Hamiltonův nový volant: Co si přináší z McLarenu a v čem se líší od Rosbergova?

Mercedes | foto: Daimler AG

Lewis Hamilton si musí zvykat nejen na nové lidi, ale i na novou techniku a způsob ovládání vozu. S inženýry již zapracoval na přepracování volantu, který používá v novém voze F1 W04. V čem se liší od toho, který používá Nico Rosberg, a co si přinesl z McLarenu?

Britský pilot měl s volantem Mercedesu problémy, proto jednou z prvních věcí, na kterých začal pracovat s inženýry nového týmu, byla jeho úprava.

Počet tlačítek na něm byl vyšší, než na co byl zvyklý u McLarenu: "Proto jsem to párkrát řešil," komentoval první zjednodušení ovládacího prvku. Na rozdíl od Rosbergova volantu obsahuje nyní nejen nižší počet ovládacích prvků, ale také designové změny.


Hamiltonův loňský volant, který používal u McLarenu (foto: McLaren Mercedes)

U McLarenu například u otočných ovladačů viděl pouze aktuálně nastavenou hodnotu, u Mercedesu byl odkryt celý číselník a na vybranou hodnotu ukazovala šipka. Rosberg zůstává u původního řešení, na které je zvyklý.

Dalším rozdílem je aktivace KERSu: Zatímco Mercedes používá tlačítko vlevo nahoře na volantu (Boost), Hamilton preferuje přepínač v zadní části volantu. DRS se loni ovládal pomocí pedálu nohou, na volantu Brita se pro aktivaci horní klapky zadního křídla objevuje tlačítko v místě původně určeném pro KERS.


Volant používaný minulý rok Nicem Rosbergem má více prvků (foto: Mercedes AMG F1 Team)

Důvodem je to, že se letos DRS už v trénincích a v kvalifikaci nebude moci používat kdekoliv, ale pouze v zónách, které určí FIA pro závod. Hamilton sice byl pro zachování loňského stavu, většina pilotů však byla pro zjednodušení. Výhoda z ovládání pedálem tak už není velká, váha navíc se dole v kokpitu nevyplatí.


Nový volant Lewise Hamiltona (foto: Mercedes AMG F1 Team)

Popis funkcí:
 1 - LED ukazatele otáček motoru
 2 - Omezovač otáček pro jízdu boxovou uličkou
 3 - Potvrzení pokynu předávaného z boxové zídky rádiem
 4 - Nastavení dobíjení KERSu (ovlivňuje vyvážení při brzdění)
 5 - Aktivace rádia pro komunikaci
 6 - Kalibrace systémů pro aktuálně nasazenou sadu pneumatik
 7 - Přísun tekutin do přilby
 8 - Nastavení diferenciálu pro nájezd do zatáček
 9 - Ovládání v menu, posun o 10 položek (alternativa +1 je na pravé straně)
10 - Aktivace DRS
11 - Neutrál
12 - Zařazený rychlostní stupeň
13 - Nastavení diferenciálu pro rychlé zatáčky
14 - Mapování motoru
15 - Dočasné zvýšení výkonu motoru (max. 18 000 ot/min)
16 - Multifunkční ovladač
17 - Nastavení bohatosti směsi paliva
18 - Nastavení diferenciálu pro průjezd zatáčkou

 

Podrobnější popis původního volantu Mercedesu včetně videa najdete zde.

Jak se liší volanty ostatních týmů?
- Ferrari
- Caterham
- Red Bull
- Williams

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy