Prost o cestě Renaultu. Kdy bude francouzská automobilka vyhrávat?

Alain Prost a Cyril Abiteboul v kvalifikaci v Baku | foto: Renault Sport F1

Letošní sezona se Renaultu nevydařila podle očekávání. Francouzský tým chtěl zmenšit ztrátu na nejlepší tři, jenže místo toho zřejmě přijde i o 4. místo v Poháru konstruktérů. Alain Prost hledá důvody nezdarů.

Renault se před letošním ročníkem netajil zase o kousek většími ambicemi. Francouzská automobilka posílila takřka na všech možných postech. Čímž si chtěla pomoci v boji s nejlepšími týmy. Jejím záměrem bylo především přiblížení se velké trojce, tedy Mercedesu, Ferrari a Red Bullu. Nyní, dva závody před koncem aktuální sezony 2019 už víme, že se to nepodařilo. Ba co víc, francouzský tým pravděpodobně ani neobhájí čtvrté místo v Poháru konstruktérů. K tomu má nejlépe nakročeno Mclaren. Ve Francii proto panují nemalé rozpaky. Celkovou situaci se pokusil shrnout Alain Prost.

„Měli bychom alespoň na konci sezony dosáhnout nějakého dobrého výsledku, to by bylo dobré pro celkovou morálku týmu. Myslím, že po většinu letošní sezony jsme měli slušnou formu, ale občas jsme se nevyhnuli různým incidentům v prvních zatáčkách a tak podobně. Možná, že mít o trošku víc štěstí, tak jsme mohli bojovat s McLarenem těsněji.“ Je třeba ale také zmínit diskvalifikaci ze závodu v Japonsku. Renault byl právě tímto způsobem potrestán za používání nelegálního brzdového systému i tyto body týmu momentálně citelně chybí.

„Víme, jak na to jsme. Ale je těžké to vysvětlit lidem zvenku. Naše situace navíc stále není stabilní, protože naše organizace neustále prochází změnami. S ohledem na budoucnost však nejsem vůbec pesimistický, jen ještě chvíli potrvá, než budeme tam, kde chceme být,“ přidává čtyřnásobný mistr světa.

Daniel Ricciardo v kvalifikaci v americkém Austinu | foto: Renault Sport F1

Francouz se také vrací k posledním závodu v Austinu. Ten byl pro Renault velmi dobrý, neboť oba jeho vozy skončily na bodech. Týmu se navíc podařilo porazit svého úhlavního konkurenta, tedy Mclaren. „Závod v Austinu ukazuje, že občas může být rozdíl mezi podmínkami, které panují v kvalifikaci, a naopak v závodě. Věděli jsme, že bez jakéhokoli incidentu bychom mohli porazit Mclaren. S Nicem jsme možná trošku otáleli se zastávkou, měli jsme pocit, že strategie jedné zastávky bude ideální. Bylo trochu překvapením, že jsme museli stavět dvakrát, ale je opravdu fajn, že jsme s oběma vozy skončili na bodech,“ líčí Prost.

Dodejme, že další inženýrskou posilu získal Renault v osobě Pata Frye. Zkušený anglický technik dříve pracoval pro Mclaren či Ferrari. V Enstone si od něj hodně slibují.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 10 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy