Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene nemá žádných pochybností, že lepší nakládání s pneumatikami je klíčovým momentem v případném zvratu v letošním šampionátu. Jako důkaz předkládá absurdní skutečnost, že Vettel byl schopen zajet v Q2 lepší čas než v Q3 a dodává, že prioritou týmu je nyní urychleně zjistit, kde tkví problém v práci s pneumatikami.
"Víme, že problémem je spojení našeho vozu s pneumatikami. Musíme na tom zapracovat a tento problém vyřešit, protože pokud nebudeme startovat z předních pozic, čekají nás problémy, které by se nás neměly týkat. Podívejte se, co se stalo v Monaku. Abychom se dostali dopředu, museli jsme zvolit agresivní strategii, a tím jsme se dostali za Felipe Massu - který není náš soupeř. Volba strategie byla správná, ale byla to volba, bez níž bychom se obešli, kdybychom se kvalifikovali lépe," vysvětluje Arrivabene.
Pořád ten tlak
Paddock zaplavily spekulace, že některé týmy získávají výhody proušováním limitů nastavení tlaku v pneumatikách, který byly v letošním roce z bezpečnostních důvodů zavedeny. Jak informoval v předchozím týdnu server motorsport.com, jedna z teorií naznačuje, že by ke snížení tlaku pod předepsanou hranici mohlo docházet díky "chytrému designu pneumatik", které umožňují lepší nastavení tlaku uvnitř pneumatiky. Proto bylo zajímavé si všimnout, že hlavní traťový inženýr Ferrari Jock Clear v Monaku evidentně sledoval své kolegy a jejich práci s pneumatikami.
Arrivabene podotýká, že oblast tlaku v pneumatikách má samozřejmě velký význam, protože může znamenat významné změny výkonu. "Jde o problém, který by měl být podrobně řešen," domnívá se šéf Ferrari.
Šéf Ferrari také odmítl názor, že se tým v kvalifikaci potýká s určitými potížemi, které ho trápily v předchozích letech. "Vozy se v posledních sezónách hodně liší. Takže můžeme mít problém, který se jeví jako identický s předchozím, ale má docela jinou příčinu. Například jsme zjistili, že právě změna složení asfaltu vám přinese docela jiný výsledek, takže je pak obtížně udělat nějaké porovnání," dodává Arrivabene.