Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

Společná fotografie pilotů F1 | foto: Red Bull Content Pool

Jak vypadají vnitrotýmové duely po první části sezóny, která před letní přestávkou obsahovala 12 závodů? Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal? Podíváme se na oficiální statistiku Formule 1, v níž se zaměříme na kvalifikace i závody.

V hodnocení týmových kolegů budeme sledovat počet lepších umístění v kvalifikacích a v závodech i množství doposud nasbíraných mistrovských bodů.

U prvních tří týmů (Mercedes, Ferrari a Red Bull) se zaměříme na počet pódiových umístění, u zbytku pole budeme sledovat, kolikrát se týmovým kolegům v sobotu podařilo postoupit do poslední fáze kvalifikace.


Mercedes

Lewis Hamilton suverénně vede šampionát, doposud nasbíral o 62 bodů více než Valtteri Bottas. Fin se nicméně celkem drží v kvalifikacích, oba piloti si navíc v závodech připsali dvě nejrychlejší kola. V závodech je čtyřnásobný šampion jasně lepší, postaví Mercedes příští rok po jeho bok Estebana Ocona?


Ferrari

Nováček Charles Leclerc drží se zkušeným Sebastianem Vettelem v kvalifikacích remízu, Němec ale ve velkých cenách dojíždí dvakrát častěji před svým kolegou. K tomu nicméně párkrát pomohla týmová režie, mladý Monačan dva závody svou chybou nedokončil (Německo a Monako).


Red Bull

V rakouské stáji je situace naprosto jasné - Verstappen zdrtil Gaslyho, jenž se nedokázal sžít s novým vozem, že ho vedení vyměnilo za Albona z Toro Rosso, což nám trochu zkomplikuje srovnání na konci roku. Francouz předčil Maxe pouze v jedné kvalifikaci a v jednom závodě, na kontě má o o hrozivých 118 bodů méně, což se odráží také v šampionátu konstruktérů neúspěšným bojem s Ferrari.


McLaren

To McLarenu sázka na nováčky vyšla - zkušenější Sainz sice v závodech třikrát častěji končí před Norrisem, ten je ale podstatně úspěšnější v kvalifikacích. Španěl získal více než dvojnásobný počet bodů a oba svému týmu pomohli dostat se na pozici nejlepšího týmu ze zbytku pole.


Toro Rosso

V kvalifikacích mezi piloty stáje z Faenzy není rozdíl, v závodech se nicméně projevují větší zkušenosti Kvjata, jenž nasbíral o 68 % více bodů než Albon, v Německu dokonce vystoupla na pódium. Thajský nováček ale předvádí ve své první sezóně výborné výkony, čímž si vysloužil letní povýšení k Red Bullu místo již zmiňovaného Gaslyho.


Renault

Ricciardo zřejmě neprožívá tak vydařenou sezónu, v jakou doufal po svém přestupu z Red Bullu. I přesto je v novém týmu tím lepším, Hülkenberga předčí v kvalifikacích (8:4) i v závodech, v nichž dojel 7krát před svým týmovým kolegou a získal o 5 bodů více, byť třikrát musel předčasně skončit.


Alfa Romeo

Giovinazzi k sobě letos dostal k sobě silného soupeře v podobě Räikkönen. Ten v závodech jasně dominuje, když dojel 11krát před svým mladším kolegou a nasbíral 31 bodů proti jedinému bodu Itala.


Racing Point

Stroll na svého týmového kolegu ztrácí, což jde vidět z kvalifikačního debaklu 1:11 i absence alespoň jednoho postupu do Q3. I když dojel pouze v jedné třetině závodů před Pérezem, tak jej bodově předčí díky čtvrtému místu z Německa.


Haas

U americké stáje často vidíme souboje na ostří nože, což několikrát skončilo vzájemnou kolizí a poškozením vozu. Vedení proto vážně přemýšlí o změně své jezdecké sestavy. Za kratší konec tahá v kvalifikacích i v závodech Grosjean, je však potřeba zmínit, že polovinu z dosavadních 12 závodu nedokončil.


Williams

U Williamsu zcela propadl Kubica, který s nováčkem Russellem projel všechny kvalifikace. Jen v jediné velké ceně skončil před svým o 13 let mladším týmovým kolegou - v Německu, kde jim za deště odpadlo 7 soupeřů. Dojel tam desátý a vybojoval zatím jediný bod Williamsu. Brit působí i s nekonkurenceschopným vozem velmi dobrým dojmem, k Mercedesu, jemuž patří, se ale příští rok stejně nepodívá - pokud by se rozhodl zbavit Bottase, pak dá spíše přednost Oconovi.

.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 15 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy