Záběry přímo z kokpitu Vettelova vozu byly jednoznačné - vůz se ještě předtím, než zhasla startovací světla, pohnul kupředu. Vettel okamžitě reagoval a tím přišla jeho nejlepší startovní pozice vniveč, protože vzápětí se kolem něj přehnal Bottas a do první zatáčky vjel na bodované pozici, zatímco Sebastian měl co dělat, aby své místo obhájil před Leclercem a Hamiltonem.
Proč tedy nebyl provinivší se pilot penalizován jako před dvěma týdny zmíněný Kimi Räikkönen, jak to ostatně široce komentují naši čtenáři v diskusi pod závodním reportem? FIA uvedla vysvětlení, že německý jezdec dle jejího posouzení neopustil startovní mřížku a vůz dokázal zastavit dříve, než byl závod oficiálně odstartován.
"Komisaři zkontrolovali jako důkazní materiál videozáznam a posoudili i přenos dat od dodaného a schváleného transpondéru FIA, který je umístěn na každém vozidle. Video určitý pohyb nesporně prokázalo (míněna kamera ve Vettelově voze), ale ten byl v rámci povolené tolerance startovního systému F1," uvádí se v odůvodnění, proč se v průběhu 14. kola objevila na obrazovkách zpráva, že ohledně Vettela neproběhne žádný další opravný prostředek. Pokud opravdu byly záznamy dodané špičkovou technologií průkazné, nelze se divit, že k postihu nedošlo.
Vettel uznal, že se jednalo o nedostatek z jeho strany: "Světla svítila dlouho, ale byla to moje chyba. Následně jsem ztratil dynamiku, takže to nakonec bylo všechno ještě horší než jenom zpackaný start." Odmítl rovněž spekulace, zda by vyhrál, kdyby se tak nestalo.