Co zabíjí F1? Málo vozů na startu. Mansell ví, o čem mluví

Mansell se rád do světa F1 vracel a vrací | foto: DPPI / FIA GT

Mistr světa 1992 a vítěz 31 Grand Prix Nigel Mansell si může leccos v F1 kritizovat, protože v ní strávil dvanáct sezóny a ve třech dalších sem tam zaskočil. Ačkoliv mnohokrát měl důvod na F1 žehrat, protože se k němu točila zády, rád se k ní vrací.

Jedním z hlavních důvodů, které dle jeho vyjádření F1 ničí, je málo vozů na startovním roštu. Nelze se divit, když Mansell jezdil ve stáji Ferrari, mohli jsme v F1 napočítat až dvacet stájí. Pochopitelně třetina z nich třeba ani jednou nepronikla na start a končila v kvalifikaci, případně ještě hůř - v předkvalifikvaci.

Za poslední tři roky zmizely z F1 dva týmy a ztráta třetího byla prakticky na spadnutí. Mansell ze současné éry F1 nezatracuje vše, v některých směrech dokonce mluví o "fantazii", ale klesající počet vozů na startovním roštu už se dle jeho názoru blíží hraně. Dalším malérem je podle dvaašedesátiletého Brita malý počet výrobců motorů.

"Co se týče vývoje vozů, je F1 fantastická, ale není dobré, když nemáte na tratích dostatek vozů. Chtělo by to 36-40 aut v kvalifikaci a šestadvacet monopostů na startovních roštu. Ten není naplněn a tím také klesá konkurence. Nikdo nemá potřebu se víc snažit," vysvětluje Mansell a dodává, že piloti vlastně nemusí až tolik bojovat o pozice, protože většinou mají místo na startu jisté a kdyby ne, tak pořadatelé rádi udělí výjimku, aby jim na startu nějaké to auto neubylo.

Přesně takhle vypadaly stupně vítězů v Mexiku 1992. | foto: Williams F1 Team

"Chybí boj o startovní pozice, ta rvačka zuby nehty, aby pilot byl mezi kvalifikovanými. Tohle opravdu potřebujeme, stejně jako bychom měli mít i více výrobců motorů. Ale já věřím a chci věřit, že F1 bude zase »mocná«. A mohlo by to být už za dva roky, až vstoupí do hry nová pravidla. Ti nejlepší pak mohou ještě navýšit své kvality, ukáží svou osobnost," domnívá se Mansell.

"Auto nemusí být ideální, pneumatiky mohou selhat, tak se může o to víc projevit pilotova dovednost. Tedy dovednost, hlavně osobnost. S většími pneumatikami můžeme volit v zatáčce hned několik stop, s menšími vlastně jen jednu," dodává Mansell, který jel naposledy Grand Prix F1 před více než dvaceti lety - ve Španělsku na McLarenu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy