Pravidla širších a rychlejších vozů pro rok 2017 schválena

Jak se změní monoposty pro rok 2017 (ilustrační foto) | foto: FIA

Boj o novou podobu F1 vstupuje do finální fáze. FIA po svém úterním zasedání se Strategickou skupinou F1 a Komisí F1 odhalila podrobnosti posledního návrhu, jehož výsledkem mají být širší a rychlejší vozy. K dispozici jsou přesné rozměry.

Ačkoliv je zřejmé, že Mercedes, Red Bull a Toro Rosso s uvedenými hodnotami nesouhlasili a hlasovali proti takzvanému "modelu McLaren" (blížší informace zde), návrh měl dostatečnou podporu, aby prošel přes Komisi F1. Případné alternativní řešení by muselo být schváleno většinovým podílem, pokud se tak do 30. dubna 2016 nestane, vstoupí v platnost níže uvedené technické detaily.

Základní změny ve specifikaci vozů:

Sezóna 2016 2017
Přední pneu 245 mm 305 mm
Zadní pneu 325 mm 405 mm
Rozchod kol (zavěšení) 1800 mm 1800 mm
Přední křídlo (šírka) 1650 mm 1800 mm
Zadní křídlo (šířka) 750 mm 950 mm
Zadní křídlo (výška) 950 mm 800 mm
Karosérie (šířka)  1600 mm 1800 mm
Hmotnost (včetně pneu) 702 kg 722 kg

Střídmý odhad praví, že tyto změny zajistí v sezóně 2017 vyšší rychlost přibližně o tři vteřiny na kolo oproti vozům, které uvidíme v roce 2016, přičemž parametry zatížení budou spadat do přijatelných hodnot používaných pneumatik.

Motory

Výrobci pohonných jednotek a FIA nadále hodlají debatovat o otázkách snížení nákladů a jistotách dodávek agregátů.

Je zřejmé, že nadále panují rozdíly v názorech o potřebách automobilek, aby byly schopny obhospodařit stanovený počet týmů, jakož i zajistit výkony jednotlivých ohonných jednotek. Současně se jak výrobci tak FIA zaměřují na otázku zvýšení hladiny hluku motorů.

Kryté kokpity - koncept Halo

FIA potvrdila, že řešení krytu kokpitu, zvané Halo koncept, by s největší pravděpodobností mělo být připraveno pro úvod sezóny 2017.

"Všechny zúčastněné strany na této otázce pracují společně, aby byla proměněna v realitu. Koncept Halo je v současné době preferovanou eventualitou. Další možnosti, jako například transparentní ochrana kokpitu, budou nadále prověřovány a vyhodnocovány," praví se v oficiálním vyjádření FIA. 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 7 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy