Od příští sezony musí týmy startovat podle technických regulí s osmiválcovými motory. Cílem je zpomalení vozů F1 a zajištění bezpečnosti jezdců.
Vzhledem k tomu, že ekonomicky slabší týmy souhlasily se změnami jen neochotně, FIA přijala ústupek. Příští sezona má být přechodná a vedle motorů V8 mohou týmy použít i motory V10, těm však budou uměle sníženy otáčky 15 000 ot./min.
Ferrari však argumentuje, že bude dost možná oslabený motor V10 lepší variantou, než nový V8. Podle zjištění stáje bude takový desetiválec disponovat 700 koni, bude mít menší spotřebu a lepší průběh točivého momentu.
Ferrari se také obává toho, že s V10 budou chtít startovat i některé silné tovární týmy, které se nespokojí pouze s oslabením motoru otáčkami, ale přepracují stávající desetiválce tak, aby využily jejich plného potenciálu při omezených otáčkách.
Foto: Scuderia Ferrari
Ferrari protestuje
Ústupek FIA slabším týmům je trnem v oku stáji Scuderia Ferrari.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Vztah Jennifer Lopez a Bena Afflecka spějě ke konci? Údajně se chystá rozvod!
-
Král Karel III. pojede do Francie! Zúčastní se akcí na výročí vylodění spojenců
-
Paul McCartney se zapsal do historie! Je prvním britským miliardářem mezi hudebníky!
-
Rodinná válka je u konce? Britney Spears je samé překvapení!
-
Vztahy mezi královskou rodinou jsou na bodem mrazu. Překvapivě za to ale nemůže Harry!
-
Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením
-
Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku
-
Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje
-
Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu