Rozhovor s Whitmarshem: Proč Hamiltonovi Alonso s Pérezem ujížděli?

McLaren | foto: McLaren

Martin Whitmarsh odpovídá na dotazy týkající se poslední Velké ceny Malajsie. Jak si v ní podle něj McLaren vedl? Proč Lewis nestahoval Alonsa s Pérezem a dostal podle něj Mexičan šanci na Ferrari zaútočit? Měl být závod v úvodu kvůli dešti přerušen? Proč za smíšených podmínek nezazářil Button, jak jsme u něj byli zvyklí?

Jak hodnotíš závod?
Martin Whitmarsh: Nebyl to ten nejskvělejší pracovní den, ale musíte uznat, že to byl skvělý den pro sport a pogratulovat Ferrari a smeknout před Sauberem. Pro nás to byl jeden z těch dní, kdy jsme museli omezovat škody.

Nemyslím si, že bychom udělali něco dramaticky špatného. S Lewisem jsme stavěli ve správnou dobu, stejně jako Alonso. Jenže kvůli dvojité zastávce Ferrari jsme byli při té zastávce zavřeni v boxu.

Pokud bychom Lewise vypustili dříve, bylo by to nebezpečné, museli jsme jej pozdržet, a tak se Fernando dostal před Lewise. Za těchto podmínek se může stát cokoliv a myslím, že i tak to byl pro Lewise dobrý den, protože získal body.

Pro Jensona vzhledem k tomu, že přišel o své přední křídlo, to už tak dobrý den nebyl. Zkoušeli jsme poté několik věcí a nemyslím si, že bychom některou z nich litovali, jen ztrátu toho předního křídla. Ale to je motosport.

Jsme ve vedení šampionátu konstruktérů a naši piloti jsou celkově druzí a třetí. Překvapivě vede Alonso, což byste před Austrálii nepředpokládali. Myslím, že  ti, které lidé považují za nejvážnější uchazeče o titul, moc bodů nezískali. Takže celkově - ano, chtěli jsme vyhrát, ale mohlo to dopadnout i hůře.


Lewis Hamilton byl v Malajsii s třetím místem spokojenější než v Austrálii
(foto: Vodafone McLaren Mercedes)

Byl jsi překvapen, že Jenson udělal takovou chybu, nachytal se a přišel o své křídlo?
MW: Za těchto podmínek se může stát cokoliv. Byla to tak trochu chyba, ale bylo to velmi obtížné a on nedokázal jezdit rychle.

Byl jsi překvapený tím, že na volné trati Ferrari a Sauber Lewisovi stále ujížděli?
MW: Pérez byl na tvrdší sadě, která se zdála být velmi trvanlivou. Očividně je dostal do provozní teploty a byl nejrychlejším vozem na dráze. Zahřejte pneumatiky za takových podmínek a pak se může stát cokoliv.

Myslím, že Lewis měl docela konzistentní rychlost a na přechodných pneumatikách a tvrdé směsi hladkých jsme na tom byli dobře, akorát jsme nebyli rychlejší než oni. Pérez byl nejrychlejším klukem, takže pro něj to byl hodně velký den. Skvělý den pro Sauber a pro sport.

Jak moc se podle tebe snažil Sauber vyhrát závod?
MW: Rád bych si myslel, že se snažil hodně a vyjel zeširoka... Musím říci - a neměl bych - že jsem přemýšlel o radiokomunikaci, k níž mohlo dojít, když se Sergio přibližoval, a v zájmu sportu doufám, že dostal plnou příležitost. Doufám v to a nemám důvod věřit něčemu jinému.


McLaren měl závod dobře rozjetý, po přerušení však o vedení přišel
(foto: Vodafone McLaren Mercedes)

Co bys řekl fanouškům, kteří si myslí, že závod neměl být přerušen?
MW: Vzhledem k tomu, jak se to vyvíjelo, byl bych moc rád, kdyby přerušený nebyl, ale abych byl férový, myslím, že volba Charlieho Whitinga byla správná. Zastavení závodu, když jsme byli na první a druhé pozici a v dobré formě pro nás nebylo dobré, ale myslím, že se jednalo o správnou věc.

Snadno by zakrátko mohlo jezdit jen deset vozů a mnohem víc by skončilo v bariéře. Venku to bylo zrádné a i na mokrých pneumatikách můžete snadno vyletět v důsledku aquaplaningu. Navíc některá auta byla stále na přechodných, takže by podle mě brzy k jedné či ke dvěma haváriím došlo.

Jenson často ve smíšených podmínkách exceluje a zpočátku byl na čerstvé sadě mnohem rychlejší než všichni ostatní. Co se stalo potom?
MW: Myslím, že dojel pole a zůstal v té fázi trčet za Maldonadem, přičemž mu vychladly pneumatiky. Neměl vůbec žádnou přilnavost na předních pneumatikách.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 19 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy