Ocon se snažil dostat do stejného kola jako vedoucí muž závodu, jenže ho přitom sestřelil. Komisaři ho "odměnili" 10sekundovou penalizací, Verstappen ale po závodě zuřil, protože se mu s poškozeným Red Bullem znovu před Lewise Hamiltona už nepodařilo.
Pilot Force Indie se hájil tím, že měl právo lídra předjet, protože byl rychlejší, a že ho Verstappen v zatáčce zavřel. Nebyl však přitom před Holanďanem, jak mylně po závodě tvrdil.
"Rozhodně má právo dostat se zpět do stejného kola, to je jasné. V minulosti se to už stalo mnohokrát," souhlasí Whiting. "Samozřejmě očekáváte, že to udělá bezpečně. Ale k věci: myslím si, že by to mělo být provedeno čistě a absolutně bez boje."
Video: kolize Ocona s Verstappenem
"Neměli byste bojovat o to, abyste se dostali dopředu. Pokud měl rychlost, pak byste normálně od Red Bullu čekali, že mu o rychlosti Ocona řeknou s tím, ať jej pustí, něco takového. Jenže se zdálo, že on do toho zkrátka žel, a bylo trochu nešťastné, že se rozhodl bojovat, což bylo naprosto nepřijatelné," vyčítá Whiting Oconovi.
Proto se zastává rozhodnutí komisařů, kteří mu udělili ten druhý nejpřísnější trest, který měli k dispozici - tím prvním by byla diskvalifikace ze závodu. To, že Verstappen v tu chvíli vedl, podle něj nehrálo roli.
"Nemyslím si, že to něco mění, že byl lídrem. V očích mnoha lidí je ta situace o to horší, ale pokud jde o komisaře, tak na tom nezáleží," dodává Whiting.
Verstappen nakonec odjíždí z Brazílie také s trestem. Za to, že si Ocona našel během vážení jezdců a pošťuchoval se s ním, mu udělili dva dny veřejně-prospěšných prací pro Mezinárodní automobilovou federaci (FIA).