DISKUZE K ČLÁNKU Protest Lotusu zamítnut, křídlo Mercedesu je dle FIA zcela v souladu s pravidly
Mercedes i nadále může používat své zadní přítlačné křídlo s F-kanálem. Tak reagovali komisaři v Šanghaji na protest týmu Lotus proti aerodynamickému prvku svého rivala.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Protest Lotusu zamítnut, křídlo Mercedesu je dle FIA zcela v souladu s pravidly
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000249
(Hlasovali 4 lidé)
13.04.2012 08:52
vylepšené DRS ? tak do teraz som si myslel, že… »
» uzivatel000249
(Hlasovali 2 lidé)
13.04.2012 09:26
keď sa nič nepíše o zadnom krídle, prečo sa nič… »
» uzivatel000249
(Hlasovali 2 lidé)
13.04.2012 11:00
jasne. všetko to splňuje, a preto ostatné týmy… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel000249
08:52 13.04.2012 188.167.44.XXXvylepšené DRS ? tak do teraz som si myslel, že pre DRS je povolená sklápanie zadného krídla. od teraz je asi DRS všetko, čo sa aktivuje cez tlačídlo DRS ... dokonca to je Super DRS ...
už sa teším, čo za "systémy" sa objavia na monopostoch ...-
rock
09:02 13.04.2012 85.162.19.XXXTo si klidně mysli i dál, to je pravda. Oni nedělají nic jiného, než že mění polohu klapky. Nikde se nepíše, že ten pohyb má ovlivnit aerodynamiku jen a výhradně v prostoru zadního křídla. To tam prostě není. A protože systém neobsahuje žádný nepovolený pohyblivý prvek, je to v pořádku ...-
uzivatel000249
09:26 13.04.2012 188.167.44.XXXkeď sa nič nepíše o zadnom krídle, prečo sa nič nesklápa na prednom ? celé je to len o hranie so slovíčkami a spojkami. vždy sa hovorilo len o zadnom krídle, čo ja viem ...-
anonym
09:45 13.04.2012 85.162.19.XXXNa předním křídle se přece nic sklápět nesmí. Sklápět se smí segment zadního křídla, je přesně dané o kolik, jak má být velký a kde smí být umístěný. Tohle všechno Mercedes splňuje. Taky je psáno, že se nesmí hýbat nic mimo té klapky (a nezbytného zařízení k přenosu toho pohybu). To splňuje taky. Právem se stále mluví jen o zadním křídle, ten pohyb se odehrává jen na zadním křídle ... že to při splnění všech těch podmínek ovlivňuje aerodynamiku i někde jinde je takový malý, nezakázaný zázrak všedního dne :-)-
uzivatel000249
11:00 13.04.2012 188.167.44.XXXjasne. všetko to splňuje, a preto ostatné týmy zatiaľ nerobili nič, len podávali protesty ...
ale je mi to fuk, som rád, že sa to konečne vyriešilo, a ostatní môžu robiť väčšie otvory a vytvoriť účinnejšie "Super DDRS" ... -
uzivatel000880
15:10 13.04.2012 85.237.224.XXXV pravidlách sa ale nezakazuje pohyblivý aerodynamický element s výnimkou DRS, zakazuje sa tam akýkoľvek (teda aj nepohyblivý) systém, ktorý ovláda jazdec. A ako inak chceš nazvať F-duct ak nie systémom? Whiting s komisármi môže tvrdiť neustále, že je pasívny, ale podľa mňa pasívny nikdy nebude, lebo ho musí aktivovať klapka DRS a hádam nikto nebude chcieť tvrdiť, že rozvody vzduchu môžeme zahrnúť pod definíciu samotného DRS...-
rock
16:01 13.04.2012 85.162.19.XXXRozvody vzduchu, f-duct ... to jsou jen tvary karoserie v mezích povolených pravidly. A samotná klapka se jen vzdaluje nebo přibližuje od určitých částí karoserie, které mají určité tvary. To je proces, který se děje (v různém měřítku a s různými dopady) u každého z těch 24 aut, které tam jezdí. Nechci ten systém nazývat nijak, protože podle stávající formulace pravidel tam žádný není.-
uzivatel000880
16:17 13.04.2012 85.237.224.XXXLenže podľa tvojej logiky je potom legálny aj f-duct McLarenu z r.2010. Tiež to teda nebol nijaký systém a pohyby jazdca napr. kolenom, ktoré by inkriminovaný otvor zakrývali by sa dali nazvať pohybmi primárne slúžiacimi trebárs na zošlapnutie plynového pedálu.-
-
uzivatel000880
16:32 13.04.2012 85.237.224.XXXAle veď ten systém pracuje na rovnakom príncipe ako vtedy a stále využíva na to pohyb jazdca - stlačenie gombíka aktivujúceho klapku DRS sa bez pohybu nezaobíde. Okrem toho neviem prečo zrazu nazývame f-duct z r.2010 nejakým systémom, veď to boli takisto len povolené prvky karosérie a nič sa na nich nehýbalo...-
rock
16:40 13.04.2012 85.162.19.XXXNo jo, ale konkrétně zmáčknutí tlačítka DRS je současnými pravidly výslovně povoleno a pokud to neudělá nic jiného, než že to změní přesně definovanou polohu přesně definované klapky a tím změní aerodynamické charakteristiky vozu (což je -opakuji- přesně to, co ta klapka má udělat), nevidím tam rozpor.
btw zakrytí průduchu kolenem je pohyb jezdce, který není nezbytně nutný k aktivaci DRS a současně mění aero auta, a to zakázáno je. Samotný kanál ne, ten tam může být i dneska.
-
uzivatel000880
16:52 13.04.2012 85.237.224.XXXPohyb kolenom síce nie je nutný na aktiváciu DRS, ale ak chce pilot pracovať s plynovým pedálom, tak nutný asi bude. A čo na tom že pri tom odkryje povolené súčasti karosérie? Veď to isté robí dnes pri aktivácii DRS. Mimochodom v pravidlách je presne špecifikované, čo má DRS robiť? Nie sú tam dané len max. rozmery samotnej klapky a priestoru jeho umiestnenia?-
rock
17:27 13.04.2012 85.162.19.XXXVe 3.18 je zmínka o pohybu, je tam zmínka o ose otáčení. Jsou dané rozměry a je daný prostor, ve kterém se klapka smí vyskytovat. Vychází mi z toho, že se může otáčet v určitém rozsahu, tak, aby v žádné poloze neopustila vymezený prostor. Právě proto, že tam není nijak dál popsané, co má vlastně klapka dělat, tak se dá těžko tvrdit, že smí ovlivňovat jen aerodynamiku v prostoru zadního křídla a nic jiného ...
Tipuji, že ten popsaný pohyb nohy a tím ucpání průduchu by shodili z toho důvodu, že neodpovídá tomu zákazu volně citovanému v 16:27 (pohyb jezdce ovlivňující aero jakýkoliv jiný než ten, který slouží k ovládání DRS). Pohyb nutný k aktivaci klapky neudělá nic jiného, než že aktivuje klapku a jako takový má vyjímku.-
uzivatel000880
17:40 13.04.2012 85.237.224.XXX"Pohyb nutný k aktivaci klapky neudělá nic jiného, než že aktivuje klapku a jako takový má vyjímku." Nie? Ale veď robí presne to isté, čo r.2010, stlačenie plynového pedálu hádam nepotrebuje ani výnimku. -
uzivatel000880
17:49 13.04.2012 85.237.224.XXXKonečne by sme sa mohli dohodnúť či je f-duct Mercedesu súčasťou DRS, alebo nie.
1. Ak áno, tak je to v rozpore s tebou spomenutým článkom. DRS má tvoriť len sklopná klapka + mechanizmus klapkou hýbajúci.
2. Ak nie, tak je to de facto ten istý systém ako ten z r.2010, ktorý pilot nesmie ovládať. Nuž a on ho ovláda.
Nebudeme sa zrazu tváriť, že rozvody vzduchu naprieč celým autom budeme eufemisticky nazývať akýmisi konštrukčnými prvkami keď sa tak nenazývali ani r.2010 - to potom ani motor nemusíme nazývať motorom, ale nešpecifikovaným zhlukom súčiastok.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel000880
15:16 13.04.2012 85.237.224.XXX"A protože systém neobsahuje žádný nepovolený pohyblivý prvek, je to v pořádku ... "
Ten systém ale mení aerodynamickú charakteristiku vozu počas jazdy a na popud pilota a to už v poriadku byť nemusí. Pravidlá nezakazujú len nepovolený pohyblivý prvok...-
-
uzivatel000880
16:04 13.04.2012 85.237.224.XXXKto tu hovorí o DRS? F-Duct Mercedesu tú aerodynamickú charakteristiku mení takisto a hlavne, nerobí to pasívne, aktivuje ho pilot. Síce prostredníctvom DRS, ale aktivuje. Alebo už sme sa dopracovali do štádia, že f-duct je súčasťou DRS?
-
-
-
-