"Nejhorší motor, platíte za něj miliony a pořád se kazí," nadává Verstappen na Renault +AUDIO

Max Verstappen s Red Bullem RB14 na Hunagroringu | foto: Red Bull Content Pool

Max Verstappen si Velké ceny Maďarska moc neužil, už po 5 kolech z ní musel odstoupit kvůli závadě pohonné jednotky Renault, což jej pochopitelně rozlítilo.



Po startu to s mladým Holanďanem vypadalo nadějně - předjel dva vozy a dostal se na pátou příčku za Mercedesy a Ferrari. Jenže porucha motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) je brzy nato vyřadila. Šlo o starou specifikaci, protože Renault jim tu novou neumožnil po GP Španělska testovat, a tak v Rakousku do vozů nasadili sice čerstvou verzi, ale nikoliv nejnovější specifikace, která je lehčí i spolehlivější.

Rakouskou stáj selhání na Hungaroringu mrzí o to více, protože se jednalo přitom o trať, kde měla největší šanci na boj o vítězství ze zbytku sezóny 2018. Týmový kolega Maxe Daniel Ricciardo ale po nevydařené deštivé kvalifikaci startoval až z 12. místa a po prvním kole se propadl dokonce až na čtrnácté.

"Upřímně, takto by to být nemělo. Platíte jako tým miliony, doufáte ve slušný motor. Ale on se neustále kazí. Také jsme tam byli nejpomalejší. Upřímně se to v tuto chvíli těžko akceptuje," hodnotil Verstappen po svém krátkém závodě.

Red Bull sice patřil na rovinkách k nejpomalejším vozům, ale v trénincích předváděl slušnou rychlost, která mu dávala naději na boj s lídry šampionátu. "Po startu jsem byl kolem 25 sekund před Ricciardem a s vozem jsem se cítil OK. Vždy se to těžko pak odhaduje, jak jste mohli dopadnout. Snadno jsme mohli být pátí, i kdyby se vpředu nic nestalo. Znovu jsme zkrátka zahodili cenné body." Podle šéfa týmu Christiana Hornera je motor Renaultu "určitou úroveň" pod tím, za co platí.

Radiokomunikace Verstappena musela být kvůli použití nadávek vypípána. "Šlo o velmi naštvanou hlášku. Myslím si, že tam bylo hodně pípání, což je škoda, že to udělali. Bylo by lepší, kdyby to tak nechali," ohodnotil pilot.

Vzhledem k tomu, že letos použil už tři MGU-K, bude další nový díl ohodnocen penalizací - možná hned po letní přestávce ve Velké ceně Belgie. "Uvidíme, co budeme muset udělat ve Spa - jestli budeme muset být penalizováni nebo ne, to ještě nevím. Ale nakonec mě to v tuto chvíli ani nezajímá," dodává pilot Red Bullu, který příští rok přechází na pohonné jednotky Honda.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 21 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy