom Ferrari je v centru dění.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari na mnoho způsobů s lehkou nostalgií na úvod

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 107, poslední 28.09.2019 11:54 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovalo 10 lidí) 24.09.2019 15:39
nepřidal by evidentně nikdo, kdyby hamilton mohl… »
» GRAHAM (Hlasovalo 9 lidí) 24.09.2019 16:37
Já jsem klidnej. 12 Ale tobě Vettel straší v… »
» GRAHAM (Hlasovalo 8 lidí) 24.09.2019 15:20
Jasně Leclerc by přidal, Hamilton taky, Vettel by… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    "Byl to hnus velebnosti". Události v nedělním závodě mě znechutily natolik, že jsem neměl vůbec chuť diskutovat. Ale, když si člověk přečte názory mnohých, pak mi to nedá...
    Nevím, co kdo v neděli viděl, ale já jsem viděl jeden podraz (Ferrari) a jednu prasárnu (Mercedes).V obou případech se o to postaraly týmy. A pak se rozjela diskuze plná pokrytectví. Rád bych tedy připomněl všem Ferraristům, potažmo Vettelovcům. Není náhodou právě Ferrari autorem zpomalování jejich druhého pilota??? Nepoužilo tento trik už několikrát??? A neobhajovali tyto manévry jejich fans v diskuzích??? Tak proč jim stejná věc najednou vadí u Mercedesů???
    Jak správně napsal jumpman: "Hamiltona může připravit o titul už jenom Hamilton..." Proto dost dobře nechápu tyto kroky jak na straně Ferrari, tak na straně Mercedesů.
    Podle mne oba týmy si zadělaly na budoucí problémy. Leclerk si moc dobře uvědomuje, že byl podveden a nejspíše bude v budoucnu jezdit mnohem více egoističtěji. Čili i proti svému týmovému kolegovi a očekávám ve Ferrari napjatou atmosféru už příští sezónu. Ferrari může lhát a dělat překvalené jak chce. Normálně logicky uvažující fanoušky neoblbnou. V současné F1 existují šablony strategií práce s pneu. A nejzákladnější šablona je, že lépe postavený pilot zajíždí první k výměně gum, protože nové, byť tvrdší pneu jsou zaručeně rychlejší, než opotřebované měkké. Čili tento způsob zajistí nejen udržení pozice, ale též navýšení náskoku. Leclerk byl v době pitstopů první, Vettel třetí. Hamilton druhý. Podle mne, kdyby Leclerk zajel k výměně místo Vettela, udržel by si vedení a ještě by nějakou sec. najel jak na Hama, tak na Seba. A pak by byla otázka, zda by ho Hamilton pokrýval v dalším kole, (což by asi k ničemu nevedlo), nebo by jeli na pozdější zastávku (o čemž jsem přesvědčen), tak jak to předvedli. Vettel by si téměř jistě, pitstopem v následujícím kole, zajistil konečné druhé místo. Ferrari by tak mělo double stejně, protože to Mergl protaktizoval. Takže nešlo o double, ale o vítězství flustrovaného Vettela.
    Psal jsem to už dávno a napíšu to znovu. U Ferrari sází na špatného koně. Může se totiž stát, že se jim příští sezónu podaří postavit auto minimálně rovnocenné Mercedesu, možná i lepší a pak budou potřebovat pilota, který nedělá chyby a nezahodí úsilí celého týmu ve třech závodech. Takovým pilotem Vettel rozhodně není. To by museli postavit dominantní auto, což je před změnou pravidel dost nepravděpodobné, pak by jim Vettel odvedl perfrktní práci kroužiče na čele, který si v posledních dvou kolech ještě zajede pro nejrychlejší čas a bod navíc.03

    + 5 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Roman

      Roman

      188.175.112.XXX
      Píšeš nesmysly. Jedna věc je jistá, jak to vypadá a to, že LeClerk úmyslně brzdil pole, aby nevznikly mezery na možný pistop. A tímto končíš. Protože kdyb jel v této době první pro gumy LeClerk, tak na to Hamilton a Vettel šlápli
      a LeClerk by byl až třetí. To už dnes ví každé malé dítě. A ta omáčka okolo toho , co jsi napsal jedním slovem vystihuje tvůj přístup k Vettelovi" hesnáším ho". Takže úplně zbytečný komentář.
      Ještě dodám, že ta napjatá situace ve Ferrari je od prvního závodu letošní sezony, nebo lépe řečeho od chvíle, kdy Binotto vyhlásil jedničku a dvojku týmu a LeClerkové "představení" v Bahrainu....Ptoro ted nebojují ani jeden z nich o titul a ani o titul PK:

      + 4 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        Co k tomu tvému příspěvku napsat???
        Připadá mi, že sám nevíš, co jsi vlastně chtěl říci. Tak ani já nevím, co ti na ten vejžblept napsat. Sorry.

        + 3 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      91.245.26.XXX
      Já teda odpovím za Ferraristy jestli můžu na tu část o Ferraristech.
      Mě nevadí TR samotná. Mám názor takový, že tým si může nastavit týmovou strategii jak uzná za vhodné. TR provází F1 celou historii a to nejen ve stáji Ferrari.
      Mě vadí ta věc, že TR je masivně kritizovaná u Ferrari a relativizovaná u ostatních týmů. Však kolik lidí se vymlouvá na to, že Bottas byl pomalejší, takže si to vlastně zaslouží. Myslím si, že takhle ten problém vidí víc lidí.

      + 5 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        88.102.38.XXX
        Takže ona byla TR u Ferrari? 16 Já myslel že v tomhle nic nebylo, prý nikdo nikoho neupřednostnil 14

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        Souhlasím, že TR provází F1 "celou historií". (Napsal jsem to do uvozovek, protože pamatuji doby, i když krátce, kdy žádná TR v F1 nebyla). Ale nesouhlasím, že je TR masívně kritizována u Ferrari a relativizována jinde. Jde pouze o to, jak jsou tyto věci vnímány. Já si myslím právě opak. Svedl jsem tu bezpočet diskuzí s Ferraristama na téma A1 Ring 2002 a vesměs byli přesvědčeni o správnosti prohození pozic právě z důvodů, které uvádíš v případě Bottase. Podle nich byl Barichello horším pilotem a neměl nárok porazit, natož porážet Schumachera. A někteří dávali návdavkem ještě fakt o kterém psal RoBertino též v článku, totiž, že Schumacher Barikovi to vítězství vrátil, když už o nic nešlo. (Tak trochu nepochybuji, že tomu tak bude i v případě Mercedesu). Jenže já to považuji jen za šaškárnu. A ptám se, jsou opravdu Schumacher a Hamilton tak vynikající piloti, když k ziskům svých titulů potřebují takovéto ponižující a ostudné komploty?
        Spolu se asi nikdy neshodneme už jen z toho důvodu, že já vždy fandil a fandím jednotlivci a ty týmu. Tudíž každý to vnímáme jiným pohledem. Přesto tvůj názor beru, protože jsem nezaznamenal, že by ses proti němu nějak prohřešil. (Ale spolu jsme diskutovali málo a na toto téma snad ani nedošlo...). Já chci vidět souboje pilotů (i v rámci týmu), aby se ukázalo, kdo je ten nejlepší v sezóně. Takovéto věci a TR zvláště, mě o to připravují a dávají mi důvod pochybovat o kvalitách některých mistrů světa. 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • daaviid23

          daaviid23

          91.245.26.XXX
          Však snad nikdo nepochybuje, že Lewis je lepší než Bottas a Shumi byl lepší než Baryk. Chápu, že se TR někomu nemusí líbit TR, v pohodě, ale už moc nechápu proč pochybovat o kvalitách preferovaných. Byl by to takový rozdíl, kdyby preferovaní měli o nějakou tu výhru / lepší umístění méně? Na konečné výsledky by to pravděpodobně stejně nemělo vliv
          Abych byl objektivní a neřekl jsi, že to chápu jen u svých oblíbenců, tak jsem chápal i preferenci Alonsa nad Massou.

          Jinak teda oceňuju, že ty osobně odsuzuješ opravdu každou TR a nerelativizuješ jako někteří tady v diskuzi.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            88.102.38.XXX
            A že do Alonsa třeba za Německo rýpeš dodnes 03 Ale když už jsme u Mercedesu, jak by to měli "co nejférověji" v neděli udělat? Nebudu je bránit jen zkusím lehkou opozici, uplně férově to jde těžko když máš jen jeden box pro oba, takže dle mě měli jen dvě možnosti s tím že buď budou respektovat stav po boxech jako před boxy nebo dovolí změnu. Za mě by to měli respektovat a tomu neříkám TR. Pak je tu k tomu ještě "nesmysl" že Ham zkusí něco jiného a Bottas mu podrží pozici i před Albonem. Jestli to se nelíbí, souhlas v plném rozsahu, však ty víš že mě se nelíbilo ani to držení okna v Monaku v McLarenu. Tyhle praktiky nejsou košér, ale taky uznávám že je to pro tým a neupřednostňuje to jednoho před druhým jezdcem. Nevím co dělat se zdržovacími praktiky na těchto typech okruhů.

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • daaviid23

              daaviid23

              91.245.26.XXX
              Já kritizuju Alonsa za Německo? To spíš za tu plombu z USA, která mě přišla už na hraně. Nebo jestli narážíš na to, že na to narážím....tak to ale přeci není kritizování. Je to zase reakce na vaše relativizování Alonsova výsostného postavení.

              No za mě klidně mohli udělat to co udělali. Respektive tohle zdržování je pro mě za hranou ale zkousnul bych to, kdyby za to dostávali stejnou bídu jako Ferrari. Jak jsem psal, já vlastně víc hejtuju reakci lidí 12
              Pokud se ptáš na plně korektní reakci, tak s Lewisem těžce prohospodařili strategii a měli za to zaplatit plnou cenu v podobě 6. místa. Sorry je to tak.

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                88.102.38.XXX
                No kdyby to pro ně Bottas neudělal tak by to dle mě také Ham zabalil a nenechal by se podseknout i Albonem. Takže to chce jen konec dobrovolných "wingmanů", jenže Norris byl za to Monako těžce chválen (a to nejen tady ale prakticky všude), přišel jsem si divný že na tom něco tehdy vidím a začal jsem se na tyhle praktiky dívat s nelibostí jinak.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • daaviid23

                  daaviid23

                  91.245.26.XXX
                  Tak když to řeknu na plnou hubu, tak za prvé Mclaren nebojuje o titul, tak ty emoce tam nejsou tak vyostřený a za druhé Noris je sympatickej nováček a Sainz není rozhodně nesympatický a další věc je že všichni tak nějak přejou návrat Mclarenu na vrchol a tohle se bralo jako krok vpřed.

                  Upřimně mě to taky tak nějak neštvalo 11

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Situs

                    Situs

                    88.102.38.XXX
                    Pokud přistoupím na to že ten může a ten ne tak se těžko dostanu k tomu jak by to mělo vypadat. Takže zdržovačky jo ale nesmí to být pro Hama. Chápu a použiji k tomu tvá slova, "mě vadí ta věc, že TR je masivně kritizovaná u Ferrari a relativizovaná u ostatních týmů" 13

                    + 2 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • daaviid23

                      daaviid23

                      91.245.26.XXX
                      Jak chceš, chtěl jsem to říct pěkně ale ty budeš furt rejpat, tak to řeknu opravdu od plic. Středopolařské týmy nikoho tolik nevzrušují 14

                      Ne sranda, objektivně a seriózně řečeno je to samozřejmě špatně a Mclaren za to půjde do pekla. 14

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Situs

                        Situs

                        88.102.38.XXX
                        Když tu ta možnost je nedivím se že týmy to pro sebe využívají 17 Když se nedá předjíždět je to prostě hnus, jde o to kdo to jen kam zavede. No ale u mě je nejhorší to s boxy, prohazovat tak své jezdce, to vidět prostě nechci. Dnes dobrou.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            Samo, že nepochybuji, že Schumi byl lepší než Baryk a Lewis je lepší než Bottas. Ale...
            Stejně tak nepochybuji, že Lewis byl lepší než Nico. Přesto mu Nico sebral jeden titul. A jsem přesvědčen, že i Schumimu mohli jeho dvojky sebrat titul, kdyby jim to bylo umožněno.
            Ä co se týče toho tvého: " Byl by to takový rozdíl, kdyby preferovaní měli o nějakou tu výhru / lepší umístění méně? Na konečné výsledky by to pravděpodobně stejně nemělo vliv..." ?
            Nejspíše to problém je, když se dějí takovéto ponižující věci. A nejspíše i super stratégové v F1 nejsou 100% přesvědčeni o kvalitách jejich jedniček, když se k tomuto snižují. A právě to je ten rozdíl ve vnímání. Já chci vidět a vědět, kdo je tu kterou sezónu lepší. Protože jsem přesvědčen, že i ti nejlepší piloti mají "své dny" a "dny blbec" a že se dny blbec mohou sejít a oni prohrají titul. Jenže, aby se to nestávalo, nastupuje tým a jeho režie, příkazy a zákazy společně s podrazy. Fanoušci pak hodnotí "tabulky", které ukazují jasnou převahu preferovaných. Ale rozdíly mezi piloty nejsou tak velké, jako rozdíly mezi technikou i v rámci týmu. Však, není to tak dávno, kdy se probíralo sdílení informací uvnitř Mercedsu mezi Rosbergem a Hamiltonem. Sdílet-nesdílet? Darovat svému kolegovi, ale též soupeři, info o nastavení a kdo ví o čem ještě a pak být za onuci kterou tým pošle v závodě dozadu?
            Já jsem pro soupeření. Pro maximální možnost rozhodování pilotů o všem. V tomto souhlasím s tomem11. Já bych také maximálně omezil zprávy z boxů do kokpitů a nechal vše na rozhodnutích samotných pilotů. Ať si řeknou, kdy zajedou k výměně gum, ať si určí módy v jakých pojedou jednotlivé části závodů atd. atd. Z boxů by je mohli informovat pouze o náskoku, nebo ztrátě. A o zábavu by bylo postaráno.
            Také chápu preference jednotlivých pilotů, chápu i TR. Ale nesouhlasím s tím, respektive, nestotožňuji se s tím.
            Já beru tvůj názor (nepokládám ho za špatný), že každý tým má právo na TR. Mně vadí, když týmy, nebo fanoušci TR popírají.
            Jak jsem napsal: my dva se shodnout nemůžeme, protože naše fandovství spočívá v odlišných způsobech, ale nejspíše máme podobné vnímání, tak že občas můžeme mít na některé podobné situace stejný názor. 03

            + 2 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      90.176.154.XXX
      Co se týká TR u Mercedesu, to byla ostuda. O tom žádná. Mercedes vidí ve Ferrari rostoucí hrozbu, tak se snaží zajišťovat maximum bodů pro Lewise, ale mám trochu obavu, aby si tím nezavařili v PK. Pokud si Ferrari podrží formu a Max bude zlobit, tak těch cca 130 bodů nemusí být do konce sezóny dostatek a ztrátu týmového poháru by představenstvo neslo hodně těžce.
      Co se týká Ferrari. Sám víš, že Vettela nemám rád. Ale chování Ferrari v Singapuru rozumím. Není to poprvé, co se stalo, že každá strana garáže si hlídala své soupeře a díky tomu se pomíchalo pořadí i mezi stájovými kolegy. Mohl mu Vettel vrátit vítězství, když už jeli na prvním a druhém místě. Teoreticky ano. Prakticky už je to horší a v tomto případě se stáj zachovala správně. Kdyby do tohoto uměle zasáhla, LeClerc by se mohl rozloučit s pouštěním pokud by jel jinou strategii v budoucnu.
      Když se oprostím od toho, komu se to stalo, je to klasický neduh špičkové stáje, která bojuje o vítězství. To váhání a čekání na reakci soupeře je kolikrát likvidační. Mercedesu se to za poslední roky stalo nespočetněkrát. Já u toho taky vždy žasl, proč mají tak hloupou strategii. Odpověď je jednoduchá. Auto vpředu se snaží jen na jistotu. Pokud má náskok pár vteřin na svého kolegu a za nimi je 5 a více vteřin díra, je to pohoda. Ale pokud je za nimi halda vlčáků, dělají se podobná rozhodnutí těžce. Profitoval z toho především Vettel, ale dovolím si říci, že kdyby měli pozice obráceně, Ferrari udělá to samé. Ten vzadu nemá tolik co ztratit ...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        Co se týče Ferrari, tak tvrdím, že neměl co ztratit ani ten ve předu. Stavěli oba v okně podle doporučení Pirelli pro jednozastávkovou strategii. Jen si prodloužili první stint a mohli-měli (dle Pirelli) nazout žluté. Oběma pilotům dali bílé. Jsem přesvědčen, že kdyby stavěl první ChL, tak LH do boxů nejede. A i kdyby jel, tak na pořadí to nemá žádný vliv. (To by museli v boxech Ferrari udělat fatální chybu). Běžně se tato šablona pitstopů používá, když chce tým zachovat pořadí svých pilotů. Je to logické. Opotřebované měkké gumy už nemají takovou výkonnost a nové tvrdší v kombinaci s lehčím autem jsou rychlejší. Čili ten, který přezuje dříve získává výhodu a tím i navyšuje (nebo maže) časový náskok (ztrátu). V následujícím kole by záleželo, zda by Lewis zajížděl k pitstopu též. Ale podle mne to nemělo smysl, tak si dovolím tvrdit, že by ho Mercedes nechal venku. A Vettel by si s klidem dojel pro nové pneu a byl by druhý.
        Podle mého by konzervativní strategie Ferrari dvou zastávek ve dvou kolech v pořadí ChL a SV, vedla ke stejnému zisku bodů pro tým, jako podraz na Leclerka. Protože vše mohl změnit pouze Mercedes Hamiltonovou zastávkou. A jsem na 99% přesvědčen, že by ve stejném kole jako by stavěl ChL do boxů nejeli. Jelikož by jim to s největší pravděpodobností přeskočení Leclerka nezaručilo. Oni se snažili udělat něco jiného, aby vyhráli, druhé místo je nezajímalo.
        Měnit pořadí pilotů po pitstopech u Ferrari by byla asi stejná trapárna, jakou předvedl Mergl. A já jsem přesvědčen, že to ani Ferrari nemělo v úmyslu. Oni předvedli variaci na Malajsii 2013 a ta jim vyšla k naprosté spokojenosti všech. Tedy až na jednoho. A ono se také může stát, že tomu jednomu seberou chuť i motivaci závodit, stejně jako Kimimu a o PK bude rozhodnuto. Pak si budou volat Leclerka na kobereček, stejně jako to dělali s Raikkonenem. On si musí i tým uvědomit, co vlastně chce? Buď chtějí aby jim dvojka (a Binotto Leclerka označil za dvojku už na začátku sezóny) vozila potřebné body do PK, pak ji ale nesmějí podrážet, když veze maximum možných bodů. Nebo chtějí preferovat za každou cenu jedničku. To je můj názor. A věřím, že podobný názor řeší vedení Ferrari též, protože jestli to neřeší, tak mají po ambicích letos a příští rok taky. 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Mansell_fan

    Mansell_fan

    37.188.177.XXX
    Fascinovalo mě jak přesně si Clay Regazzoni pamatoval do absolutních detailů okamžiky před nehodou v Long Beach po které ochrnul. A jak chladnokrevně a analyticky se během těch pár chvilek mezi tím když zjistil že jeho ensign nebrzdí a nárazem choval. Chtěl svůj vůz nejprve poslat vpravo do záchytného plotu, jenže tam stála odstavená Alfa Romeo. Druhou možností bylo zbrzdit auto třením o betonovou zídku na levé straně, jenže tam zas stál porouchaný Zuninův brabham. Díky neodklizeným formulím byl v pasti 05

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      178.17.4.XXX
      Ještě se také spekulovalo, jestli ho pořadatelé špatně nevytáhli z auta. V tom závodě startoval předposlední a dokázal se dostat až na čtvrté místo před nehodou. Podobně jako v Monacu 1979, kdy se z 16. místa prokousal přes Masse, Stucka a Reutemanna až k závěrečnému souboji se Scheckterem.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama