Motor Sainze je v pořádku, Norrise čeká penalizace. Mercedes má o nové specifikaci pochybnosti

Odhalený Mercedes s motorem | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Motor Renault z monopostu Carlose Sainze je po poslední poruše v Belgii v pořádku, ale jeho týmového kolegu z McLarenu Landa Norrise čeká v Monze výměna a penalizace. V nejistotě ohledně své nové specifikace je Mercedes.

Situace s motory Renault u McLarenu
Sainz musel kvůli problému s pohonnou jednotkou odstoupit už po jednom kole Velké ceně Belgie, zatímco Norrise zradila v tom posledním poté, co po celý závod pohodlně držel páté místo. V Monze bude muset nasadit nový motor, což ale McLaren tolik nebolí, protože to v tomto podniku stejně plánoval.

U Španěla v druhém McLarenu by měl být po závadě v pořádku, proto jej nasadí v pátečních trénincích. "Už víme, v čem byl problém. Důležitou zprávou je to, že je motor v pořádku a budeme jej moci v trénincích znovu použít. Uvidíme pak, jak to půjde," prozradil Sainz v Itálii.

Očekává se, že po pátečních trénincích přejde na specifikaci C Renaultu, kterou si vyzkoušel v pátek v Belgii, v závodě ale přešel na specifikaci B. Béčko měl v závodě ve svém monopostu také Norris, jeho motor však již znovu použít nepůjde, proto jej za nasazení nového čeká trest.

Lando Norris kvůli motoru Renault musel svůj McLaren odstavit těsně před cílem | foto: McLaren

"Přišli na problém, mají pro tento víkend opravu. Nejde o nic, co by se dříve už přihodilo. U Renaultu pracují na všem. Chtěl bych říct, že se to už znovu nestane a že nebudeme mít žádné problémy, zaručit to ale nemohu," komentuje Norris.

Mercedes na vážkách
Stříbrné šípy nasadil v Belgii 3. specifikaci své pohonné jednotky, kterou označuje jako Fáze 3, ve všech 6 vozech. Problémy s ní ale měli Sergio Pérez u Racing Pointu i Robert Kubica u Williamsu. Ti v Monze zůstanou u předchozí verze, jelikož Mercedes z kapacitních důvodů nestihl narychlo připravit další dva motory nové specifikace - vyrobil jich pouze šest plus nějaké náhradní díly. S tou novou (ze Spa) bude pokračovat zbylá čtveřice pilotů: Valtteri Bottas a Lewis Mercedes z tovární týmu a George Russell (Williams) s Lancem Strollem (Racing Point).

Po rozsáhlém prošetřování potíží v Brixwothu nalezli určité odpovědi, podle sportovního ředitele Tota Wolffa ale situace ještě není úplně jasná: "Trochu tomu rozumíme. Měli jsme pět dní na to, abychom se na to podívali, a máme náznaky toho, co se přihodilo. U takových věcí můžete určitá rizika samozřejmě zmírnit, ale ještě to není zcela zanalyzováno."

Toto Wolff je opatrný, piloti Mercedesu nicméně věří, že budou moci využívat plný výkon nové specifikace | foto: Pirelli

Dotkne se to jejich výkonnosti v Monze? "To zatím není úplně jasné. Budeme to vědět poté, co je proženeme po dráze. Stále jde o neznámou, musíme je v 1. tréninku prohnat," odpovídá Wolff nejistě.

Piloti však na tiskové konferenci zněli sebevědomě: "Nemám žádné obavy. Motorové oddělení odvádí neuvěřitelnou práci. Posledních šest let se držíme na špici této technologie. Jsme lídři a všichni se nás už roky snaží dohnat," řekl úřadující mistr světa Lewis Hamilton.

"Momentálně z toho, co jsem dnes na schůzkách slyšel, neexistují před dalšími částmi žádné obavy. Myslím, že všechno pochopili a že bychom měli být schopni jezdit na plný výkon. Takže momentálně žádné obavy," dodává jeho týmový kolega Valtteri Bottas.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy