Sedmý den testů v Barceloně: Ferrari diktovalo tempo, Red Bull tvrdě boural

Charles Leclerc s Ferrari SF90 v Barceloně | foto: Scuderia Ferrari

Ve čtvrtek týmy společně před vypuknutím sezóny sedmý den testovaly se svými novými monoposty. Kromě dlouhých jízd došlo také na simulace kvalifikací a podstatné zrychlení. Jak to ve Španělsku probíhalo?

Nejrychlejší čas si připsal Leclerc s Ferrari na nejměkčí C5 směsi (1:16,231 min), i tak ale poté prohlásil, že mohl zajet podstatně rychleji. S odstupem 6 desetin za ním skončil Albon (1:16,882) s vozem Toro Rosso, třetí příčka patří Norrisovi (1:17,084 min) s McLarenem - všichni na C5 pneumatikách.

Nejvíce kilometrů ujel Russell s Williamsem - 651,7. Z pohledu týmu jich nejvíce dal zásluhou Hamiltona a Bottase dohromady Mercedes - celkem 840,6. Třetí příčka za Williamsem patří Ferrari (642,4 km), nejméně jich dnes zvládl kvůli havárii Red Bull - 302,6 km.


Průběh dne:

18:00 Konec předposledního dne.

17:55 Provoz obnoven, využívá toho Grosjean, jenž na C4 pneumatikách postupuje na 9. příčku - 1:17,854 min.

17:42 Stojí Leclerc s Ferrari, další přerušení. Ze zádi jeho Ferrari stoupá kouř.

17:17 Konečně se vrací Haas, Grosjean hned zajíždí časy kolem 1:18 min.

17:06 Zelená - týmy mohou opět na trať.

17:00 „Pracuji velmi tvrdě, máme toho před sebou hrozně moc a jako tým pracujeme dobře. Často je zvykem vyměnit lidi, když věci nefungují. Ale v F1 jsem zpozoroval, že ty nejsilnější týmy to nedělají. Každý problém v rámci týmu je příležitostí se něco naučit. Když máte problém, poučíte se a přeměníte to ve výhodu,“ uvádí technický ředitel Williamsu Paddy Lowe. Se svým týmem podle něj dokážou dokončit testovací program, přestože první dva dny scházeli. Se svým základem učinili velký krok kupředu, nechce ale komentovat, jak na tom jsou ve srovnání s ostatními.

16:55 Stojí Stroll s Racing Pointem v zatáčce č. 9. Do ničeho nenarazil, vypadá to na nějaký mechanický problém.

16:52 Další červené vlajky.

16:30 Bottas odpoledne zvládl 72 kol, slušná porce. Red Bull se už zřejmě neukáže, auto je úplně zdemolované. Ricciardo se mezitím posunul na 4. místo.

16:00 Haas stále nikde. Během obědové přestávky objevil problém s výfukem, Grosjean tak stále vyčkává. Magnussen dopoledne zvládl 53 kol.

15:43 Provoz obnoven, Leclerc, Stroll a Ricciardo míří na trať.

15:25 Red Bull dle záběr z kamer vypadá hodně rozbitý. Pilot je OK.

15:17 První červené vlajky dneška. Gasly bourá v rychlé zatáčce č. 9.

15:10 Týmy se věnují dlouhým jízdám, krouží pomaleji. Leclerc nad 1:23 min.

14:50 Mercedes je pozadu za Ferrari, ale Bottas věří, že zvládnou potíže se svým vozem W10 vyřešit: "Máme určitý druh problémů s vyvážením, což potřebujeme vyřešit. Na voze je spousta věcí, které stále můžeme zlepšit. le důvěřuji týmu. Byli jsme už dříve v obtížných situacích s vozem. Každá překážka je podle mě překonatelná. Věřím, že všichni opravdu pracují na tom, abychom byli v Melbourne v té nejlepší formě. Jestli to bude stačit na vítězství v závodech, to je momentálně neznámou."

14:37 Ricciardo se zapisuje časem 1:20,070 min, posouvá se před Bottase, který končí svůj první stint o 19 kolech na C3 pneumatikách.

14:25 Týmy kromě kroužení po dráze nacvičují v boxech také předzávodní procedury, které se budou odehrávat v dějišti velkých cen na roštu.

14:20 Bottas se zapojil na C3 pneumatikách, po 12 kolech čas 1:22,883 min.

14:05 Během pauzy s novináři promluvil Leclerc. Ferrari podle něj ani toto dopoledne nejezdilo naplno, snadno může zrychlit. Pokud jde o Red Bull a Mercedes, tak si není jistý, jak moc na to tlačí, ale kdyby si měl v prvním závodě vsadit na vítězství, šel by do Ferrari. Odpoledne chtějí začít závodní simulaci, což by jim mělo poskytnout jasnější představu o relativním pořadí týmů.

14:00 Začíná odpolední část. Bottas v ní u Mercedesu nahradí Hamiltona a Ricciardo u Renaultu Hülkenberga.

13:00 Šílené tempo nyní na hodinu zklidní obědová přestávka.

12:58 Ferrari ubírá další desetinku - 1:16,231 min na nejměkčí C5 směsi.

12:55 Inženýr jednoho z hlavní soupeřů Mercedesu prozradil, že podle jeho názoru vůz W10, s nímž testují tento týden, není vylepšením toho z minulého týdne, nýbrž alternativní specifikací - všechny povrchy jsou na něm nové. Věří, že Stříbrné šípy přemýšlejí o tom, že letošní sezónu odjedou v závislosti na okruhu s 2 různými koncepty.

12:45 Ferrari je znovu na čele, Leclerc překonává Albona 1:16,658 a 1:16,361 min. Dá se očekávat, že loňský čas pole-position tento týden padne.

12:25 Bottas o Ferrari: "Stále vypadají silně. Myslím, že musíme z našeho balíku dostat více výkonnosti, abychom s nimi mohli řádně závodit."

12:10 Pořadí na špici se mění s tím, jak týmy začínají tlačit na pilu. Leclerc 1:17,056, Albon 1:16,882 min.

11:30 McLaren nyní mění program - po sérii rychlých kol natankoval plnou nádrž a Norris krouží kolem 1:23 min - o šest sekund pomaleji než před chvíli.

11:00 Hamiltona na čele vystřídal Gasly a krátce na to Norris (1:17,838) a Hülkenberg 1:17,496 min.

10:30 Je Mercedes nešetrný k pneumatikám? "Závodní jízda odpoledne, byť byla podstatně rychlejší než závodní simulace, kterou jsme provedli, byla doprovázena drolením přední kol - něčím, co podle nás při rozhlédnutí se v boxové uličce může být příznakem letošního roku. V odolnosti vůči drolení musíme v příštích dnech dosáhnout pokroku, abychom se ujistili, že to dokážeme dobře zvládat, až začne závodní sezóny," uvedl včera technický ředitel James Allison. Potíže s drolením by se podle Pirelli mohly zmenšit s vyššími teplotami během závodů.

10:25 Ferrari přišlo na včerejší příčinu Vettelovy havárie: "Po podrobných kontrolách jsme přišli na to, že Sebův výjezd mimo trať způsobil ráfek kola. Ten byl poškozen pár sekund před nárazem cizím objektem." Scuderia v tu dobu zkoušela ráfek s výstupky pro lepší odvod tepla - řešení, s nímž přišel loni Mercedes.

10:00 Hamilton vystrkuje růžky 1:18,097 min na tvrších C2 pneumatikách, Albon s Toro Rosso ztrácí na měkčích C3 čtvrt sekundy. Mercedes je na tom tento týden rychlostně o poznání lépe.

9:20 Williams se svým měřícím aparátem:

9:10 Ranní kola Albona s Toro Rosso:

9:00 Ferrari změnilo plány, po včerejší havárii Vettela bude dnes celý den ve voze Leclerc, Seb se ke slovu dostane zase celý den. Původně chtělo dny mezi jezdce půlit, podobně jako to dělá Mercedes.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 33 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy