Verstappen je pro Hondu velmi důležitý, přiznává její šéf

Max Verstappen na pódiu po GP Španělska | foto: Red Bull Content Pool

Max Verstappen hraje velmi důležitou roli v plánech japonské automobilky pro Formuli 1, připouští sportovní šéf Hondy Masaši Jamamoto. Cení si jeho talentu, zpětné vazby i přitažlivosti pro média a fanoušky.

Jeho úspěch v Rakousku Hondě přinesl první vítězství od jejího návratu do F1 v roce 2015 a posílil šance na to, že v této sportovní sérii zůstane i po roce 2020. Podle Jamamota je Verstappenův talent klíčovým pro výtečné výsledky Red Bullu s Hondou, které dosáhli před letní přestávkou - včetně další výhry v Německu a pole-position v Maďarsku.

"Pro nás je velmi důležitý. Je to moc důležité mít takového jezdce, jako je on. Zaprvé, je velmi dobrý v samotném ježdění. Je velmi dobrý v komunikaci s inženýry," chválí šéf Hondy mladého Holanďana.

"Je velmi dobrý v analýze dat, kromě jeho ježdění. Dokáže poskytnout přesnou zpětnou vazbu, pokud jde o šasi a motor, takže je výtečný," pokračuje dále Jamamoto. Verstappen je v šampionátu třetí před oběma piloty Ferrari, přičemž mu na Valtteriho Bottase z Mercedesu schází jen 7 bodů.

Honda si moc pochvaluje spolupráci s Maxem Verstappenem a jeho zpětnou vazbu | foto: Red Bull Content Pool

Kromě dvou vítězství, pěti pódií a jednoho pole-position v úvodních 12 závodech nasbíral o 76 bodů více než loni, kdy měl za zády motor Renault. Francouzského výrobce ke konci loňského roku často kritizoval, když vztah mezi nimi zhořkl. Hondu letos pouze chválí, což Jamamoto přičítá dobrému prvnímu dojmu, který na něj učinili svou továrnou při jeho návštěvě před 2 roky.

"Když Max přijel do továrny Hondy v Sakuře v roce 2017, tak to vypadalo, že zařízení na něj hodně zapůsobila. Líbilo se mu tam. Možná získal dojem, že s Hondou může něčeho dosáhnout. Možná měl ten pozitivní pocit, což ovlivňuje jeho chování," přemýšlí sportovní šéf japonské automobilky.

"Na Maxovi je skvělé i to, že ho mají v oblibě média a fanoušci. To je pro jezdce velmi důležité," vyzdvihuje Jamamoto. Max je marketingově velmi atraktivním zbožím, což pozorují také u nich doma v Japonsku: "Už jsme v Suzuce připravili tribunu Red Bull / Toro Rosso Honda. A již jsme prodali kolem 15 000 míst," dodává.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 266 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy