Nejrychlejší čas předvedl dnes Vettel, jenž o setinu překonal svého týmového kolegu Leclerca, který úspěšně kroužil ve čtvrtek. Mezi ně se dokázal prosadit Hamilton, Mercedes tak za Ferrari zaostal jen o 3 tisíciny sekundy. Čtvrtou příčkou potvrdil dobrou formu Stříbrných šípů Bottas, zaostal o 0,34 s - všichni pochopitelně na nejměkčí sadě (C5) pneumatik.
Nejlepší ze zbytku pole byl Hülkenberg s Renaultem, který na špičku ztrácel 6 desetin, za ním se řadí Toro Rosso a McLaren, jenž zažil po dlouhé době úspěšné předsezónní období.
Z dlouhých jízd se zdá, že Ferrari má před Mercedesem větší náskok, mistři světa jsou ale velkým týmem s rozsáhlými zdroji a je pravděpodobné, že v Melbourne jim budou vyrovnaným soupeřem. Z obou táborů zaznívají odlišné hlasy.
"Posledních pár dní bylo obzvlášť dobrých, zlepšujeme se každý den. Ale testy jsou testy - neexistuje žádná odměna za to, že jste v nich rychlí. Ferrari je nejrychlejší, čeká nás zatím ta nejtěžší bitva. Jejich tempo je momentálně velmi, velmi dobré. Výzva bude větší než kdykoliv dříve. Myslím, že potenciálně ztrácíme půl sekundy. Ale nevíme to přesně, protože všichni jezdí s odlišnými módy motorů a množstvím paliva. Jak jsme na tom opravdu, to se dozvíme až po 4 závodech," řekl Hamilton
Ale zatímco podle zástupců Mercedesu je Scuderia o půl sekundy napřed, podle technického ředitele Ferrari jsou si rychlostně velmi vyrovnaní - tak, jak to ukazují dnešní časy.
"Je milé se dozvědět, že podle Hamiltona jsme rychlejší. Věřím, že jsou velmi silní. Mercedes bude v Austrálii velmi silný a myslím si, že by to bylo naprosto špatné si myslet, že jsme rychlejší než oni. Nečekám, že budou za námi. Podle mě to bude velmi, velmi, velmi těsné," prohlásil Mattia Binotto.
Hamitlonův dnešní čas 1:16,628 na C4 směsi by byl po zohlednění pneumatik lepší než ty, které máme v tabulkách, ovšem trumfy drží Ferrari - Vettel dnes těsně před obědem zajel na C3 směsi 1:16,720 min, což by po korekci bylo něco kolem 1:15,6 min!
Red Bull by jim měl být nejblíže - alespoň podle Helmuta Marka jsou na tom jako Mercedes - Gasly mu vůz včera rozbil, na což doplatil poruchou převodovky i dnes Verstappen, proto nestihli zajet ani jedno kvalifikační kolo. Nadějemi černého koně sezóny naplňují závodní simulace i rychlost dceřiného Toro Rosso (Albon předvedl kolo za 1:16,882 min)
Rakouská stáj kvůli tomu ujela tento týden nejméně kilometrů ze všech - jen 1666,5. Mercedes naopak zvládl 2695,2 km, Renault 2457,8 km. Ferrari potřebuje vylepšit spolehlivost, protože z pohledu ujeté vzdálenosti je tento týden až osmé (1857,3 km).
Ve středu pole to vypadá na těsnou bitvu - zatímco min. týden vypadala velmi dobře Alfa Romeo, tak tento týden se zdají být špičce nejblíže Renault s Haasem, za nimi s menším odstupem Toro Rosso a McLaren. Mezi nejpomalejší patří Racing Point - ten ale pro Austrálii chystá velký balík vylepšení, a s velkou ztrátou Williams. Spekulace utne definitivně až sobotní odpoledne za 2 týdny v Melbourne, kdy již všichni budou muset ukázat své karty.
Z pohledu výrobců motorů tento týden nasbíral nejvíce dat Mercedes (6679,9 km) před Ferrari (6056,2 km), ti ale zásobují každý dva zákazníky, zatímco Renault (4450,2 km) a Honda (3775,2 km) mají kromě svých týmů pouze jednoho odběratele.
Souhrn obou týdnů
V přehledu uvádím nejrychlejší časy a použité směsi (podbarvení časů: C5 - sytě červená, C4 - světle červená, C3 - žlutá, C2 - bílá, prototypy - šedá) za všech 8 dní. Nejvíce kol odkroužil Hamilton: 638, což odpovídá úctyhodným 2969,9 km, nejméně naopak Fittipaldi (61 kol), ten se ale zapojil pouze první týden - pouze Haas dal prostor rezervnímu jezdci.
Z pohledu týmů je nejlépe připravený Mercedes, který za oba týdny ujel 5534,8 km - téměř o 900 km více, než druhé Ferrari. Třetí příčka patří Renaultu (4473,5 km), čtvrtá Toro Rosso (4352,4 km).
Mezi nejhorší patří naopak Red Bull (3877,6 km), Racing Point (2909,4 km) a Williams (2639,4 km), který začal kroužit až o dva dny později, protože svůj nový vůz nestihl dát včas dohromady.
Z výrobců motorů má nejvíce dat Ferrari (12 987,5 km), za ním se řadí Mercedes (11 083,6 km) a Renault (8 537,3) s Hondou (8 230 km).
Celkem týmy zvládly v Barceloně 40 838,315 km. Časy byly rychlejší, byť jsou letos vozy o 10 kg těžší.
Pneumatiky
Mezi směsmi jsou rozdíly kolem 0,6 - 0,7 sekundy, podle Pirelli budou na delších okruzích a při vyšších teplotách o něco vyšší. Se svými letošními pneumatikami je spokojeno, byť ta nejměkčí se moc pro Barcelonu nehodí. Kvůli nižším teplotám se týmy potýkaly s drolením, které by mělo s přibývajícími °C o závodních víkendech zmizet.