Nejlepší zastávky předváděli mechanici Red Bullu, kteří stihli přezout Verstappena v 34. kole závodu za 2,15 sekundy a Gaslyho o 15. kol dříve za 2,19 sekundy.
Druhým nejrychlejším týmem bylo v Šanghaji Ferrari - Vettela v 35. kole odbavilo za 2,29 s a "dvojku" Leclerca v 22. kole za 2,8 s. Za strategii si ale Scuderia pochvalu nezaslouží - pozdní druhou zastávkou u mladšího ze svých pilotů jej připravila o čtvrtou příčku, ze které se pak radoval Verstappen.
Mercedes si potřetí ze tří letošních závodů dojel pro double, v rychlosti zastávek mu ale patří až 3. místo. Bottase v 21. kole zdržel 2,37 s a Hamiltona o kolo později 2,92 s. Krásnou souhru ale předvedl v 36. kole, kdy se nebál jít do rizika (chyba při přezutí prvního jezdce automaticky zbrzdí i druhého) a brilantně zvládl dvojzastávku.
Čtvrtým nejrychlejším týmem v boxech byl McLaren, po smolném prvním kole (do obou narazil Kvjat, za což dostal penalizaci, Toro Rosso ho později kvůli šetření pohonné jednotky stáhlo) stihl přezutí u Sainze i Norrise do 2,6 s.
Do závodu startovala většina jezdců na středně-tvrdé (C3) směsi, pouze 7 pilotů (Gasly, Giovinazzi, Grosjean, Hülkenberg, Magnussen, Ricciardo a Stroll) začínalo na měkké (C4).
Ta sice byla o sekundu na kolo rychlejší, pro závod se však kvůli výbornému poměru mezi výkonností a degradací hodila spíše středně-tvrdá. V neděli bylo o něco chladněji, což se dotklo výkonnosti tvrdé (C2) směsi (vyšší opotřebení předních pneumatik s negativním dopadem na výkonnost).
Většina se nakonec rozhodla pro strategii o dvou zastávkách, s jedinou si vystačili bodující Albon, Kubica, Pérez, Ricciardo, Räikkönen, třikrát se v boxech ukázali Norris, jenž měl kolizi v 1. kole, a Gasly, který se v závěru rozhodl "zdarma" si vyměnit pneumatiky a úspěšně zaútočit na nejrychlejší kolo Vettela. Zároveň byl nejlépe umístěným jezdcem startujícím na měkkých pneumatikách.
Verstappen byl v obou vlnách jako první v boxech, což se mu vyplatilo, protože díky tomu podsekl Leclerca. Pilot Red Bullu tím vždy přiměl soupeře k reakci.
Nejdelší stint předvedl na tvrdé směsi Ricciardo s Renaultem - vydržel na ní 37 z celkových 56 kol, tj. 66 % závodu. Na jedné sadě středně-tvrdých pneumatik toho nejvíce zvládl Kubica (26 kol), na měkkých trojice Albon, Gasly a Sainz - shodně 19 kol.