Šéfové F1 ustanovili několik pracovních skupin, jež měly za úkol zlepšit kvalitu závodění. Jednou z nich je Skupina výkonnosti vozidla, která funguje pod vedením Pata Symondse. Ten prozradil, že využívají simulátor, jež má pomoci architektům k navrhování lepších okruhů.
Poprvé jej využívají během přípravných prací na Velkou cenu Vietnamu, která se má jet v roce 2020. Tento nástroj se nyní využívá i k potenciálním úpravám již existujících okruhů - například Jas Mariny v Abú Zabí, kde sice všechno kolem vypadá pohádkově, ale závodění je obvykle nudné.
"Vytvořili jsme to, co považuji za první simulátor předjíždění na světě. Bylo to extrémně komplexní. Nasimulovat kolo zabírá několik hodin. Jde o velmi, velmi komplexní simulaci, obsahuje ale řádný model úplavu aut, bere ohled na vlastnosti povrchu a pneumatik a všechny tyto věci," popisuje Symonds.
"Teď ho používáme při navrhování nových okruhů a určitých úprav. Vietnam je první tratí, do které jsme se opravdu zapojili. Myslím si, že jsme byli schopni pochopit, co tam bude potřeba k dobrému závodění. Podle mě půjde o skvělý okruh. Má skvělé rysy a poskytne těsné závodění," domnívá se bývalý technický šéf Benettonu, Renaultu a Williamsu.
Pilot Lucas di Grassi nedávno navrhoval, že by se F1 v rámci zlepšení závodů mělo zaměřit spíše na různé stopy průjezdu zatáčkami. "To, co říká Lucas, je správné, obsahuje to spoustu hledisek. Ale opět zdůrazňuji, že za tím vším máme vědu, musíme mít doklady."
"Slyšel jsem spoustu teorií, jak dosáhnout toho, aby se auta mohl předjíždět. Všichni říkají, abychom jim dali více mechanické přilnavosti, slyšíte to znovu a znovu. Důkazem jsou vlastně mokré závody, kdy máte méně přilnavosti, ale mnohem lepší závodění. Nyní do toho tedy zapojujeme vědu," dodává Symonds.