Od příští sezony musí týmy startovat podle technických regulí s osmiválcovými motory. Cílem je zpomalení vozů F1 a zajištění bezpečnosti jezdců.
Vzhledem k tomu, že ekonomicky slabší týmy souhlasily se změnami jen neochotně, FIA přijala ústupek. Příští sezona má být přechodná a vedle motorů V8 mohou týmy použít i motory V10, těm však budou uměle sníženy otáčky 15 000 ot./min.
Ferrari však argumentuje, že bude dost možná oslabený motor V10 lepší variantou, než nový V8. Podle zjištění stáje bude takový desetiválec disponovat 700 koni, bude mít menší spotřebu a lepší průběh točivého momentu.
Ferrari se také obává toho, že s V10 budou chtít startovat i některé silné tovární týmy, které se nespokojí pouze s oslabením motoru otáčkami, ale přepracují stávající desetiválce tak, aby využily jejich plného potenciálu při omezených otáčkách.
Foto: Scuderia Ferrari
Ferrari protestuje
Ústupek FIA slabším týmům je trnem v oku stáji Scuderia Ferrari.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Tragická nehoda na Třebíčsku: Ženu s dětmi srazilo auto, střet nepřežila
-
"Vyšlo najevo několik mých selhání." Tuleja oznámil, že nebude ministrem
-
Makhmud Muradov řeší další bolavý ROZCHOD!
-
První máj Veroniky Arichtevy nebyl podle představ! Proč musela do nemocnice?
-
Masakr a brutální otrava! Ewa Farna řekla pravdu o pražském koncertě
-
Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO
-
Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?
-
Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese
-
"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg