Renault rozchodu s Red Bullem nelituje. Cítí se teď svobodnější

Cyril Abiteboul má teď pocit větší kontroly nad věcí | foto: Renault Sport F1

Ještě před několika lety se to zdálo být nemyslitelné, vždyť na období nadvlády týmu producenta energetických nápojů ve Formuli 1 nelze samozřejmě zapomenout. Avšak přišly také časy, kdy se již tolik nedařilo a rakouská stáj dávala svou nespokojenost hlasitě najevo. I toto bylo jedním ze zásadních důvodů, proč partnerství mezi Renaultem a Red Bullem dospělo ke svému konci.

Sezóny 2010 až 2013 znamenaly pro tým Red Bull Racing velmi úspěšné období, vždyť dokázal vybojovat čtyři konstruktérské a čtyři jezdecké tituly, všechny v rukou Sebastiana Vettela. Tady ale radostné chvíle, stejně jako éra atmosférických motorů skončila a v následujícím roce nastoupily na scénu přeplňované šestiválce s hybridním pohonem, přičemž se vlády ve Formuli 1 ujal Mercedes.

Nedostatečný výkon a častá nespolehlivost pohonné jednotky francouzského výrobce vedla k vlně kritiky stáje sídlící v Milton Keynes. Není nutné zdůrazňovat, že od té doby se stával jejich vzájemný vztah stále napjatější. Rozpad dlouhodobého svazku byl zjevně nevyhnutelný a Red Bull bude od příští sezóny pohánět agregát Hondy.

Časy společných úspěchů Renaultu s Red Bullem jsou již minulostí | foto: Infiniti

Renault od časů, kdy společně s Red Bullem sbíral vavříny jako na běžícím pásu, si také postupem doby začal převzetím bývalého Lotusu provozovat od sezóny 2016 svůj vlastní tovární tým. Cyril Abiteboul stojící v jeho čele prohlašuje, že kritické hlasy z řad jejich rakouského konkurenta jim vůbec nebudou chybět.

"Jedním z důvodů, proč je nám to líto, ale ukončení partnerství s Red Bullem nelitujeme je jednoduše to, že Red Bull řídil naši komunikaci a museli jsme reagovat," říká pro Autosport. "Nejednalo se o vyrovnanou hru, protože z komunikačního hlediska je Red Bull mnohem silnější než my. Cítili jsme se neustále být napadáni a při mnoha příležitostech to byla komunikace, která sloužila jejich účelu. A nacházíme se ve světě, ve kterém se šum a komunikace bohužel stávají skutečností. Aby bylo jasno: s motorem stále nejsme tam, kde je to zapotřebí, ale není to tak špatné, jak to možná z dálky vypadá a mohu vám říct, že příští rok to bude mnohem lepší."

Renault odlákal Red Bullu také Daniela Ricciarda, jenž se tak stane týmovým kolegou Nica Hülkenberga | foto: Red Bull Content Pool

Renault odloučením od Red Bullu přišel také o možnost vzájemného srovnání výkonnosti. Avšak šéf francouzského týmu v tom nevidí tak zásadní problém.

"Partnerství s Red Bullem mělo své světlé stránky," pokračuje. "A upřímně, kdybych mohl vrátit čas, nic bych nezměnil. Bylo skvělé mít Red Bull v posledních třech letech, což byly skutečně roky rozběhu našeho vlastního továrního týmu, protože jejich tým dovedl ukázat, čeho je motor schopen, jak toho dobrého, tak i toho špatného. To je zjevně něco, čím jsme se vyhnuli situaci McLarenu, kdy McLaren žil bohužel v iluzích a když tyto skončily, tak to zabolelo.

My nemáme žádné iluze. Nežijeme ve snu. Víme přesně, kde se s šasi a motorem nacházíme. Ale dostatečně jsme dozráli k pochopení našich silných stránek i slabin, abychom byli schopni přijít o Red Bull a soustředit se, řídit naši komunikaci, řídit náš image, řídit naše útraty, řídit naše investice a naši vývojovou strategii. Máme to pod palcem a mít to pod palcem byl jedním z důvodů, proč jsme se chtěli vrátit jako tovární tým."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 30 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy