Nová pravidla pro sezonu 2021 jsou schválena. Co se změní a co zůstane stejné? + VIDEO

Koncept monopostu pro sezónu 2021 | foto: Formula1.com

Formule 1 dnes oficiálně představila zásadní body chystaných změn pravidel pro sezonu 2021. Co se změní a co zůstane zachováno?

Formule 1 dnes vstupuje do nové éry. Špičky tohoto sportu představily prostřednictvím tiskové konference znění revolučních pravidel, která vejdou v platnost počínaje sezonou 2021.  Důležitou informací už je ono samotné schválení. Do poslední chvíle se totiž nevědělo, zda celý záměr revidovaných regulí neztroskotá.

Prvním bodem je potvrzení rozpočtového stropu ve výši 175 miliónů dolarů. Ross Brawn si od tohoto kroku slibuje, že vítězit bude tým, který dokáže své peníze nejlépe využít, nikoliv tým, jenž jich má nejvíce.

Koncept monopostu pro sezónu 2021 | foto: Formula1.com

Je však celá řada aspektů, které se do zmíněného rozpočtového stropu započítávat nebudou. Jde například o platy jezdců, výdaje na marketing atd.   Minimální hmotnost vozu i s jezdcem vzroste ze 743 kg na 768 kg.

Od roku 2021 je v plánu zavádění ekologičtějšího paliva. Podíl obnovitelných složek má v tomto roce dosahovat dvaceti procent, přičemž bude postupně ještě růst. Změn se dočkáme rovněž v oblasti převodovek. Jejich vývoj má být zmrazen s tím, že je bude možno jednou během pěti let výrazněji přepracovat. Rozměry a s tím související věci budou stanoveny pravidly. Možnost jednotného dodavatele převodovek byla smetena ze stolu.

Dalším cílem je snížení výdajů za motory. Toho by se mělo docílit standardizací některých součástek a omezením využívaných materiálů. Motory by měly být také těžší. A nejen motory. Ross Brawn slíbil, že nové vozy budou robustnější, podle něj se má drasticky snížit procento odlomitelných součástek a tak dále.

Rapidně se má zmenšit procento přítlaku, jež jezdec ztratí při jízdě za jiným vozem. Momentálně má jezdec při jízdě za svým konkurentem cca 50 procent přítlaku, s novými vozy by měl disponovat osmdesáti procenty přítlačné síly. To by mělo významně usnadnit předjíždění a jízdu v závěsu.

Závodní víkend bude smrštěn do tří dnů. Čtvrteční program se tedy přesune na pátek, avšak množství jízd na kruhu se toto opatření nedotkne. Měla by být ustanovena povinnost závodit se specifikací vozu, která absolvovala technickou přejímku. Nebude tedy možné cokoliv v tomto ohledu na poslední chvíli měnit. Možnost testování vývojových dílů, jak už bývá zvykem pro páteční tréninky samozřejmě zůstane zachována.

Jsme opravdu rádi, že technická i finanční pravidla byla vyřešena při jednom. Dává nám to prostor na další kroky. Našim cílem je ekonomicky udržitelný, poutavý a bezpečný sport," Řekl prezident FIA Jean Todt.

Koncept monopostu pro sezónu 2021 | foto: Formula1.com

Základní platforma nových regulí už tedy zná svou podobu. Během následujícího období samozřejmě ještě může dojít k určitým úpravám. O dalších novinkách Vás budeme informovat.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 24 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy