Ferrari vstupovalo do aktuální sezony s cílem získat mistrovský titul. To se italské stáji povedlo naposledy v letech 2007, respektive 2008. Pokud bereme do úvahy šampionát jezdců i konstruktérů. Od té doby však jako když utne. Před ročníkem 2019 převzal vládu nad závodním týmem Mattia Binotto.
Konstruktéři zvolili při vývoji současného vozu celkem radikální cestu, ta klade značný důraz na nízký odpor a vysokou maximální rychlost. Koncept se ale ukázal být krokem zpět. V Maranellu zkrátka chybí přítlak, což se projevuje na tratích, kde je velké množství zatáček. Negativní dopad má tento fakt rovněž na práci s pneumatikami. Rudý vůz je jednoduše nedokáže dostat do optimálního provozního rámce, přesněji řečeno dokáže pouze v minimu případů.
Mercedes je na tom o poznání lépe. Jeho vize při tvorbě letošního stroje se ukázala jako správná. Vůz je zaměřen na zisk maximálního možného přítlaku. V kombinaci s již tradičně solidní pohonnou jednotkou a zaběhlým týmem to znamená aktuální dominanci, kterou Stříbrné šípy tento rok disponují.
Největší šance Ferrari k prvním letošním vítězstvím měla přijít ve Spa a na Monze. Oba okruhy vyžadují výkon motoru, což je největší letošní zbraní rudých vozů. A stalo se. Scuderia dvakrát triumfovala díky Charlesi Leclercovi, to alespoň trochu zmírnilo rozpaky z letošní nepodařené sezony.
Svou predikci pro zbylé závody přidává boss Mattia Binotto „Byli jsme si vědomi toho, že Spa a Monza by pro nás mohly být dobré. Je jasné, že dopředu nebylo nic dané, bylo ovšem zřejmé, že jde o okruhy s dlouhými rovinkami, které vyžadují vysoký výkon motoru, to bylo pro nás důležité,“ vrací se Švýcar ke dvěma triumfům své stáje a pokračuje výhledem na další závody.
„Čekají nás tratě, které jsou svojí charakteristikou podobné těm v Bahrajnu nebo Kanadě, kde jsme měli velkou šanci vyhrát. Ale čekají nás také okruhy, kde se výrazněji projeví slabiny našeho vozu, na nich zřejmě o vítězství bojovat nebudeme,“ dodává.
Mezi místa, kde se rudým patrně dařil nebude patří i Singapur, což si myslí i sám Binotto „Okruhy jako je ten v Singapuru jsou takové, že výkon motoru na nich není příliš důležitý. Nesmíme nicméně promarnit žádnou příležitost, jak se stalo na začátku sezony. Osobně si myslím, že to pro nás ve zbylých závodech může být podobně dobré jako v úvodní části ročníku", uzavírá.