Pirelli přes četné stížnosti od týmů nedostalo ani jeden požadavek na změnu pneumatik. Na čem zapracuje?

Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2019 | foto: Pirelli

Stížnosti na pneumatiky ze strany týmů slýcháváme často, Pirelli však nedostalo ani jeden oficiální požadavek na úpravu směsí či konstrukcí. Co by mělo změnit?

Letos přišel italský výrobce s pneumatikami, kterou jsou o 0,4 mm užší, aby zabránil jejich přehřívání a tvorbě puchýřů. A Mercedes, který je se svou koncepcí maximálního přítlaku dokáže nejlépe zahřívat, zatím vyhrál všech sedm závodů.

Proto je Pirelli kritizováno i velkými týmy, které požadují návrat loňských konstrukcí, protože s nimi nedokážou pracovat. Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko dokonce prohlásil, že jsou dělány na míru Mercedesu, jenž se loni jako jediný trápil s puchýři.

Pirelli by je však v průběhu sezóny mohlo změnit pouze tehdy, pokud by byly při jejich používání byla ohrožena bezpečnost. Jinak by to musela požadovat FIA či alespoň 7 z 10 týmů. Oficiálně se však zatím neozval nikdo.

Mercedes dominuje více než v minulosti, soupeři se s tím těžko vyrovnávají | foto: Pirelli

"Je úplně jasné, jak může během sezóny dojít k úpravě konstrukce či směsi. Nedostal jsem zatím žádný požadavek. Pokud bych dostal nějaký rozumný, tak bychom jej zvážili. Zvážili bychom, co je třeba u pneumatik změnit, a prodiskutovali bychom to s FIA," komentuje šéf Pirelli Mario Isola.

"My, Pirelli, můžeme upravit konstrukci nebo směs, specifikaci pneumatik, jen kvůli bezpečnosti. Momentálně ale nepanují žádné obavy o bezpečnost. I kdyby zaslal požadavek FIA, tak upřímně nevím, co bych v něm napsal, protože nevidím žádný důvod ke změně z pohledu bezpečnosti. Fakt ne. Nemáme žádné obavy o bezpečnost," pokračuje.

Pirelli podle něj splnilo cíle, který byly společně s vedením F1, s FIA a s týmy stanoveny pro rok 2019, tedy eliminovat tvorbu puchýřů, snížit přehřívání, zvětšit rozdíly mezi směsi a rozšířit provozní rámec. Snad jen ta poslední jmenovaná věc by chtěla ještě vylepšit, jak přiznává Isola.

Mario Isola (vpravo) s vítězem kvalifikace na GP Bahrajnu Charlesem Leclercem | foto: Pirelli

Všechny týmy ale loni po závodě v Abú Zabí měly možnost si vyzkoušet letošní specifikace - každý dostal 20 sad. Přesto si nikdo z nich nestěžoval, nikdo se neozval ani během letošních dvoutýdenních předsezónních testů.

"Máme jasné a striktní procesy vynakládat stejné úsilí pro všechny týmy. To, jak navrhnou své auto, jak generují přítlak, jak navrhnout zavěšení - to je jejich práce. My ještě musíme zapracovat na provozním rámci, ale větší část úkolu jsme zvládli a teď to je na nich, aby generovali energii," dodává Isola.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 42 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy