Aerodynamika patřila dlouhodobě mezi největší zbraně Red Bullu. Konstruktérský mág Adrian Newey dokázal své vozy postavit na jedničku. Platilo to ještě loni, kdy Red Bull na technických tratích typu Maďarska exceloval.
Jenomže letos je vše jinak. RB16 po stránce šasi a aerodynamiky nestačí. Důkazem budiž závod na Hungaroringu, který měl být pro rakouskou stáj místem útoku. Nebyl... Rudí býci se na okruhu, jež jim dřív vyhovoval, trápili. Mistrovský Mercedes se nacházel totálně mimo jejich dosah, ba co víc, lépe na tom byl i Racing Point a příliš vzdálené nebylo ani Ferrari, jehož letošní vůz je při vší úctě propadákem.
„Problém máme s aerodynamikou. Ještě to šetříme, teprve pak vám budeme moci sdělit víc. Nesedí nám tok vzduchu kolem vozu, částečně kvůli tomu, že nový nos po vzoru Mercedesu jsme okopírovali špatně," říká odborný poradce Helmut Marko.
„Alespoň už víme, kde nás tlačí bota. Tento fakt zohledňujeme při dalším vývoji. Nasazení nových součástek na vůz si si však vyžádá nějaký čas," dodává.
Ani pohonná jednotka přitom není silnou stránkou RB16. Mercedes totiž během zimy svůj agregát znatelně vylepšil, na což Honda nedokázala adekvátně reagovat. Výhoda německého motoru by se oproti tomu japonskému měla pohybovat řádově kolem čtyř desetin na kolo v kvalifikačním režimu.
„Proč Mercedes takhle otevřeně ukazuje svou dominanci? Ani za našich zlatých časů jsme nejezdili tak daleko před celým zbytkem startovního pole. Ecclestone a Mosley by nás hned přibrzdili," diví se Marko.