Ferrari zažilo v Rakousku bídný víkend. GP Štýrska ukázala v plné nahotě, jak nekonkurenceschopný SF1000 momentálně je. Příliš nepomohly ani nové díly, které italská stáj nasadila. To koneckonců potvrdil i šéf červených Matiia Binotto, jenž po zpackané sobotě prohlásil že, přínos vylepšení je zanedbatelný. Pokud vůbec nějaký je...
Jenomže to nebylo zdaleka vše. Komedie plná omylů v podání Ferrari pokračovala rovněž v nedělním závodě. Když se oba vozy po vzájemné kolizi vyřadily hned během prvního kola, byla celá Itálie na nohou. Ostatně tak je tomu vždy, pokud se Scuderii nedaří. Mnohými obávaný italský tisk pak národní chloubu opravdu nešetřil.
K víkendovým událostem u našich jižních sousedů řekl své taktéž bývalý technický ředitel Ferrari Ross Brawn. Zcela jistě má naprostá většina z nás v živé paměti dominantní období Michaela Schumachera, přičemž právě Brawn má na něm obrovský podíl.
„Na tenhle víkend musí bezpodmínečně zapomenout. Už kvůli tomu, že se jejich jezdci dopustili enormního hříchu. Jako šéf týmu tohle nechcete nikdy vidět. Ferrari navíc přivezlo nový balík, jehož nasazení po velké snaze uspíšilo, jenže vzájemná kolize je připravila o šanci na jeho analýzu," říká Brawn.
„Charles udělal dobře, že akceptoval vinu. Avšak to jim teď moc nepomůže. Inženýry v továrně čeká spousta práce, při které hudou navíc vystaveni výraznému tlaku italských médií. Tak je to u Ferrari v podobných případech vždy. Čeká je hodně práce, tohle nespraví jen tak ze dne na den," je přesvědčen Brawn.
Možnost na reparát dostane Ferrari už tento víkend, kdy se kolotoč Formule 1 přemístí do Maďarska. Místní trať je specifická svým klikatým charakterem, však se jí přezdívá Monako bez svodidel. K úspěchu zde potřebujete dobrý přítlak, přičemž Scuderia udělala v této oblasti podle svých slov solidní pokrok.
Jak se Ferrari na Hungaroringu povede?