Tovární Renault i jeho zákazník McLaren se nové verze své pohonné jednotky zatím vyhýbá, v Monze i v Singapuru jezdil s B-specifikací. Red Bull varoval před možnými potížemi se spolehlivostí, ten nakonec oba podniky absolvoval se specifikací C.
Minulý víkend měli s její ovladatelností problémy Verstappen i jeho týmový kolega Daniel Ricciardo, první jmenovaný ale do cíle dojel jako druhý hned za Lewisem Hamiltonem. Generovaný krouticí moment nebyl konzistentní, motor totiž nebyl optimalizován pro specifické podmínky (vysoká vlhkost) v Singapuru. To vedlo k výpadkům synchronizace převodovky, proto se jezdcům během jízdy zařazoval falešný neutrál, který ji má chránit.
"Je to velmi dobrou odměnou za veškeré to úsilí, které jsme vložili do specifikace C. Víme, že vzhledem k okolnostem není úplně perfektní. Vidíme ale, že je schopna poskytnout zdravý nárůst 15 kW, jak se očekávalo a jak se také přesně povedlo," uvádí Abiteboul.
"Myslím, že Daniel přišel na určitý způsob, jak se poprat s omezení mapování. Max po víkendu na to možná přišel také. Ale buďme upřímní, to není na jezdcích, aby hledali způsob, jak pracovat s motorem, je to na nás. Bylo však jasné, že s nasazením specifikace C souvisejí určitá rizika, a my jsme vždy očekávali, že tuto dohodu budou všichni respektovat," vysvětluje šéf Renaultu.
I když se Red Bull může v Rusku vrátit ke specifikaci B, než se vyřeší potíže s jejím mapováním, tak Abiteboul věří, že se jím novou verzi podaří zoptimalizovat.
"Rozhodně, mapování vyřešíme. Ale mapování je faktorem každé trati, na kterou jezdíme. A my se budeme snažit zjistit, jak to vše prozkoumat a pokusíme se s Red Bullem odvést lepší práci," slibuje.
Jeho protějšek z Red Bullu Christian Horner říká: "Snad to příště vyžehlí, než příště tento motor znovu použijeme. Je pravděpodobné, že v příští velké ceně použijeme motor specifikace B. Budeme se na to muset podívat v přípravě na Soči, ale žel to vypadá tak, že bychom mohli dostat nějaké penalizace."
Red Bull tedy bude muset i za cenu penalizací nasadit ještě jeden nový motor, aby mohl dokončit letošní šampionát, a kvůli vysokým nárokům vysoko položeného Mexika na spolehlivost uvažuje, zda se nevrátit k předchozí spolehlivější verzi. Jak se rozhodnul, to se dozvíme příští týden před GP Ruska.