Týmy kvůli pandemii Covid-10 musí kromě nošení roušek omezit počet zaměstnanců, kteří mohou cestovat na závody: nesmí jich přijet více než 80. Pro případ infekce některého z nich jako například Ferrari navíc vytvářejí vlastní sociální 'bubliny:' skupinky obou aut, které jsou od sebe co nejvíce odděleny.
Pro týmy to bude tedy náročnější během závodních víkendů úzce spolupracovat, některé práce v garáži také potrvají déle než obvykle. Nemělo by se to ale dotknout zastávek v boxech - ty by měly být stejně rychlé jako v minulosti.
"Máme teď vlastní limity, které byly určeny po celkovém počtu 80 lidí. Museli jsme tedy omezit zejména netechnické pracovníky. V důsledku toho činnosti v boxech a inženýrské činnosti nebudou tolik ovlivněny," popisuje Mekies.
"Trochu se to na nich projeví, jelikož se kvůli globální zodpovědnosti pokusíme vzít na závodní okruh co nejméně lidí bez ohledu na limit. Ale celkově neuvidíte velkou změnu v počtu lidí, kteří jsou zapojeni do zastávek v boxech či tamějších činností," pokračuje sportovní šéf Ferrari.
"Omezili jsme počty, abychom mohli co nejvíce věcí udělat vzdáleně. Jak víte, tak tady u Ferrari máme to, čemu říkáme 'paralelní boxy' - vzdálenou garáže, která podporuje naše činnosti. Proto všechno, co můžeme, děláme vzdáleně," poodhaluje Mekies.
"Jsem si jistý tím, že ostatní týmy a FIA to udělají podobně. Ale pokud jde o zastávky v boxech, tak tady uvidíte stejné činnosti," opakuje Mekies před prvním závodem, který se pojede příští týden v Rakousku. Bez víkendové přestávky budou následovat Velká cena Tyrolska na stejném místě a hned další týden Velká cena Maďarska na Hungaroringu.