DISKUZE K ČLÁNKU "Pod tlakem se hroutí, nemá formu." Kritika Vettela narůstá
Sebastian Vettel se ve Velké ceně Bahrajnu moc nevytáhl. Po svém přestupu k Aston Martinu měl být tahounem, místo toho skončil jako předposlední s klasifikovaných jezdců, daleko za bodujícím týmovým kolegou Lancem Strollem, jenž má podstatně méně zkušeností z Formule 1. Kritický slov na adresu čtyřnásobného mistra světa proto přibývá.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Pod tlakem se hroutí, nemá formu." Kritika Vettela narůstá
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
SergioPÉREZ
19:23 03.04.2021 78.108.157.XXXMožná by ještě letos mohl Vettela nahradit Albon, ten má obrovskou motivaci -
-
-
Fanda.LH
18:03 05.04.2021 83.240.61.XXXTo si troufnu silně nesouhlasit... Jedna věc jsou výsledky, tam je logické, že čím lepší kolega, tím větší šance, že tě porazí a nasbíráš tedy méně bodů, podií atd. atd. Druhá věc je rychlost a s tou LH narozdíl od Vettela nikdy neměl problém... Jeho nejslabší sezóna byla 2011, kdy procházel krizí v osobním životě a od JB dostal bodově naloženo... Nicméně v rychlosti problém nebyl... Problém byl v jezdeckých chybách, v přílišné horlivosti nehledě na strategii a taky trochu smůle... Vypíchl bych třeba Španělsko, kde JB totálně zničil... Závod čistě o rychlosti, žádné SC manipulace... Jediný LH dokázal udržet tempo právě s Vettelem... Pak tu máme Kanadu, kdy byl taky mnohem rychlejší než JB, ale dopustil se chyby, propadl se za JB a v přemíře snahy s ním kolidoval... LH to vyřadilo, JB nakonec vyhrál... Pak tu máme třeba Monzu, kdy si LH oddělal pneu za Schumim a JB, který kroužil s odstupem, je pak oba seknul po pitu...
Zatímco Vettel byl objektivně horší než Ricciardo, horší než Charles... Bylo to úplně šílené když Ferrari v první půlce sezóny Charlese brzdilo, zařezávalo ve vidině nevím čeho, aby následně dali věcem volný průchod a Charles začal Vettelovi závod co závod nakládat... Ferrari se připravilo o boj o titul MS... Charles by asi nevyhrál, ale tlak by nějaký vyvinul... Ricciardovi nikdo nebránil, ten si z Vettela udělal svého Bottase...
-
-
-
-
SergioPÉREZ
21:57 02.04.2021 78.108.157.XXXPokud to Seb v Astonu Martin neustojí, koho za něj? Hulk, Kvyat, Magny, Russell? Hmm -
-
Mansell_fan
09:16 02.04.2021 37.188.185.XXXTaky mě to hned uhodilo do očí. Jezdil s motory Renault v Benettonu, ale nikdy v továrním týmu
-
-
-
Fanda.LH
21:48 31.03.2021 83.240.61.XXXJá jsem vůči Vettelovi dlouhodobě kritický... Myslím si, že Ricciardo 2014 jaksi odhalil pravdu, kterou Ferrari díky dvojce s KR úspěšně skrývalo... Jenže Vettel i tak sekal chyby a měl zásadní podíl na tom, že Ferrari ani jednou titul nezískalo... Pak přišel Charles a od prvního závodu bylo vidět, že je rychlejší tzn. opět jako s Ricciardem...
Nicméně Aston si to zaslouží měrou vrchovatou... Měli skvělého pilota, kterého se zbavili dosti nevybíravě a teď budou těžce platit za jméno, které zcela ztratilo zvuk... -
-
-
Dokugan
16:30 31.03.2021 77.236.195.XXXJá bych to s Vettelem tak černě neviděl, pod tlakem dělá chyby mnoho jezdců, u kterých si to dnes třeba již vůbec neuvědomujeme. Ale je pravda, že Vettel je v těhle zkratech mistr světa. Ale když si vzpomeneme na Hamiltona, když byl výjimečně pod tlakem během svojí kariéry, tak často měl obrovské zkraty v rozhodujících chvílích, spousta nehod s Massou byl asi vrchol. Verstappen to samé, jen na něj není tlak víceméně žádný. Stoprocentní podpora týmu proti týmovému kolegovi a reálně s nikým nemusel bojovat několik sezón. Předtím? Několik rozbitých aut za jeden víkend v Monaku, které měl jednoznačně vyhrát. Jeho kličkování před Ricciardem v Baku, ale i poslední závod v Bahrajnu, kde rozhodující chvíli Hamiltona nezvládl čistě předjet. No a Schumacher? Jako by všichni zapomněli na jeho kuriózní nehody a určitě si vzpomeneme na podivné situace po celou jeho kariéru... -
odin
14:11 31.03.2021 77.240.96.XXXF1 je týmový sport a výkonnost pilota je přímo závislá na práci celého týmu. Bohužel většina diskutujících si (od dob Schumiho) myslí, že tím rozhodujícím faktorem je pilot. A to jenom proto, že piloti jsou vidět. Ale tak to není a nikdy nebylo. Naopak tým určuje pilotovu úlohu.
Pokud tým postaví auto pro potřeby jednoho ze svých jezdců, pak s velkou pravděpodobností bude ten druhý podávat horší výkony. A není to vůbec tím, že by byl horším pilotem. Když tým ještě návdavkem poskytne tomu jezdci, jež má na sebe postavené auto, ostatní preference ať už v podobě týmových režií, nebo sdílení dat jeho kolegy, přednostní nasazení nových dílů atd. Pak tento pilot vypadá, jako superstar a jeho kolega jako lůzr. Přitom ty rozdíly nemusí být zdaleka tak velké a mnohdy může být výkonnost i opačná.
No a Vettelovi se na sklonku kariéry stal pravý opak na co byl zvyklý. To je celé-
HellHogr
15:17 31.03.2021 31.30.171.XXXNesouhlasím s tím, že se na sklonku Vettelovi kariéry stal pravý opak, ja tedy od 07 do 21 viděl Vettela jako nadějného jezdce, kterého RB usilovně tlačil a chránil až to přeháněl 2010-2013 se to vyplatilo, ale RB se sám dostal do mlhy, že je Vettel úžasný pilot za všech podmínek a co následovalo 2014? nováček v týmu, na kterého nebylo vyvijeno auto a auto nebylo nejrychlejší a už vůbec ne dominatní, tak najednou úžasný Vettel nebyl tak úžasný a restart ve Ferrari? 2015 to nebyly špatné výkony, oproti Mercedesu toho moc udělat nešlo, ale 2016 a jeho zkraty ukázaly, že prostě není leadrem a nedokáže sám pomoci tomu týmu a sám se dostává podtlak, jak to dopadlo vidíme všichni. Dám příklad Alonsa, který kromě 2005-2007 neměl techniku, která by odpovídala boji o titul a jaký je to kontrast? ano, Alonso dokáže být až za hranou toho co unese tým, ale to protože sám chce uspět a dělá pro to maximum a to očekává i od týmu, vždyť si vem 2012, to auto na titul rozhodně nemělo a jaké výkony Alonso podával-
Situs
15:43 31.03.2021 88.102.38.XXXTak ono co si budeme povídat, Ricciardo nebo Leclerc určitě nepřišli do týmu k Vettelovi kde by auto postavili pro ně. Tam nastala situace že oni s daným autem pro Vettela prostě najedou začali ukazovat lepší rychlost.
Co se týče roku 2015 tak Vettelovi tak nějak není co vytknout a jezdil dobře, jenže to byla právě situace kdy neměl tým který by byl výkonnostně u nich. Mercedes lepší a RedBull horší, tak bylo rozděleno pole. V roce 2016 najednou RedBull zvýšil hru a Vettel to nezvládal. Po tom co se v rozhodujícím roce 2018 dopustil řady chyb se určitě změnila atmosféra a tím že mu vyměnili Kimiho za Leclerca mu zaslali jasný vzkaz. Kimi mu tam žádnou politiku ani ramena nedělal a všichni vědí že on chtěl ať to tak zůstane, jenže oni mu tam dali ambiciózního mladíka. Aby toho nebylo málo Vettel začal prohrávat a postupně náklonost přecházela od Vettela k Leclercovi. V posledním roce můžeme opravdu říci že Vettel preferovaným jezdcem už nebyl a byl to Leclerc, jenže to pak s Vettelem dopadlo úplně katastrofálně. Myslím že je jasné že jednička má optimální strategie a dvojka na to často doplatí, ale to co bylo loni s Vettelem to je čiré zoufalství. Motivace? Rezignace? Jestli jo tak by měl letět na minutu, ale já si myslím že úlohu mohla shledat právě psychika a pocit nechtěného. Co bude teď nevím, Aston se mu bude chtít určitě pomoci a bude podporován, ale jestli přijde čas kdy starej Stroll jen zdvihne prst a padne od toho milého pána první výhružka tak bude asi definitivní over.-
HellHogr
16:28 31.03.2021 31.30.171.XXXJá začnu čím si končil a to je situace Astonu, pokud se nepletu, tak Vettel vlastní část týmu a v tom vidím velký problém pro obě strany, z Vettela může být nechtěný pilot, ale ten se může držet v týmu, který z části vlastní, to nemůže dopadnout dobře pro žádnou stranu. 2016 byl rok, kdy Vettel ztratil nervy, protože Ferrari nemělo na Mercedes a předehnal je i RB a najednou Vettel ztratil důveru ve Ferrari, že to můžou otočit, to co Vettel předvedl pak v Mexiku nebo následně i v Baku jasně ukazuje, jak je labilní a psychicky není odolný vůbec. Pokud vezmeme loni, že rezignoval, nechtěl se snažit, tak takový pilot nemá v poli co dělat, udělal tohle ALonso potom co věděl, že nechce pokračovat ve Ferrari? šel k McLarenu, ale 2014 na konci roku řekl jasně: jsem stále pilot Ferrari a mým cílem je porazit McLaren a udělám proto vše. Rezignoval Alonso 2015-2018 kvůli technice? ne, mačakl to co to šlo i nešlo, tlačil tým na zlepšení a obhajoval i Hondu dost dlouho. Vzdal se Ricci, když věděl, že půjde do McL no nezvdal a to je celé jasně vidět, že Vettel není pilot, kterýho tým potřebuje v čase, kdy tým není top-
grol2
17:06 31.03.2021 193.8.87.XXXDovolím si spekulaci. Čert ví, jak to bylo s dohodou mezi Ferrari a FIA. Jestli ta dohoda byla postavená na zpomalení o nějaký čas na kolo, mohli to klidně rozdělit mezi piloty nerovnoměrně. Vím, ničím nepodložená spekulace, ale pořád mi přijde zvláštní tak masivní pokles formy. Rozpadla se mu psychika, ale to neodůvodňuje ten obrovský rozdíl v časech na kolo.
-
-
-
-