Francouz Romain Grosjean patří k služebně nejstarším pilotům Formule 1 Jeho kariéra v královně motorsportu odstartovala sezonou 2009. Právě tehdy dostal šanci u Renaultu. Toho času coby velmi talentovaný nováček, jemuž byla předpovídána velká budoucnost. Však také slavil řadu úspěchů v nižších formulových sériích.
O jedenáct let později můžeme říci, že rodák z Ženevy nezklamal, leč žádného titulu, ani vítězství ve Velké ceně prozatím nedosáhl. I přesto je však vnímán jako kvalitní jezdec, který má celou řadu předností. Mezi ty největší patří znalost technických detailů, potažmo um dobře nastavovat vůz. Právě tyto dovednosti mu podle všeho zachránily sedačku u Haasu, na kterou cílil Nico Hulkenberg, jenž skončil po letošní sezoně v Renaultu.
Faktem je, že se v Grosjeanově kariéře vyskytla řada vrcholů i pádů. S Lotusem patřil ke štikám šampionátu, na druhou stranu se také dopustil řady chyb, které ho málem stály kariéru. Tou nejznámější je asi tvrdá havárie v belgickém Spa z roku 2012. Tehdy se zdálo, že je Grosjeanova kariéra coby pilota Formule 1 nenávratně ztracena.
Nestalo se. Po rozpadu partnerství s Lotusem, který následně odkoupil Renault zamířil Francouz do amerického Haasu. Tuto stáj reprezentuje dodnes, přičemž myšlenky na závodnický důchod ještě rozhodně nemá.
„Na jednu stranu už jsem myslel na konec kariéry, protože mám ještě celou řadu plánů, ale nebylo to nic konkrétního. Je mi 33. Myslím, že v tomhle věku jsem ještě pořád dost mladý. Je tu třeba Kimi, kterému je 40 a pořád jezdí skvěle,“ říká Romanin.
Třiatřicetiletý závodník si zkrátka svůj pobyt ve světě Formule 1 užívá a nechce na dané situaci nic měnit. „Rozhodně chci zůstat ve Formuli 1. Mou ambicí je zajistit si konkurenceschopný vůz, který bude schopen bojovat o čelo. Miluju tenhle svět, chci v něm zůstat,“ líčí Grosjean.