Švýcarský tým včera krátce po verdiktu komisařů oznámil, že se hodlá odvolat proti diskvalifikaci Sergia Péreze a Kamuje Kobajašiho, kteří oba dojeli na bodech.
V čem byl problém?
Jejich zadní křídla neodpovídala článkům 3.10.1 a 3.10.2 technických pravidel, podle nichž částí křídel nesmí mít "lokální konkávní poloměr zakřivení menší než 100 mm." V pravidlech je tato věc nová, je součásti opatření, jež mají týmům zabránit používání systémů F-kanálů.
Jak test probíhá?
FIA používá kulatou šablonu o průměru 20 cm, která po přiložení ke křídlu musí po celé ploše kontaktu těsně přiléhat. Pokud je prvek moc zakřivený, jak to bylo včera v případě Sauberu, potom se mezi šablonou a křídlem objeví mezera.
Technický ředitel Sauberu James Key uvedl, že v továrně v Hinwilu hledá odpovědi na otázku, jak to, že design zadního křídla, který v Melbourne použili, neprošel testem.
"Až do závodu jsme o tom nic nevěděli. Možná jsme něco přehlédli, určitě to nebyl záměr. Nemá to nic společného s F-kanály či něčím jiným, co by mělo obcházet pravidla. Rovněž to nevylepšuje výkonnost, protože to, co se děje na tom horním prvku, je nepodstatné," popisuje Key.
"Jak k tomu došlo, to musíme interně vyšetřit - to je proces, kterým nyní musíme projít," dodává technický ředitel Sauberu. Zajímavé je i to, že ostatní křídla Sauberu, která měl v Melbourne a hned je také kontroloval, výše popsaným požadavkům vyhovovala.
Spíše než hovořit nahlas o odvolání by měl tým hledat chybu nejdříve u sebe. Jedná se zřejmě o školáckou nedbalost, ostudu, která Sauber připravila o cenných deset bodů. Nástroje FIA pro kontrolu legálnosti jednotilvých prvků jsou týmům kdykoliv k dispozici. Kdykoliv je k službám také Charlie Whiting, s nímž si mohou případné nejasnosti týmy vyjasnit.