Mercedes v dodávkách motorů McLarenu spatřuje i riziko

Mercedes poskytne své motory McLarenu, přibude mu tvrdý soupeř | foto: Mercedes AMG F1 Team

Šéf Mercedesu Toto Wolff připouští, že dohoda s McLarenem na odběr pohonných jednotek pro tovární tým představuje také určité riziko, pokud jejich nový zákazník bude odvádět dobrou práci.

McLaren se po příští sezóně vrátí k motorům Mercedes, s nimiž jezdil až do roku 2014. Během náročného období s Hondou a poté s Renaultem zatím na vítězství ani pódium nedosáhl, po změně v roce 2021 by však podle Wolffa mohl být pro jeho tým hrozbou.

"Nová éra začne v roce 2021 s vyrovnanějším polem, větším soutěžením a věříme, že z pohledu pohonný jednotek se toho při tomto cvičení ještě více naučíme, když budeme mít konkurenceschopnější zákazníky kromě současných dvou," poukazuje na Racing Point a Williams, jež svými motory zásobují.

"McLaren hodnotíme jako velmi silný tým. Kroky, jež Zak [Brown] a Andreas [Seidl] započali, rozhodně vypadají velmi slibně. Výhody převažují nad potenciálními deficity pramenící z budoucího boje proti tvrdému soupeři, jako je McLaren," pokračuje Wolff.

Vrátí se McLaren s motory Mercedes na vítěznou vlnu? | foto: F1NEWS.cz

Stáj z Wokingu se zlepšuje a do budoucna kromě změny motorů chystá také obrovskou investici do nového aerodynamického tunelu. Její vedení ji chce prosadit mezi špičku, aby mohla znovu bojovat o vítězství a mistrovské tituly.

"Naučili jsme se, že mít v poli více pohonných jednotek je pro nás výhodou.  Možná s tím souvisejí určité procesní a logistické otázky, protože všichni je chtějí dostávat ve stejný okamžik, ale výhledově s tím souvisí více výhod," domnívá se šéf Mercedesu.

Ten bude mít od roku 2021 tři zákazníky, zatímco Renaultu nezůstane žádný. "Souvisí s tím i finanční výhoda, jde tedy i o otázku cashflow, který pomůže po stránce pohonných jednotek. Celkově to má hodně pozitiv," říká Wolff.

"A také jedno riziko: pokud McLaren bude odvádět dobrou práci, budou na nás tvrdě tlačit. A možná nás pro nás budou měřítkem ve smyslu toho, že se bude dát říct: 'Jde o stejnou pohonnou jednotku a vy, kluci, neodvádíte dost dobrou práci!' Ale my jsme nyní po sedmi letech v hybridní éře na tento krok připraveni," dodává.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 73 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy