Od příští sezony musí týmy startovat podle technických regulí s osmiválcovými motory. Cílem je zpomalení vozů F1 a zajištění bezpečnosti jezdců.
Vzhledem k tomu, že ekonomicky slabší týmy souhlasily se změnami jen neochotně, FIA přijala ústupek. Příští sezona má být přechodná a vedle motorů V8 mohou týmy použít i motory V10, těm však budou uměle sníženy otáčky 15 000 ot./min.
Ferrari však argumentuje, že bude dost možná oslabený motor V10 lepší variantou, než nový V8. Podle zjištění stáje bude takový desetiválec disponovat 700 koni, bude mít menší spotřebu a lepší průběh točivého momentu.
Ferrari se také obává toho, že s V10 budou chtít startovat i některé silné tovární týmy, které se nespokojí pouze s oslabením motoru otáčkami, ale přepracují stávající desetiválce tak, aby využily jejich plného potenciálu při omezených otáčkách.
Foto: Scuderia Ferrari
Ferrari protestuje
Ústupek FIA slabším týmům je trnem v oku stáji Scuderia Ferrari.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball