Ferrari letos disponuje patrně nejsilnějším motorem ve startovním poli, alespoň se tak vyjadřují ostatní výrobci. Výhoda červených spočívá zejména v kvalifikačním módu, k čemuž se pro AMuS vyjádřil jeden z inženýrů Mercedesu: „Ferrari může během daných kvalifikačních kol využít k dobru zhruba až 40 koní.“
Zmíněný technik německé stáje se přitom odvolával na data získaná z GPS. Tento dodatečný výkon však Scuderia údajně ještě nikdy nevyužila v nedělním závodě, což je pro konkurenční týmy dosti zarážející.
„Do této doby jsme ještě ani jednou nezažili, aby Ferrari tento výkon využilo i v neděli. Nestalo se tak dokonce ani při předjíždění nebo bránění pozice. V porovnání s námi ztrácí během závodu mnohem více výkonu,“ pokračuje zdroj z Mercedesu.
Psali jsme
Pravdivost tohoto tvrzení podporuje rovněž fakt, že jezdci Ferrari jsou mnohem častěji na předních příčkách v tabulce maximálně dosahovaných rychlostí v sobotu čili v kvalifikaci než v neděli.
Italové letos navíc zápasí s nedostatečným přítlakem svého vozu. To má za následek nižší odpor na rovinkách, z čehož vyplývá vyšší maximální rychlost. Na druhou stranu to znamená problémy se správným zahřátím pneumatik na ideální provozní teplotu. Technický tým Ferrari se tak snaží najít více přítlaku, to bude v konečném důsledku znamenat také snížení maximálně dosahovaných rychlostí.
V Maranellu navíc probíhá restrukturalizace. Mattia Binotto se snaží svůj tým inženýrsky posílit, protože cítí potřebu větší technické podpory. Z Alfy Romeo se tak brzy vrátí Simone Resta, jenž by měl mít primárně na starosti vývoj vozu pro revoluční sezonu 2021.
Navíc média spekulují o příchodu Alda Costy. Bývalý technický ředitel Ferrari byl propuštěn kvůli neuspokojivým výsledkům během sezony 2011. Posléze našel útočiště u Mercedesu, kde zastává pozici hlavního designéra. Nyní by se mohl znovu obléci do rudého.