Horner po vítězství v Mexiku pochválil motor Renaultu, vyjádřil se i Marko

Max Verstappen v závodě v Mexiku | foto: Red Bull Content Pool

Šéf Red Bullu Christian Horner pochválil Renault za to, že jim ve vysoké nadmořské výšce v Mexiku poskytlo motor, s nímž si Max Verstappen dojel pro suverénní vítězství. Rakouský tým tam kraloval po celý víkend od prvního pátečního tréninku.

"Pochvala těm, kdo si ji zaslouží. Renault nám poskytl tento víkend v takových podmínkách motor, jenž byl konkurenceschopný s našimi soupeři. Umožnilo nám to s nimi bojovat, získat první řadu na roštu a dominantním způsobem vyhrát velkou cenu," uvádí Horner.

"Teoreticky jsme měli obsadit první i druhé místo. Nadmořská výška tohoto okruh omezuje některé z našich soupeřů a staví Renault do pozice, kdy je konkurenceschopný. Proto jsme se hodně na závod soustředili v tom, že jsme si nechali dříve udělit penalizace a nasadili další specifikaci B do naší zásoby motorů, abychom ji měli pro tento víkend," prozrazuje šéf Red Bullu.

Potrestat se nechali již v Rusku, protože po loňském roce věděli, že budou ve výšce kolem 2285 m n. m. velmi konkurenceschopní - Verstappen v již tehdy v Mexiku vyhrál s náskokem 19 sekund. Tentokrát vládl tréninkům, ale v kvalifikaci jej porazil jeho týmový kolega Daniel Ricciardo o pouhých 26 tisícin sekundy.

Red Bull porazil obě Ferrari i Mercedesy | foto: Pirelli

"Mohli jste vidět, že byl kvůli tomu hodně naštvaný. Myslím, že to sehrálo svou roli v jeho mysli a od počátku, co se v neděli ukázal, jste mohli vidět, že z prvních tří zatáček vyjede jako první jen jeden kluk. Jakmile projel prvními třemi zatáčkami ve vedení, tak zbytek už parádně kontroloval," oceňuje Horner.

V neděli měl radost také odborný poradce týmu Helmut Marko: "Bylo to fakt příjemné znovu zažít ten pocit. Závod byl přitom tak snadný. Neměli jsme s pneumatikami žádné potíže, zatímco ostatní si stěžovali. Jediná zastávka by u Ricciarda fungovala, snadno by za sebou udržel Vettela."

Odhodlaný Verstappen se dostal do vedení hned po startu | foto: Red Bull Content Pool

"Max jel na dvě zastávky jen kvůli bezpečnosti. Měli jsme dostupné pneumatiky, tak jsme je nasadili pro případ, že by vyjel safety car a Ferrari ke konci nasadilo hyper-měkkou směs. Nadmořská výška způsobila, že jsme neměli tak velký deficit ve výkonu, a ukázala, jak dobré je naše šasi," pokračuje Marko.

Odstoupení Ricciarda a ztrátu větší porce bodů kvůli další technické závadě lituje: "Měl špatný start, nešlo o nic technického, jen o proceduru. A pak se pokazilo ložisko spojky, což je škoda. Je to velmi frustrující, protože první a druhé místo by bylo velmi příjemné," dodává odborný poradce Red Bullu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 11 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy