Před začátkem letošní sezóny budou mít týmy k dispozici méně testovacích dnů než obvykle - uskuteční se pouze dva třídenní testy (19. - 21. a 26. - 28. února), zatímco loni mohly kroužit po dráze třetinu více času. S tím stoupá úloha simulátoru při výzkumu a vývoji - a to je důvod, proč se většina týmů zaměřuje na jejich modernizaci.
Ferrari si kvůli tomu také nechává Pascala Wehrleina, jenž ve Formuli 1 kdysi závodil. Kromě účasti v šampionátu Formule E bude trávit spoustu času na simulátoru v Maranellu.
"Pro letošní rok mám stále zkušené jezdce. Pascal s námi tedy zůstává, máme však i další piloty, kteří možná nemají tolik zkušeností ve Formuli 1, ale na simulátoru strávili mnoho let," pochvaluje si šéf Ferrari Mattia Binotto.
"Naši simulátoroví jezdci jsou do týmu velmi dobře integrovaní. Simulátor je čím dál důležitější, proto do něj budeme v budoucnosti investovat," pokračuje. Ferrari letos navýšilo rozpočet pro svůj tým v F1, protože se kromě současného monopostu musí již věnovat také vozu pro rok 2021, kdy dojde k velkým změnám v pravidlech.
"Jsme připraveni investovat. Naštěstí automobilový byznys tyto investice může podpořit, nejen pokud jde o lidi, ale také v oblasti infrastruktury. Jedním příkladem je to, že stavíme nový simulátor," potvrzuje výkonný ředitel Ferrari Louis Camilleri.
Stáj z Maranella není jediná, která chystá takové investice: nový simulátor připravuje také McLaren, jenž se vrhl i na nový aerodynamický tunel. Aerodynamické oddělení a vybavení vylepšuje rovněž Renault či Racing Point, jenž dokončuje přístavbu nové továrny. Ta "nebude extravagantní, ale účelná," a počet zaměstnanců díky ní naroste z loňských 400 na šest stovek.