"Rychlost ukázala, že jsme mohli být nejlepší ze zbytku pole," mrzí šéfa Haasu

Kevin Magnussen v kvalifikaci v americkém Austinu | foto: Haas F1 Team

Letošní monopost Haasu prokazoval záblesky skvělé rychlosti, díky níž mohl končit za nejlepší trojicí. S vozem se týmu ale nakonec špatně pracovalo, situaci nepomohl ani nefungující velký balík vylepšení představený před Velkou cenou Španělska.

Do sezóny vstoupil americký tým velmi dobře - Romain Grosjean zajel v kvalifikaci na Velkou cenu Austrálie šestý a Kevin Magnussen sedmý nejrychlejší čas, dánský pilot se následující den v závodě dostal na šestou příčku a vybojoval prvních osm bodů.

Jeho závodní rychlost ale byla obvykle horší než ta kvalifikační, tým nedokázal udržet pneumatiky v tom správném pracovním rozmezí, což mělo vyřešit rozsáhlé vylepšení aerodynamiky dovezené do Barcelony. To ale nefungovalo, na což hned piloti poukazovali. Inženýři se ho však snažili držet a vylepšovat, nakonec se ke konci sezóny přeci jen vrátili k prvotní specifikaci vozu, s níž se v kvalifikaci v Brazílii oba vozy kvalifikovali opět do první desítky.

"Mohli jsme být na dobré místě. Nemáme koho vinit, pouze sami sebe, že jsme nezareagovali řádně a adekvátně, když jsme měli. Musíme se z toho zkrátka poučit a nevydat se stejnou cestou znovu. Jsem si toho dobře vědom. Snad příští rok začneme opět tak dobře, jak letos, ale ve vývoji budeme pokračovat," ohlíží se Steiner a lituje, že více nenaslouchal zpětné vazbě pilotů.

"Pro tým šlo o náročnou sezónu, nemůžeme ignorovat tvrdou práci všech... Auto jsme vždy provozovali tím nejlepším způsobem, jakým to šlo. Z osla nikdy neuděláte dostihového koně, ale zkoušeli jsme to," hodnotí jezdec Romain Grosjean.

Haas do sezóny vstoupil velmi dobře, pak se ale začal propadat | foto: Haas F1 Team

Jeho šéf nevěří, že by se jejich kvalifikační rychlost nějak moc změnila, kdyby pokračovali ve vývoji, ta závodní by však byla hodně odlišná: "Nemyslím si, že by šlo o půl sekundy, jde spíše o stabilitu v závodě. V tom jsme zaostávali, a to souvisí s vyšším přítlakem. Pokud byste tedy měli půl sekundy, pak bychom byli tam, kde v Melbourne - nejlepší ze zbytku [pole]."

Haas se místo toho postupně propadl ze čtvrtého na deváté místo mezi konstruktéry, přestože mohl těžit ze spolupráce s Ferrari a využívat tu nejsilnější pohonnou jednotku v poli. Osmá Alfa Romeo nasbírala dvakrát více bodů než americká stáj. V Brazílii se jeho soupeři navíc po divokém průběhu dostali na pódium - Toro Rosso skončilo druhé, McLaren třetí.

"Myslím, že to je pro sport dobré, když se tito lidé dostanou na pódium. Je to samozřejmě i frustrující, měli jsme tam být my, ne oni. Nezlobím se na ně. Dostali šanci a využili příležitosti, my nikoliv. Můžeme si za to sami," uznává Steiner.

"Nemůžete je z toho obviňovat, protože odvedli lepší práci. Je to tak, že se musíme podívat v zrcadle sami na sebe, a ne na to, co udělali ostatní. Musíme být stejně dobří jako oni, ale nemůžeme říct, že tam neměli být. Udělali tu správnou věc. Na počátku tak dobří nebyli, ale předběhli nás. To, co jsme udělali my, nebylo správné. Musíme být sami k sobě brutálně upřímní," dodává šéf Haasu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy